Avto

Varnostni sistemi bi zmanjšali krvni davek motoristov

AMZS je skupaj s tujimi avtomobilskimi organizacijami izvedel raziskavo in preizkus, ki podpira vgradnjo varnostnih sistemov tudi v lažje motocikle

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

21.04.2014 20:20
Čas branja: 2 min

AMZS je skupaj s krovno evropsko avtomobilsko organizacijo FIA in nekaterimi evropskimi avtoklubi izvedel raziskavo na področju varnosti motoristov v prometu in prišel do poraznih rezultatov. Nesreče pri lahkih motociklih se pogosto dogajajo pri zaviranju, to pa je mogoče rešiti z varnostnimi sistemi.

Zato so organizacije podprle vgradnjo varnostnih sistemov ABS (proti blokiranju koles) in CBS, ki povezuje zavore na prednjem in zadnjem kolesu, ne le pri težjih motociklih prostornine nad 125 kubikov, ampak tudi pri tistih s prostornino do 125 in do 50 kubikov. Od leta 2017 bodo imeli vsi novi težji motocikli oba sistema vgrajena serijsko, tisti s prostornino do 125 kubikov pa le sistem CBS. Organizacije so nujnost vgradnje dokazale s preizkusi, denimo pri zaviranju na suhi podlagi so se motocikli brez omenjenih sistemov ustavili po 18,9 metra, tisti s sistemi pa že po 14,9 metra. Pri zaviranju na mokri podlagi pa je razlika skoraj šest metrov.

Motorji-vransko.1398101779.jpg.o.600px.jpg
Varnostna sistema ABS in CBS delujeta, pri hitrosti 60 kilometrov na uro se dvokolesnik z omenjenima sistemoma ustavi štiri metre prej kot tisti brez.

Pri zaviranju v sili pri motociklu hitro blokira prednje kolo

Pri AMZS poudarjajo, da je vož­nja motocikla zahtevnejša kot vožnja avtomobila. Pri obeh je v nekaterih primerih treba zavirati v sili, vendar je slednje neprimerno težje opraviti z motociklom. Motorist je pri tem v nenehni nevarnosti, da bo prednje kolo zablokiralo. S sistemom ABS se v takih primerih veliko bolje obnese, kljub temu pa ostaja v podzavesti motorista strah pred blokado. Zaviranje je zaradi strahu tudi manj učinkovito, motocikel se ustavi pozneje, tudi prepozno. Tečaji AMZS so pokazali, da so motoristi na začetku tečaja zgolj na prednjo zavoro zavirali v 62 odstotkih, proti koncu tečaja pa le še v devetih odstotkih.

Varnostni sistemi bi preprečili veliko nesreč

Naučili so se namreč uporabljati obe zavori, saj je takšen način zaviranja učinkovitejši in varnejši. Vgradnja obeh sistemov tudi v lahke motocikle, ki jih večinoma vozijo manj izkušeni vozniki, bo omenjene težave v prihodnosti odpravila. Sistema ABS in CBS namreč pomagata vozniku pri zaviranju s tem, da ohranjata stabilnost vozila in krajšata zavorno pot. Na AMZS še trdijo, da sistem ABS lahko prepreči med 25 in 40 odstotki prometnih nesreč z motornimi kolesi.

Krvava statistika nesreč motoristov

Zgoraj omenjene organizacije so v raziskavi ugotovile, da so prometne nesreče, v katerih je udeleženo vsaj eno motorno kolo, zelo pogoste. Vsaka četrta nesreča v Italiji in Španiji ter skoraj vsaka sedma nesreča v Nemčiji in Sloveniji. Število prometnih nesreč, v katerih so udeleženi motoristi, še vedno narašča, medtem ko skupno število vseh prometnih nesreč upada. Nesreče se dogajajo zlasti na urbanih območjih, v največjem številu pa so udeleženi vozniki lahkih motorjev. Razmerje med številom prometnih nesreč z udeleženimi motoristi ter številom motornih vozil na cestah pa je dvakrat večje od povprečja. Posledično je pri vozniku motocikla verjetnost smrtnega izida dvakrat večja kot pri vozniku osebnega avtomobila.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Kako brez stresa do sončne elektrarne?

Ste vlogo za postavitev in priklop vaše sončne elektrarne že oddali in morda celo tudi pridobili soglasje? Ali pa o samooskrbi z...

FINANCE
International
Why the EU's New Migration Pact Matters
FINANCE
ESG
Zakaj je ESG tako visoko na agendi vodilnih
ESG
Kje smo pri ESG
ESGAna Ivančič Zakaj je ESG tako visoko na agendi vodilnih

Analiza: ESG prinaša večje dohodke, prihranke pri stroških, večji je delež motiviranih zaposlenih in večja je verodostojnost blagovne znamke.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Manager
Balon trga električnih vozil resno pušča
Manager
VZPONI IN PADCI
ManagerTilen Humar Balon trga električnih vozil resno pušča

Prodaja e-avtov se je po večletni rasti prvič znašla v rdečem. Delnice največjih proizvajalcev (še) ne gredo ravno za drobiž, so pa vredne že tudi dve tretjini manj kot še pred nekaj leti. Kako (ne)srečen epilog zgodbe elektrifikacije vozil se trenutno kaže? Čeprav revolucionarna vizija prvega človeka pešajoče Tesle napoveduje drugače, bo za vlagatelje bolj verjetno slabši kot za same uporabnike e-vozil, vrednotenja namreč kažejo, da prostora za nadaljevanje upadanja tečajev še ni zmanjkalo.

FINANCE
Vlagatelj Maks
Grem v bitko proti debelosti: kupil sem delnico Novo Nordiska
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Grem v bitko proti debelosti: kupil sem delnico Novo Nordiska

Cilj ni kupovati poceni delnice, ampak dobre delnice, tudi ko se zdijo drage.

FINANCE
Podjetnik
NASVET Kako brati bilance
Podjetnik
Vse na enem mestu
PodjetnikŠpela Mikuš NASVET Kako brati bilance

Na kaj morate biti letos posebej pozorni, ko se poglabljate v številke poslovnih partnerjev, konkurence, strank ...

FINANCE
Prevozi
Portugalska tovarna, kjer se vrstijo generacije delavcev
Prevozi
PrevoziMarko Čopi Portugalska tovarna, kjer se vrstijo generacije delavcev

Daimler Truck tovornjake znamke Fuso na Portugalskem izdeluje že od leta 1964. V tovarni v Tramagalu so v preteklosti nastajali tudi mitsubishiji L 200 pick-up, L 300 van in pajero.