Kupci dostavnikov si prizadevajo predvsem za racionalnost, saj vozila uporabljajo za posel, v poslu pa je še posebej v teh časih treba skrbeti za čim nižje stroške. »Ob tem so kupci danes vseeno nekoliko bolj zahtevni kot pred leti, brez električnih stekel, radia z MP3-predvajalnikom, klimatske naprave, ogrevanega vetrobranskega stekla in povezave bluetooth danes težko prodamo nov dostavnik, pred leti pa je bila vsa omenjena oprema luksuz, ki so si ga privoščili redki,« opaža produktni specialist na Summit Motorsu - slovenskem distributerju Forda Aljaž Arnold.
Sodobna tehnika, ki jo kupci šele spoznavajo
Tehnološki razvoj gre naprej tudi v tem razredu vozil. Ford, ki je za letos pripravil kopico novosti, od najmanjšega transita courierja do velikega transita furgona, denimo ponuja sistem sync, ki omogoča govorne ukaze različnim funkcijam v avtomobilu, vzvratno kamero, svetovalec eko mode, ki voznika usmerja k bolj varčni vožnji in omeji največjo hitrost, sistem start & stop za manjšo porabo in podobno. »Danes so to neobičajni dodatki, a bodo vse pogostejši,« komentira Arnold. In dodaja, da so tudi dostavniki delno pod vplivom globalizacije, kar je predvsem dobro. Kot primer navaja novega forda transita furgona, ki je dobil zadnjo os ameriškega terenskega poltovornjaka forda F-150.
Preprost prenos nadgradenj
Ob tem je dobro, da imajo vsi novi modeli pritrdišča na enakih mestih kot stari, kar pomeni, da lahko kupec iz starega modela v novega brez težav prestavi predalčne sisteme in potujoče delavnice.
Nova uspešneža, bosta še tako poceni?
Pri drugih znamkah gre razvoj v podobni smeri, dolgo pričakovana novost sta denimo dvojčka renault traffic in opel vivaro, ki sta temeljito prenovo doživela po dolgih 13 letih uspešne prodaje. Renault je v tem času denimo prepričal skoraj dva milijona kupcev, oba pa se dobro prodajata tudi v jeseni življenja, saj imata zelo ugodno ceno. Kako pa bo z novima? Traffic in vivaro sta lepša, sodobnejša, imata varčnejše 1,6-litrske turbodizelske motorje in bolj različen oblikovni značaj kot doslej. O cenah še ni nič znano, poznavalci pa opozarjajo, da ne bodo več tako nizke kot pri predhodnikih.
Cenejši servis fordov zaradi krajših posegov
Kako pa je s stroški? Proizvajalci se v izjavah za medije radi pohvalijo, da imajo novi modeli nižje stroške vzdrževanja in lastništva kot starejši in tako želijo spodbuditi zamenjavo starega dostavnika za novega. Aljaž Arnold na primerih forda transita aktualne in nove generacije pojasnjuje, da imata sicer oba servisni interval na 50 tisoč kilometrov, a je pri novem servisni poseg krajši, po 150 tisoč kilometrih pa kupec prihrani 45,5 evra.
Cene fordov višje za deset odstotkov
Novi modeli fordov bodo deset odstotkov dražji od starih modelov; aktualni in novi transit - oba imata servisni interval na 50 tisoč kilometrov, zaradi krajšega servisnega posega je nižji strošek dela, pri 150 tisoč kilometrih je prihranek 42 evrov. Še boljši primer je zamenjava zavornega koluta. Pri novem transitu serviser zanjo porabi le 1,3 delovne ure, pri starem pa je potreboval 2,6 ure, kar pri vsaki zamenjavi prinaša prihranek 45,5 evra. Prihranek pri času pa podjetniku prevozniku prinaša dodatne prednosti, saj je njegov dostavnik, ki ga potrebuje za posel, hitreje spet operativen. Na primerih obeh transitov drugih prihrankov ni, saj imata stari in novi z 2,2-litrskim motorjem enako porabo 7,7 litra. Novi ima ob tem sedem kilovatov več moči (skupaj 110 kilovatov) in dodatnih 35 newtonmetrov navora, kar pomeni, da ob enakem tempu zaradi večje zaloge moči porabi manj. V tovornem delu pa namesto 10,45 kubičnega metra ponuja 11,5 kubičnega metra prostora. Vse izboljšave niso poceni, zato novi transit stane približno desetino več kot stari.
Aditivi dražijo in podaljšujejo življenje olj
Zanimalo nas je še, ali motorno olje zdrži tako dolge servisne intervale, za motorje 2,2 TDCi so na 50 tisoč kilometrov (za manjše 1,6 TDCi pa na 30 tisoč). Arnold pojasnjuje, da oljem povečujejo vzdržljivost z aditivi, zato so ta tudi dražja. Strošek servisov pri novih dostavnikih je vseeno 25 odstotkov nižji kot pri prejšnjih modelih, dodaja. Imajo pa avtomobili vgrajeno tudi varnostno funkcijo, ki vozniku sporoči, da bo moral prej na servis. Servis na 50 tisoč kilometrov torej ni fiksen, lahko se tudi skrajša.