Avto

(foto) Popotovanje v prvem razredu

Mercedes-benz razreda V in otok Sylt na severu Nemčije razkrivata razkošje za izbrance in tudi nekaj skrivnostnosti, Mercedesov velikan odlično skriva kombijevsko zasnovo, Sylt pa se uspešno brani pred vdorom množičnega turizma.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

10.04.2014 22:30
Dopolnjeno: 11.04.2014 12:45
Čas branja: 3 min

Hamburg, velemesto na severu Nemčije, tudi tokrat sprva ni razkril nič posebnega. Njegov obisk je znova napovedoval natrpan urnik, ki bo dnevne delovne obveznosti prestavil pozno v noč, in s kilometri polno predstavitev, tokrat Mercedes-Benzovega kombija razreda V, ki v osnovi prav tako ni nič posebnega - iz utrujenih in zato ciničnih ust je le škatla z veliko prostora, zasoljeno ceno in bleščečo zvezdo na nosu.

mercedes-benz-razred-V-1-mm.1397152513.jpg.o.600px.jpg
Razkošen nos na kombijevskem telesu razreda V, ki prepriča s sodobnostjo, varčnimi stroji, imenitno kabino in prostorom. V Nemčiji bo osnovni V 200 CDI stal 42.900 evrov, bogat 250 CDI edition 1 pa več kot 67 tisoč evrov.

Drugi obraz Nemčije, rezerviran za petičneže

Po dobrih 200 kilometrih v Mercedes-Benzovem popotniku pa so organizatorji razkrili cilj poti - ekskluzivni otok Sylt na severu Nemčije, kjer dopustujejo bogati Nemci. Sylt z obalo povezuje le kot žafran drag (povratna vozovnica stane 90 evrov) avto­vlak. Otok dolžine 35 kilometrov je namenjen petičnežem, ki si lahko privoščijo najdražji kos zemlje v Nemčiji. Obdan je z dolgimi peščenimi plažami, kjer turiste pred sunki vetra in pogledi varujejo znamenite plažne košare. Idilični so tudi hiške s slamnato streho ter razgledi na trsje in z mahom poraščeno pokrajino, ki daje misliti, da ste se znašli na Islandiji.

Na poti do tja pa se je v lepši luči, kot smo navajeni od velikih potniških kombijev, razkril tudi razred V. Mercedes-Benzovi inženirji in oblikovalci so naslednika viana, ki se v dolžino razteza od 4,89 do 5,37 metra, v višino pa meri kar 1,88 metra, toliko nališpali, da ga s klasičnimi kombiji povezujejo predvsem osnovne poteze in mere. Maska je povzeta iz razredov C in S ter preoblikovana za nekoliko drugačna karoserijska razmerja. V zato ponosno nosi zvezdo na sredini dveh odebeljenih prečk in kapljičaste žaromete z LED-trakom v zgornjem delu. S strani je klasičen kombi, prostor zahteva oglate poteze, ki jih razbijata le gubi na boku, uporabniki pa velike steklene površine. Ti bodo veseli tudi orjaškega zadnjega stekla, ki sega v spodnjo polovico zadnjih vrat, končuje pa se s kromirano letvijo.

mercedes-benz-razred-V-3-mm.1397152511.jpg.o.600px.jpg
Bistvo razreda V je zadnji del kabine: v tem primeru ima štiri povsem prilagodljive sedeže, dvižno, zložljivo mizico in prostornost, ki je ugajala tudi 208-centimetrskemu novinarskemu kolegu.

Spredaj imeniten, zadaj razkošen

Pravo razkošje razkrije šele vstop v potniško kabino, ki je kombijevsko višja, a ne tako zelo kot pri nekaterih tekmecih. Ob pogledu na armaturno ploščo zapeljivih potez, okrogle in z videzom kroma obrobljene zračnike, orjaški zaslon na vrhu sredinske konzole, velik vložek z videzom lesa, aluminija ali drugega materiala, ki se razteza od merilnikov do skrajnega desnega roba, in Mercedes-Benzov touch pad na mestu, ki kar pade pod prste desne roke, bodo tiho zavzdihnili tudi lastniki Volkswagnovih multivanov - sicer najbolj dodelanih potniških kombijev. Tudi položaj za volanom novega V je izvrsten, sedež udoben, volan lahkoten in zgledno natančen, preglednost v vse smeri pa odlična. Varnost in oprema sta na ravni limuzinskih mercedes-benzov, lahko si omislite tudi radarski tempomat in parkirnega pomočnika, ki zna parkirati čelno in bočno.

Okoli armaturne plošče smo pogrešali le več manjših predalov bližje rok, mobilni telefon in denarnico smo morali pospraviti v oddaljen predal pod sredinsko konzolo. Bistvo velikana pa je zadnji del kabine, ki ga na široko odpirajo drsna vrata. Štirje vrtljivi sedeži lahko z dvižno in zložljivo mizico ustvarijo okolje pisarne ali pa vas na dolgih poteh zazibljejo v spanec.

mercedes-benz-razred-V-2-mm.1397152512.jpg.o.600px.jpg
Tako imenitnega okolja kot V ne ponuja noben kombi. Če boste zapravljali, si lahko omislite parkirnega pomočnika, dvobarvno armaturo, velik zaslon...

Tih in varčen, če ne pozabite, da je kombi

Preizkusni V je nosil oznako 250 CDI, iz 2,1-litrskega turba je potegnil živahnih, predvsem pa za štirivaljno zasnovo in kombijevsko obliko dovolj uglajenih 140 kilovatov, ki se ob polnem plinu namnožijo na 150. Voznikov zaveznik je predvsem navor od 440 do 480 newtonmetrov, ki ga vleče iz globin motornih vrtljajev, dobro sodeluje tudi z mehkim sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom. Na avtocesti razred V sicer ni S, tudi C ne. Hrupa vetra okoli karoserije je precej več, čeprav je količnik upora z 0,31 rekordno majhen. A potovalne hitrosti do 120 kilometrov na uro pospremi s tišino v kabini in žejo okoli sedem litrov, česar njegovi bolj robati tekmeci ne znajo. Povprečje 8,5 litra, ki smo ga izmerili na skoraj 500-kilometrski preizkušnji, ki je večinoma potekala v hitrem tempu na nemških avtocestah, mu je prav tako lahko v ponos.

Takšen v Nemčiji stane prek 50 tisočakov, za šibkejša V 220 CDI s 120 kilovati in V 200 CDI s sto kilovati pa bodo Nemci odšteli 43 oziroma 44 tisočakov. Slovenske cene bodo, avto na trg pripelje junija, nekaj višje zaradi višjih davkov. Takrat si bodo lahko izbrali V srednje dolžine 5,14 metra. Pozneje pa še krajšega s 4,89 metra in najdaljšega s 5,37 metra dolžine.

Kaj pa dostavni vito? Ta pride pozneje in ne bo le V z ali brez sedežev, ampak bo tudi manj imeniten, trdijo Mercedes-Benzovi možje.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

Preberite tudi:

13.04.2014
02.03.2015
FINANCE
Transport in logistika
Igra prestolov na potniškem centru
Transport in logistika
Infrastruktura
Transport in logistikaNataša Koražija Igra prestolov na potniškem centru

Jutri bodo na DRSI odpirali ponudbe na ponovljenem razpisu za glavni del železniške postaje v Ljubljani. Kakšna bo igra železniškega gradbinca?

FINANCE
Vlagatelj Maks
Nvidia za začetnike: zakaj je to najbolj vroča delnica na svetu
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Nvidia za začetnike: zakaj je to najbolj vroča delnica na svetu

Prvi mož Nvidie: smo na začetku desetletnega cikla

FINANCE
Avto
Na elektriko tudi najbolj robusten mercedes-benz in s ceno, primerljivo z dizlom
Avto
AvtoJure Šujica Na elektriko tudi najbolj robusten mercedes-benz in s ceno, primerljivo z dizlom 3

Vozilu primeren bo tudi baterijski sklop z zmogljivostjo 116 kilovatnih ur.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Slovenija na napačni poti
Finance
RAZVOJ
Simona Toplak Slovenija na napačni poti 5

Je Umarjevo poročilo o razvoju Slovenije 2024 dovolj glasen alarm za politiko, pa tudi za gospodarstvo?

FINANCE
Banke v prvih dveh mesecih 84,5 milijona evrov več čistega dobička kot lani
Finance
POSLOVANJE BANK
Petra Sovdat Banke v prvih dveh mesecih 84,5 milijona evrov več čistega dobička kot lani 2

Letos še bolj dobičkonosne kot lani; masa posojil podjetij je spet upadla, depoziti spet zrasli

FINANCE
Manager
Balon v vzvratnem ogledalu
Manager
ManagerBoštjan Usenik Balon v vzvratnem ogledalu

Se Elon Musk morda s svojo retoriko zgolj podi za polnejšim balonom UI, po tem ko je vse bolj izpraznjen balon električnih vozil pustil za seboj v vzvratnem ogledalu?

FINANCE
Topjob
Primerjava OECD za leto 2023: Golob stisnil davčni primež
Topjob
OBDAVČITEV DELA
TopjobLana Dakić Primerjava OECD za leto 2023: Golob stisnil davčni primež 4

Davčni primež je bil lani v državah OECD 34,8-odstoten, v Sloveniji pa 43,3-odstoten, kar je še vedno zelo visoko. Prav tako smo tik pod vrhom po prispevkih zaposlenih. Kako se primerjamo s tujino?