Z neštetimi oljkami in vinskimi trtami prepredeno Apulijo, deželo na jugu Italije, obkroža Jadransko morje, ki na nekaterih manj obljudenih delih ponuja skoraj rajsko podobo. Svoje k temu dodajo tudi sredozemsko rastje, več deset in sto let stari oljčniki, na podeželju pa starodavne kamnite stavbe trullo, ki so del Unescove svetovne dediščine. V skladu s tradicionalnimi vasmi je streljaj od Barija zgrajen tudi gradu podoben hotelski kompleks Borgo Egnazia. Luksuz in prestiž, zlita v izjemni arhitekturi, je opazil tudi zvezdniški par Justin Timberlake in Jessica Biel, ki je prav ta kraj izbral za sanjsko in pet milijonov evrov vredno poroko.
Lepota, moč in varnost
Medtem ko je morebiti Justin pred letom in pol razblinil sanje marsikaterega moškega, pa je bila tokrat ob hotelu, njegovi bližnji okolici ter slikovitih mestih Apulije predmet velikega občudovanja, vzdihov in odkritega poželenja neka druga »dama«. Targa. Tako jo je leta 1965 poimenoval Porsche, poleg seksi oblin, zapeljivega in nekoliko samosvojega videza, velike moči, ekstravagance ter velike želje po svobodi pa jo je določala tudi precej ženska lastnost - velik občutek varnosti. Že takrat legendarni model 911 je namreč dobil posebno izpeljanko, poimenovano targa. Krasila sta jo prepoznavno kupejevska bočna silhueta in snemljiva streha, ki je potnikom omogočala pristne užitke vožnje zgoraj brez, hkrati pa jim je zaradi širokega srednjega stebrička vlivala krepak občutek varnosti.
Vnovično rojstvo klasike
Ker so bile ZDA in predvsem njeni sončni predeli takrat zelo pomemben trg za Porsche in ker so tam veljali strogi varnostni predpisi, so se pri snovanju idealnega kabrioleta spomnili na "tablico", kar v italijanščini pomeni targa. Na roke jim je šel tudi spomin na njihove legendarne uspehe v začetku 20. stoletja na dirkah Targa Florio, ki so najstarejše dirkaške preizkušnje na svetu - Porsche je tam slavil 11-krat. Posebna izpeljanka je bila tako rojena, da je bila ob tem tudi tržno uspešna, pa seveda ni dvoma. Targo si je namreč omislil vsak deseti kupec Porscheja, tudi v prejšnjih generacijah, ki je imela stekleno streho. Z novo generacijo »nine-eleven« pa so se v Stuttgartu (končno) odločili vrniti h klasiki, torej k platnu. To prekriva prostor nad glavami potnikov, po želji pa se ob pomoči elektrike zloži pod pravo zadnje steklo, ki se po koncu operacije elegantno vrne k širokemu stebričku.
Ena 911 za dva svetova
Lagali bi, če bi za porscheja 911 - v kakršnikoli obliki pač že - rekli, da gre »le še za enega, kakršnih je v Sloveniji okoli 300«. Ob tesnem stiku s slavnim zlatim ščitom človeka gotovo spreletijo vznemirjenje, občudovanje, poželenje in seveda velika pričakovanja. Sploh, če je vse skupaj odeto v prepoznavno in očem skoraj pohujšljivo športno-elegantno obliko najnovejšega modela 911, ki mimogrede povzroči, da se ti v kotičkih ust počasi začne nabirati slina. Če različica targa ob tem obljublja še tiste pristne in mogočne občutke svobode, ko imaš nad glavo zgolj nebo in ko lahko vase srkaš okolico v njeni najbolj prvinski obliki, tiste občutke, ki jih lahko omogoči le kabriolet ... no, potem si skoraj že v nebesih.
Vonj po športnosti in luksuzu
Ko ti v roke porinejo ključe približno 125 tisoč evrov vredne zverine, se ti sprva nekoliko tresejo, sledijo spoštljivo odpiranje vrat, občudovanje usnjenih sedežev in nato lahkotna namestitev v notranjost, izpiljeno do potankosti. Očarata zajetni obratomer na sredini z rdečim poljem pri 7.500 vrtljajih ter merilnik hitrosti ob njem, ki se ustavi pri težko predstavljivih 330 kilometrih na uro, številke pa se začnejo pri 50. Komfortni športni sedeži te objamejo kot partner po daljši odsotnosti, na desni strani nato rahlo pobožaš ročico sedemstopenjskega odličnega dvosklopčnega menjalnika PDK, pod njo potipaš gumbe za športno ali skoraj dirkaško nastavitev motorja, menjalnika in podvozja, zraven pa tistega za dvig spojlerja. Po želji je tam tudi gumb za športni izpuh, ki dodatno poskrbi za izjemno zvočno kuliso štirih cevi na zadku, vmes pa tiči najbolj vroče stikalo tistih dni. Stikalo, ki 911 v 19 sekundah dodobra odpre svetu.
Motor, ki prepriča vsakogar
Še zadnje omahljivce omreži 3,8-litrski bokserski šestvaljnik z močjo 294 kilovatov oziroma 400 konjev, ki je zbranim ob prižiganju pokonci postavil vse kocine. Sprva rahel, nato pa vse močnejši pritisk na plin je iz okolice pregnal vse ptice, popolno zaupanje v še neogreto vrhunsko nemško tehnologijo pa je z visoko dvignjenim palcem pred vožnjo pospremil eden izmed soustvarjalcev te umetnine na štirih kolesih.
Kje je konec?
Strahotno moč, ki se na cesto zaradi zasnove karoserije prenaša izključno prek štirikolesnega pogona, smo najprej občudovali z zaprto streho. Motor kljub odlični zvočni izolaciji vseeno skrbi za pravo poezijo v ušesih, vozne lastnosti so zahvaljujoč aktivnemu blaženju, vektoriranju navora ter mehanski zapori diferenciala za čisto desetko, a tudi ta številka se zdi prenizka za zmogljivosti. Z 911 targa 4S smo stotico v načinu sport plus namreč dosegli v štirih sekundah in pol, igla na merilniku hitrosti pa je že po 15 sekundah presegla 200 in bi se ustavila šele pri vrednosti 294 kilometrov na uro! Siloviti pospeški in pojemki so risali velikanski nasmeh na obrazu, prehitevanja sicer zelo zelo hitrih Italijanov pa so bila pravi mačji kašelj. Raj se je tako zdel vse bliže, ob basiranju, rohnenju in na koncu žvižganju šestvaljnika pri skoraj osem tisoč vrtljajih v minuti pa se je že zdelo, da smo ga dosegli.
Z odprto streho do nebes
Pred njegovimi vrati smo se za kratek trenutek ustavili, čas pa izkoristili za odpiranje strehe. Tudi ta je prava umetniška stvaritev, delovanje in konstrukcija njenega mehanizma pa bi prevzela tudi najzahtevnejšega strojnika.
Z odprto streho se nam je odprl neki povsem drug svet, saj je podobno kot kabrioleti ponudil še pristnejši stik z avtom, okolico in ljudmi. Motor je dobil še mogočnejši zvok, ob vrtoglavem pospeševanju in pišu vetra okoli glave se nam je zdelo, da bomo poleteli v orbito. Med ozkimi ulicami in počasno vožnjo smo uživali v brbotanju in hropenju bokserja, prava hrana za dušo pa so bili vsi pogledi občudovanja mladih in starih, ne glede na spol, ter velika radovednost mimoidočih ob fotografiranju. Že tako navdušene otroke je dodatno napojil izjemen zvok motorja, malo večji otroci so z očmi požirali vsak centimeter pločevine in o tem debatirali s sosedi, vozniki pa so ob prehitevanjih bržkone mislili, da jih je preletelo reaktivno letalo.
V deželi, kjer se že v zibelki srečajo z vrhunskim dizajnom, kjer sta lepota in videz vse, sicer te ni, in kjer ljudje vedo, kako se zares uživa, smo s Porschejem domala na vsakem metru zbudili velikansko pozornost in iskreno občudovanje ter sprožili zgolj pozitivne odzive.
Ko smo si tako po večurnih vrhunskih užitkih na nekaj sto kilometrov dolgih poteh nekoliko uredili misli ter se prepustili sproščenim pogovorom v čarobnem okolju Borgo Egnazie, seveda ni šlo brez vprašanja: kateri 911? Kupe, kabriolet ali targa? Kaj hitro smo se poenotili: vseeno, samo da je 911!
Foto: Matej Kačič, Porsche
Porsche 911 targa 4S - Nebesa na kolesih
Porsche 911 targa - oglas
Porsche 911 targa - motor