Hamburg, velemesto na severu Nemčije, tudi tokrat sprva ni razkril nič posebnega. Njegov obisk je znova napovedoval natrpan urnik, ki bo dnevne delovne obveznosti prestavil pozno v noč, in s kilometri polno predstavitev, tokrat Mercedes-Benzovega kombija razreda V, ki v osnovi prav tako ni nič posebnega - iz utrujenih in zato ciničnih ust je le škatla z veliko prostora, zasoljeno ceno in bleščečo zvezdo na nosu.
Drugi obraz Nemčije, rezerviran za petičneže
Po dobrih 200 kilometrih v Mercedes-Benzovem popotniku pa so organizatorji razkrili cilj poti - ekskluzivni otok Sylt na severu Nemčije, kjer dopustujejo bogati Nemci. Sylt z obalo povezuje le kot žafran drag (povratna vozovnica stane 90 evrov) avtovlak. Otok dolžine 35 kilometrov je namenjen petičnežem, ki si lahko privoščijo najdražji kos zemlje v Nemčiji. Obdan je z dolgimi peščenimi plažami, kjer turiste pred sunki vetra in pogledi varujejo znamenite plažne košare. Idilični so tudi hiške s slamnato streho ter razgledi na trsje in z mahom poraščeno pokrajino, ki daje misliti, da ste se znašli na Islandiji.
Na poti do tja pa se je v lepši luči, kot smo navajeni od velikih potniških kombijev, razkril tudi razred V. Mercedes-Benzovi inženirji in oblikovalci so naslednika viana, ki se v dolžino razteza od 4,89 do 5,37 metra, v višino pa meri kar 1,88 metra, toliko nališpali, da ga s klasičnimi kombiji povezujejo predvsem osnovne poteze in mere. Maska je povzeta iz razredov C in S ter preoblikovana za nekoliko drugačna karoserijska razmerja. V zato ponosno nosi zvezdo na sredini dveh odebeljenih prečk in kapljičaste žaromete z LED-trakom v zgornjem delu. S strani je klasičen kombi, prostor zahteva oglate poteze, ki jih razbijata le gubi na boku, uporabniki pa velike steklene površine. Ti bodo veseli tudi orjaškega zadnjega stekla, ki sega v spodnjo polovico zadnjih vrat, končuje pa se s kromirano letvijo.
Spredaj imeniten, zadaj razkošen
Pravo razkošje razkrije šele vstop v potniško kabino, ki je kombijevsko višja, a ne tako zelo kot pri nekaterih tekmecih. Ob pogledu na armaturno ploščo zapeljivih potez, okrogle in z videzom kroma obrobljene zračnike, orjaški zaslon na vrhu sredinske konzole, velik vložek z videzom lesa, aluminija ali drugega materiala, ki se razteza od merilnikov do skrajnega desnega roba, in Mercedes-Benzov touch pad na mestu, ki kar pade pod prste desne roke, bodo tiho zavzdihnili tudi lastniki Volkswagnovih multivanov - sicer najbolj dodelanih potniških kombijev. Tudi položaj za volanom novega V je izvrsten, sedež udoben, volan lahkoten in zgledno natančen, preglednost v vse smeri pa odlična. Varnost in oprema sta na ravni limuzinskih mercedes-benzov, lahko si omislite tudi radarski tempomat in parkirnega pomočnika, ki zna parkirati čelno in bočno.
Okoli armaturne plošče smo pogrešali le več manjših predalov bližje rok, mobilni telefon in denarnico smo morali pospraviti v oddaljen predal pod sredinsko konzolo. Bistvo velikana pa je zadnji del kabine, ki ga na široko odpirajo drsna vrata. Štirje vrtljivi sedeži lahko z dvižno in zložljivo mizico ustvarijo okolje pisarne ali pa vas na dolgih poteh zazibljejo v spanec.
Tih in varčen, če ne pozabite, da je kombi
Preizkusni V je nosil oznako 250 CDI, iz 2,1-litrskega turba je potegnil živahnih, predvsem pa za štirivaljno zasnovo in kombijevsko obliko dovolj uglajenih 140 kilovatov, ki se ob polnem plinu namnožijo na 150. Voznikov zaveznik je predvsem navor od 440 do 480 newtonmetrov, ki ga vleče iz globin motornih vrtljajev, dobro sodeluje tudi z mehkim sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom. Na avtocesti razred V sicer ni S, tudi C ne. Hrupa vetra okoli karoserije je precej več, čeprav je količnik upora z 0,31 rekordno majhen. A potovalne hitrosti do 120 kilometrov na uro pospremi s tišino v kabini in žejo okoli sedem litrov, česar njegovi bolj robati tekmeci ne znajo. Povprečje 8,5 litra, ki smo ga izmerili na skoraj 500-kilometrski preizkušnji, ki je večinoma potekala v hitrem tempu na nemških avtocestah, mu je prav tako lahko v ponos.
Takšen v Nemčiji stane prek 50 tisočakov, za šibkejša V 220 CDI s 120 kilovati in V 200 CDI s sto kilovati pa bodo Nemci odšteli 43 oziroma 44 tisočakov. Slovenske cene bodo, avto na trg pripelje junija, nekaj višje zaradi višjih davkov. Takrat si bodo lahko izbrali V srednje dolžine 5,14 metra. Pozneje pa še krajšega s 4,89 metra in najdaljšega s 5,37 metra dolžine.
Kaj pa dostavni vito? Ta pride pozneje in ne bo le V z ali brez sedežev, ampak bo tudi manj imeniten, trdijo Mercedes-Benzovi možje.
Foto: Miloš Milač