AMZS je skupaj s krovno evropsko avtomobilsko organizacijo FIA in nekaterimi evropskimi avtoklubi izvedel raziskavo na področju varnosti motoristov v prometu in prišel do poraznih rezultatov. Nesreče pri lahkih motociklih se pogosto dogajajo pri zaviranju, to pa je mogoče rešiti z varnostnimi sistemi.
Zato so organizacije podprle vgradnjo varnostnih sistemov ABS (proti blokiranju koles) in CBS, ki povezuje zavore na prednjem in zadnjem kolesu, ne le pri težjih motociklih prostornine nad 125 kubikov, ampak tudi pri tistih s prostornino do 125 in do 50 kubikov. Od leta 2017 bodo imeli vsi novi težji motocikli oba sistema vgrajena serijsko, tisti s prostornino do 125 kubikov pa le sistem CBS. Organizacije so nujnost vgradnje dokazale s preizkusi, denimo pri zaviranju na suhi podlagi so se motocikli brez omenjenih sistemov ustavili po 18,9 metra, tisti s sistemi pa že po 14,9 metra. Pri zaviranju na mokri podlagi pa je razlika skoraj šest metrov.
Pri zaviranju v sili pri motociklu hitro blokira prednje kolo
Pri AMZS poudarjajo, da je vožnja motocikla zahtevnejša kot vožnja avtomobila. Pri obeh je v nekaterih primerih treba zavirati v sili, vendar je slednje neprimerno težje opraviti z motociklom. Motorist je pri tem v nenehni nevarnosti, da bo prednje kolo zablokiralo. S sistemom ABS se v takih primerih veliko bolje obnese, kljub temu pa ostaja v podzavesti motorista strah pred blokado. Zaviranje je zaradi strahu tudi manj učinkovito, motocikel se ustavi pozneje, tudi prepozno. Tečaji AMZS so pokazali, da so motoristi na začetku tečaja zgolj na prednjo zavoro zavirali v 62 odstotkih, proti koncu tečaja pa le še v devetih odstotkih.
Varnostni sistemi bi preprečili veliko nesreč
Naučili so se namreč uporabljati obe zavori, saj je takšen način zaviranja učinkovitejši in varnejši. Vgradnja obeh sistemov tudi v lahke motocikle, ki jih večinoma vozijo manj izkušeni vozniki, bo omenjene težave v prihodnosti odpravila. Sistema ABS in CBS namreč pomagata vozniku pri zaviranju s tem, da ohranjata stabilnost vozila in krajšata zavorno pot. Na AMZS še trdijo, da sistem ABS lahko prepreči med 25 in 40 odstotki prometnih nesreč z motornimi kolesi.
Krvava statistika nesreč motoristov
Zgoraj omenjene organizacije so v raziskavi ugotovile, da so prometne nesreče, v katerih je udeleženo vsaj eno motorno kolo, zelo pogoste. Vsaka četrta nesreča v Italiji in Španiji ter skoraj vsaka sedma nesreča v Nemčiji in Sloveniji. Število prometnih nesreč, v katerih so udeleženi motoristi, še vedno narašča, medtem ko skupno število vseh prometnih nesreč upada. Nesreče se dogajajo zlasti na urbanih območjih, v največjem številu pa so udeleženi vozniki lahkih motorjev. Razmerje med številom prometnih nesreč z udeleženimi motoristi ter številom motornih vozil na cestah pa je dvakrat večje od povprečja. Posledično je pri vozniku motocikla verjetnost smrtnega izida dvakrat večja kot pri vozniku osebnega avtomobila.