Avto

Lepi in učinkoviti, a dražji delavci

Trg dostavnikov doživlja drugo pomlad, kaj prinašajo, koliko bodo stali in ali bodo res cenejši za uporabo

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

09.04.2014 22:30
Čas branja: 3 min

Kupci dostavnikov si prizadevajo predvsem za racionalnost, saj vozila uporabljajo za posel, v poslu pa je še posebej v teh časih treba skrbeti za čim nižje stroške. »Ob tem so kupci danes vseeno nekoliko bolj zahtevni kot pred leti, brez električnih stekel, radia z MP3-predvajalnikom, klimatske naprave, ogrevanega vetrobranskega stekla in povezave bluetooth danes težko prodamo nov dostavnik, pred leti pa je bila vsa omenjena oprema luksuz, ki so si ga privoščili redki,« opaža produktni specialist na Summit Motorsu - slovenskem distributerju Forda Aljaž Arnold.

P3280615.1397068302.jpg.o.600px.jpg
"Pri novem transitu serviser za zamenjavo zavornega koluta porabi le 1,3 delovne ure, pri starem pa je potreboval 2,6 ure, kar pri vsaki zamenjavi prinaša prihranek 45,5 evra." Tako primer prihranka pri novem fordu transitu pojasnjuje produktni specialist pri Summit Motorsu Aljaž Arnold. Foto: Miloš Milač

Sodobna tehnika, ki jo kupci šele spoznavajo

Tehnološki razvoj gre naprej tudi v tem razredu vozil. Ford, ki je za letos pripravil kopico novosti, od najmanjšega transita courierja do velikega transita furgona, denimo ponuja sistem sync, ki omogoča govorne ukaze različnim funkcijam v avtomobilu, vzvratno kamero, svetovalec eko mode, ki voznika usmerja k bolj varčni vožnji in omeji največjo hitrost, sistem start & stop za manjšo porabo in podobno. »Danes so to neobičajni dodatki, a bodo vse pogostejši,« komentira Arnold. In dodaja, da so tudi dostavniki delno pod vplivom globalizacije, kar je predvsem dobro. Kot primer navaja novega forda transita furgona, ki je dobil zadnjo os ameriškega terenskega poltovornjaka forda F-150.

Preprost prenos nadgradenj

Ob tem je dobro, da imajo vsi novi modeli pritrdišča na enakih mestih kot stari, kar pomeni, da lahko kupec iz starega modela v novega brez težav prestavi predalčne sisteme in potujoče delavnice.

renault-trafic-van-05-0319.1397068302.jpg.o.600px.jpg
Prejšnji renault traffic je pred 13 leti prišel z obliko, ki je zdržala 13 let. Opazen je tudi novi, ob tem 1,6-litrski turbodizel porabi manj kot šest litrov nafte, pa bo še tako dostopen?

Nova uspešneža, bosta še tako poceni?

Pri drugih znamkah gre razvoj v podobni smeri, dolgo pričakovana novost sta denimo dvojčka renault traffic in opel vivaro, ki sta temeljito prenovo doživela po dolgih 13 letih uspešne prodaje. Renault je v tem času denimo prepričal skoraj dva milijona kupcev, oba pa se dobro prodajata tudi v jeseni življenja, saj imata zelo ugodno ceno. Kako pa bo z novima? Traffic in vivaro sta lepša, sodobnejša, imata varčnejše 1,6-litrske turbodizelske motorje in bolj različen oblikovni značaj kot doslej. O cenah še ni nič znano, poznavalci pa opozarjajo, da ne bodo več tako nizke kot pri predhodnikih.

Cenejši servis fordov zaradi krajših posegov

Kako pa je s stroški? Proizvajalci se v izjavah za medije radi pohvalijo, da imajo novi modeli nižje stroške vzdrževanja in lastništva kot starejši in tako želijo spodbuditi zamenjavo starega dostavnika za novega. Aljaž Arnold na primerih forda transita aktualne in nove generacije pojasnjuje, da imata sicer oba servisni interval na 50 tisoč kilometrov, a je pri novem servisni poseg krajši, po 150 tisoč kilometrih pa kupec prihrani 45,5 evra.

Cene fordov višje za deset odstotkov

Novi modeli fordov bodo deset odstotkov dražji od starih modelov; aktualni in novi transit - oba imata servisni interval na 50 tisoč kilometrov, zaradi krajšega servisnega posega je nižji strošek dela, pri 150 tisoč kilometrih je prihranek 42 evrov. Še boljši primer je zamenjava zavornega koluta. Pri novem transitu serviser zanjo porabi le 1,3 delovne ure, pri starem pa je potreboval 2,6 ure, kar pri vsaki zamenjavi prinaša prihranek 45,5 evra. Prihranek pri času pa podjetniku prevozniku prinaša dodatne prednosti, saj je njegov dostavnik, ki ga potrebuje za posel, hitreje spet operativen. Na primerih obeh transitov drugih prihrankov ni, saj imata stari in novi z 2,2-litrskim motorjem enako porabo 7,7 litra. Novi ima ob tem sedem kilovatov več moči (skupaj 110 kilovatov) in dodatnih 35 newtonmetrov navora, kar pomeni, da ob enakem tempu zaradi večje zaloge moči porabi manj. V tovornem delu pa namesto 10,45 kubičnega metra ponuja 11,5 kubičnega metra prostora. Vse izboljšave niso poceni, zato novi transit stane približno desetino več kot stari.

Aditivi dražijo in podaljšujejo življenje olj

Zanimalo nas je še, ali motorno olje zdrži tako dolge servisne intervale, za motorje 2,2 TDCi so na 50 tisoč kilometrov (za manjše 1,6 TDCi pa na 30 tisoč). Arnold pojasnjuje, da oljem povečujejo vzdržljivost z aditivi, zato so ta tudi dražja. Strošek servisov pri novih dostavnikih je vseeno 25 odstotkov nižji kot pri prejšnjih modelih, dodaja. Imajo pa avtomobili vgrajeno tudi varnostno funkcijo, ki vozniku sporoči, da bo moral prej na servis. Servis na 50 tisoč kilometrov torej ni fiksen, lahko se tudi skrajša.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
TOP Gradbeništvo
Gradnja hitre ceste od priključka Velenje jug do priključka Slovenj Gradec jug na 3. razvojni osi sever
OGLAS
TOP Gradbeništvo
3. RAZVOJNA OS
TOP GradbeništvoFinance PR Gradnja hitre ceste od priključka Velenje jug do priključka Slovenj Gradec jug na 3. razvojni osi sever (OGLAS)

Sklop B – Škalsko jezero in sklop H – Konovo

FINANCE
IKT
Hitra rast števila kibernetskih napadov na mobilne telefone – kako jih zaščititi
IKT
KIBERNETSKA VARNOST
IKTMiran Varga Hitra rast števila kibernetskih napadov na mobilne telefone – kako jih zaščititi

Več ko je virov, do katerih dostopa mobilna naprava, strožje mora biti varovana.

FINANCE
Subvencije
Subvencije za energente: podjetja bi lahko še dolgo čakala na polno izplačilo
Subvencije
POMOČI OB ENERGETSKI DRAGINJI
SubvencijeTeja Grapulin Subvencije za energente: podjetja bi lahko še dolgo čakala na polno izplačilo

Zaradi težav s podatki ugotavljanje, ali so bila podjetja sploh upravičena do subvencij, ne gre tako, kot je bilo načrtovano

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Okolje & energija
(Intervju) Saška Rihtaršič, Danfoss: Vsa Evropa bi se lahko ogrevala z odpadno toploto iz industrije
Okolje & energija
Intervju
Okolje & energijaNataša Koražija (Intervju) Saška Rihtaršič, Danfoss: Vsa Evropa bi se lahko ogrevala z odpadno toploto iz industrije 2

Kako bodo razogljičili ogrevanje v Danfossu? »Ideja je, da bi tovarno v Ljubljani ogrevali na odpadno toploto, ki jo v Mercatorjevem centru proizvajajo hladilniki,« pravi direktorica Danfossa Trate

FINANCE
International
AI Is Putting the Silicon Back in Silicon Valley
International
International© Bloomberg Businessweek AI Is Putting the Silicon Back in Silicon Valley
FINANCE
International
Jokes, Pop Music and Radical Honesty: How TikTok Is Changing Home Sales
FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)