Grmenje šestvaljnika, ropot dvovaljnega motocikla GP ali računalniški zvok renaultovega vozila iz leta 2038? Ko sediš v cliu, si prižgeš in se s prsti sprehodiš po sistemu R-link, se ti zdi, da si vstopil v svet videoigric. Realnost je drugačna, clio GT je v resnici precej hiter, a nikakor ne adrenalinski športnik s skromnim zvokom in, na srečo, tudi dovolj skromno ceno dobrih 16 tisočakov, da je takšen clio prav posrečen nakup. Od športnega clia RS je cenejši za kar štiri tisočake.
Pogrešamo stari 1,6 litrski stroj, čeprav je novi boljši
Umetnih zvokov v resnici precej močnejših strojev kot je cliov 1,2 TCE120, te se sliši le v kabino, poleg tega pa jim pristnosti ravno ne moremo priznati, se namreč hitro naveličaš in jih vklopiš le, ko želiš animirati otroke ali po duši zelo, zelo mlade prijatelje. Hitro ostaneš sam s cliom GT, z vsemu njegovimi dobrimi in slabimi lastnostmi. Če si prej preizkusil stari clio GT z 1,6 litrskim atmosferskim bencinarjem s 98 kilovati, razočaranja ni moč skriti. Novi 1,2 litrski turbo je sicer sodoben, tudi boljši od starega, a nikakor ne zmore ponuditi tako športnega duha kot stari znanec.
Majhen, a z veliko energije
Turbo štirivaljnik je pač novodoben, ob pospeševanju ne pričara brce v hrbet kot je to znal renault 5 turbo z enako močjo, a precej bolj divjim značajem. Novinec je tih, uglajen in ubogljiv delavec, zna pospeševati iz globin motornih vrtljajev, se nekoliko okrepiti v srednjih in hitro izdahniti v višjih vrtljajih. Če božate pedal plina, kar ob 88 kilovatih moči in velikodušnih 190 nevtonmetrih navora omogoča povsem lagodno in ne polžje počasno vožnjo, bo clio GT v povprečju porabi med pet in šest litrov. Poln plin pa porabo požene v dvomestne številke, stotico doseže v manj kot desetih sekundah in zmore drveti s skoraj 200 kilometri na uro. Vse skupaj počne razmeroma nespektakularno in zato kratico GT opravičuje le delno. Zmogljivosti so sicer dobre, lega na cesti skupaj s še dovolj vljudnim blaženjem prav tako. Zadovoljni smo bili tudi z zavorami, udobnimi in oprijemljivimi sedeži, solidno odzivnostjo volana v športnem načinu, manj pa s serijskim dvosklopčnim menjalnikom, ki je sicer mehak in ubogljiv, a premalo hiter.
Postaven in bogato opremljen
Clio GT pa vsekakor zadovolji oči voznika in drugih. Že v osnovi je zelo skladen, oprema GT pa mu prinaša še izrazitejše odbijače, spojler nad zadnjim steklom, napis GT na maski in zadku, izrazitejšo izpušno cev z dvojnim zaključkom, zunanji vzvratni ogledali posebne barve in 17-palčna kolesa. GT prinaša tudi bogatejšo opremo v kabini, denimo športne sedeže, menjalnik z dvema sklopkama in uhlji za volanom,...
Foto: Miloš Milač