Avto

Indijanski poglavar v blatu z angleškim džentelmenom

Slavna, draga, klena - jeep grand cherokee 3.0 V6 multijet summum in land rover range rover sport TDV6 HSE sta se spopadla na asfaltu in v blatu.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

24.04.2014 22:30
Dopolnjeno: 27.04.2014 18:47
Čas branja: 4 min

71.070 evrov stane jeep grand cherokee 3.0 V6 multijet summum.

85.450 evrov stane land rover range rover sport TDV6 HSE.

Land rover range rover sport in jeep grand cherokee sta avtomobila, ki sodita v današnje in prejšnje čase. Oba sta namreč hitra, razkošna, odlično opremljena, razmeroma varčna in se tudi na asfaltu počutita dobro, skoraj tako kot njuni tekmeci BMW X5, porsche cayenne, volkswagen touareg, mercedes-benz ML, volvo XC90 in drugi. Hkrati sta ostala klena, saj se znajdeta tudi na terenu, kamor ju glede na številko na ceniku ter velikost in bleščavost koles in karoserije kupci najbrž ne zapeljejo prav pogosto. Mi smo ju in izkazala sta se odlično, bolje od večine tekmecev, ki so zaradi bolj asfaltnih navad kupcev nekoliko pozabili na blato, strme kolovoze, peščene oaze in terenske poligone.

P3160407.1398362561.jpg.o.600px.jpg
Jeep grand cherokee je bil vselej terensko klen in razkošen hkrati, evropske ceste je tlačil desetletja pred nemškimi tekmeci. Novi indijanski poglavar (po angleško grand cherokee) je ostal natanko tak, prilagodil pa se je predvsem s tehniko.

Kralja na terenu

Poligon za motokros v okolici Ljubljane je ponudil nekaj krepkih vzponov, visokih in kratkih grbin ter dovolj širine, da se dvometraša nista prekucnila v dolino. Tako anglež kot američan sta prek omenjenih grbin nasedla tako hitro kot zgoraj omenjeni tekmeci, a na srečo njuno zračno podvozje ponuja tristopenjsko nastavljivost višine, v zgornji legi se od tal odmakneta za 6,5 centimetra, na 28 centimetrov, kar je dovolj, da njun trebuh pri plezanju prek visokih kucljev ostane nedotaknjen. Temeljit štirikolesni pogon z elektronsko pametjo, ki pomaga pri plezanju, spustih in razdelitvi navora med kolesi, zaporo diferenciala, več programi glede na podlago pod kolesi je v obeh z lahkoto premagoval pošten teren. Pri plezanju v strmino se je uprl le nizek prednji odbijač grand cherokeeja, ki je hitro zajel prod in zemljo. Vseeno sta oba velikana prepričala, da lahko v hipu odvržeta polikano obleko ter poprimeta za delo na težkem terenu, kar njuni tekmeci ne znajo tako dobro.

P4051298.1398362559.jpg.o.600px.jpg
Novi range rover sport je prevzel oblike in tehniko večjega in za 40 tisočakov dražjega brata. Novinec je prek 400 kilogramov lažji od predhodnika, čeprav je krajši, pa je v kabini zaradi daljšega medosja več prostora.

Gospoda na asfaltu

Kaj pa asfalt, naravno okolje novodobnih terenskih velikanov? Ko gre za pogon, oba prepričata s šestvaljnima turbodizelskima motorjema. V range roverju sport stroj zmore 190, v grand cherokeeju pa 184 kilovatov. Na prvi pogled sta izenačena, v vožnji pa je občutna skoraj 300-kilogramska prednost angleža (ta vseeno tehta zajetnih 2.115 kilogramov), ki se v novi generaciji baha s povsem aluminijasto karoserijo, sposojeno pri največjem range roverju. Anglež je tako do stotice od američana hitrejši za šest desetink, doseže jo v 7,6 sekunde, in s porabo 10,2 litra še za pol litra manj žejen. Pomembnejša razlika prihaja izza volana, range rover sport je lahkotnejši in natančnejši, tudi nekoliko tišji od Američana, ki se v zavojih pretirano nagiba, voznik pa pogreša boljši stik volana s cesto. Oba pa se pri športnosti lahko priklonita BMW X5 in porscheju cayennu.

Velikana po merah in prostoru

Nasprotno lahko trdimo, ko gre za udobje, ki ga prinaša zračno vzmetenje jeepa in range roverja. Zato oba mehko pobirata luknje in skoraj nezaznavno plujeta prek cestnih valov. Pohvala velja tudi za mehko osemstopenjsko avtomatiko ter dobro zvočno zatesnitev in opremo, ki jo prinašata bogata paketa summit (grand cherokee) in HSE (range rover sport). Dovolj razkošna je tudi prostornost obeh, spredaj s centimetri ni težav, zadaj bodo v hrbtišča prednjih sedežev drsali le dvometraši, prtljažnik pa pri obeh s skoraj 800 osnovnimi litri, merjeno do stropa, z lahkoto pospravi 14-dnevno prtljago velike družine. Ko pade še naslonjalo po tretjini deljive zadnje klopi, se izkaže predvsem range rover sport s 1.761 litri prostora, 205 več kot grand cherokee, čeprav se njegova karoserija v dolžino razteza do 4,78, cherokeejeva pa do 4,83 metra.

P3160413.1398362563.jpg.o.600px.jpg
Bogata oprema, a bolj skromni materiali, zaslon na dotik in izdelava grand cherokeeja

Vtis in preglavice zajetnih mer

Številke na prvi pogled ne pomenijo kaj dosti, oba se po dolžini lahko merita z mazdo6 in volkswagnom passatom. A črna velikana na okolico naredita vtis s širino prek dveh in višino skoraj dva metra, ki potnikom prinese višji položaj sedežev in preglednost, trpijo pa ob spoznanju, da je zanju skoraj vsako parkirišče preozko. Pri cenah je preprosto le na prvi pogled. Bogato opremljeni grand cherokee 3.0 V6 multijet summit stane dobrih 71 tisoč evrov, prav tako dobro založen range rover sport TDV6 HSE pa več kot 85 tisoč evrov. Range je primerljiv z nemškimi tekmeci, jeep pa je opazno cenejši, v osnovni opremi laredo stane celo pod 55 tisoč evrov.

P3140320.1398362562.jpg.o.600px.jpg
Zadek, še posebej ko podreš zadnjo klop, pri grand cherokeeju dobi razsežnosti enoprostorca. Range rover sport je še bolj radodaren s prtljažnimi litri.

Američan zmaguje s ceno

Kupec, ki se bo iz starejšega terenca presedel v novega grand cherokeeja, bo zelo zadovoljen. Ne bosta ga zmotila plastika armaturne plošče in izdelava, ki ni povsem na ravni tekmecev, tudi nad bolj slišnim ropotom motorja, cenenim zaslonom na dotik in manj natančnim volanom ne bi nergal, pred sosedom z BMW X5 se bo pohvalil z reduktorjem in upravičenim terenskim slovesom američana. Le spraševal se bo, kje je že videl le eno obvolansko ročico. Aha, pri mercedes-benzih! Pred skoraj desetletjem propadli zakon med to nemško znamko in Chryslerjem (lastnikom Jeepa) še do danes ni pozabljen.

P4051322.1398362560.jpg.o.600px.jpg
Program mud (blato), podvozje v najvišjo lego - in range rover sport brez težav prepleza še tako strme in spolzke klance.

Anglež pa z modrokrvnostjo

Bolj zahtevni pa bodo z veseljem doplačali 14 tisočakov za range roverja sport, ki prinaša sodobnejšo tehniko, lahko gradnjo karoserije in angleško modrokrvnost v obliki odličnih mater­ialov, ljubezni do podrobnosti in občutka domačnosti, ki je tudi tehnično morda še bolj izpopolnjeni nemci ne znajo pričarati; so preveč resni, togi in zato dolgočasni. Marsikdo bo v range roverju sport videl tudi odlično alternativo nekaj večjemu in več kot 40 tisoč evrov dražjemu range roverju, tudi mi smo jo. Tisti redki, ki ob teh cenah ne trenejo z očesom, pa bodo le navrgli, da je pravi range rover le največji. Podobna zgodba kot pri porscheju 911 in caymanu.

P4051249.1398362561.jpg.o.600px.jpg
Preprosta, a odlično zasnovana, udobna in razkošna potniška kabina range roverja sport. Zmotila nas je le preširoka sredinska konzola.

Foto: Miloš Milač

P3160383.1398616645.JPG.n.600px.jpg

P3160355.1398616739.JPG.c.600px.jpg

P3160410.1398616808.JPG.n.600px.jpg

P4051401.jpg.c.600px.jpg

P4051277.1398617092.JPG.c.600px.jpg

P4051246.1398617167.JPG.c.600px.jpg

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

Preberite tudi:

12.01.2015
22.04.2015
FINANCE
Avto
Zakaj je superb (lahko) boljši od passata
Avto
AVTOPORTRET
AvtoJure Šujica Zakaj je superb (lahko) boljši od passata

Vozili smo škodo superb, četrto generacijo največjega Škodinega modela. Je tehnično enak Volkswagnovemu passatu, a ohranja pravi Škodin karakter.

FINANCE
Manager
Evganejski griči – vulkanska pokrajina sredi Padske nižine
Manager
Reportaža
ManagerIgor Fabjan Evganejski griči – vulkanska pokrajina sredi Padske nižine

O vulkanski preteklosti te gričevnate pokrajine, prepredene z vinogradi in sadovnjaki, pričajo številni termalni vrelci, ob katerih so že stari Rimljani uredili kopališča.

FINANCE
Manager
Prenosni projektorji za večerne zabave na prostem
Manager
Tehnologija
ManagerMatjaž Ropret Prenosni projektorji za večerne zabave na prostem

Z višjimi temperaturami prihaja sezona druženj na terasah, ki si jih lahko s prenosnim projektorjem popestrimo tudi z ogledom filma ali tekme. Pogledali smo, kakšni so ti projektorji, kako jih namestiti in kateri so primerni za različne postavitve.

FINANCE
TOP Gradbeništvo
Je gradbeništvo res večna ljubica, ki bi rada postala žena?
TOP Gradbeništvo
BIZNIS & TRENDI V GRADBENIŠTVU
TOP GradbeništvoNataša Jančar Je gradbeništvo res večna ljubica, ki bi rada postala žena?

Se bo država končno odločila, ali bo stavila na gradbeništvo? In kaj od aktualnih vsebin je za gradbeništvo priložnost, kaj breme in kaj nadloga?

FINANCE
Manager
Pismo iz Kampale: Kolikor denarja, toliko znanja
Manager
IZ PRESTOLNIC
ManagerTina Smole Pismo iz Kampale: Kolikor denarja, toliko znanja

V Ugandi imamo na papirju sicer brezplačno osnovno šolanje, a starši ob vpisu v nov razred dobijo seznam stvari, ki jih morajo otroci prinesti – od zvezkov do toaletnega papirja, kred in metel. Nekaj teh potrebščin ostane v šoli, druge učitelji vzamejo ali prodajo naprej.

FINANCE
Za Bežigradom do leta 2027 več kot 800 novih stanovanj
Finance
pregled projektov
Kristina Robežnik Za Bežigradom do leta 2027 več kot 800 novih stanovanj 1

To so projekti, ki so predvideni na območju Bežigrada in širše okolice.