Toyoti so nedavni vpoklici - zajeli so 6,5 milijona vozil, dobrih dva tisoč v Sloveniji - načeli ugled. Tudi zato, ker je japonska znamka slovela kot brezhibna in nepokvarljiva. Vpoklici vozil pa sicer niso nič, česar bi se vozniki avtomobilov morali bati. Seveda to velja le, če jih proizvajalci opravijo pravočasno in neustrezni deli voznikov ne spravljajo v nevarnost. Toyota se uvršča med tiste, ki zmanjša tveganje, da bi do napake prišli, vsi proizvajalci pa niso takšni.
Tako bodo Toyotini avtomobili letnikov med 2005 in 2008 na servise zapeljali zaradi vgradnje ojačitve nosilca pod armaturno ploščo, zamenjave vzmeti za pomik sedeža in zamenjave ali zaščite kabla v volanu. Lastniki avtomobilov bodo po ustaljenem postopku dobili vabilo na servis, kjer jim bodo brezplačno odpravili težave. Vpoklic je preventivne narave, da prepreči morebitne težave.
Ker pa številke še zdaleč niso zanemarljive, se je na Toyoto z vprašanji glede vpoklicev obrnilo kar nekaj kupcev. Kaj jim sporočajo?
1. Zakaj ima Toyota toliko vpoklicev?
Toyota: Smo največji proizvajalec avtomobilov na svetu in ker je vozil veliko, so tudi vpoklici veliki.
Prednost velikega števila nekega modela je, da je možno zaznati tudi redke napake, ki se denimo pojavijo pri enem vozilu na milijon. Toyota včasih sproži vpoklic na osnovi enega samega primera. Gre torej za preventivo. Ne gre za odpravljanje napak ampak za zmanjšanje tveganja, da bi do napake prišlo.
2. Ima Toyota več napak kot drugi?
Toyota: Ne. Vpoklici so pomembno sredstvo, s katerim dosežemo, da so naša vozila zanesljivejša in varnejša od drugih. Bojte se znamk, ki nimajo vpoklicev. Vozil brez napak ni.
Vsa vpoklicana vozila so brezhibna. Najverjetneje se v Sloveniji na nobenem od njih ne bi pojavila napaka, tudi če jih ne bi vpoklicali. V Evropi bi se lahko pojavili denimo trije ali štirje primeri, morda kak od njih potencialno nevaren. Z vpoklicem odpravimo tudi majhno tveganje. Proizvajalec, ki naredi manj vozil, takih napak ne more zaznati ali pa si ne more privoščiti vpoklica
3. To mora biti velik finančni udarec za Toyoto?
Toyota: Niti ne. Seveda te zadeve niso poceni, a se splačajo, ker so potem vozila zanesljiva in varna ter stranke ostanejo. Tudi ne gre za nenadne "udarce", ampak za skrbno načrtovane in usklajene akcije. Treba je zagotoviti sredstva, servisne kapacitete, pripraviti material, navodila itd. Toyota tekoče spremlja podatke in tehnična poročila z vsega sveta. Tako se zelo hitro pokažejo možne slabosti na produktih. Proizvajalec nato najprej zadeve temeljito razišče, pripravi rešitev - spremembo v proizvodnji novih vozil in nato še vpoklic obstoječih.
4. Toyota ima največ vpoklicev od vseh
Toyota: Ne bo držalo. Če pogledamo statistiko za ZDA od leta 1985 dalje, bomo videli, da je Toyotin delež vpoklicanih vozil (0,8 odstotka) manjši kot pri znamkah BMW, Ford, Honda, Volvo, Chrysler, VW, Hyundai in Mitsubishi (Vir: Forbes)