Pri Seatu je letošnje leto praznično obarvano, saj njihova ibiza praznuje 30-letnico, doslej pa so prodali že pet milijonov primerkov. Prvo ibizo 1.5 GLX so namreč izdelali 27. aprila 1984, v tovarni Zona Franca, ta je bila razvita pod okriljem Fiata. Druga generacija modela - prva, ki jo je v celoti razvil Seat - je sledila leta 1993, hkrati pa je bilo to tudi prvo vozilo, ki so ga izdelovali v novi Seatovi tovarni Martorell. Tretja generacija je na trg prišla leta 2001, prodali so jo v več kot milijonu primerkov, leta 2008 pa je Seat predstavil četrto generacijo ibize.
30 let seat Ibize - zgodovinski pregled
Seat je ibizo svetu prvič predstavil na avtomobilskem salonu v Parizu leta 1984. Ibiza je kot Seatovo prvo samostojno razvito vozilo predstavljala mejnik v zgodovini podjetja, hkrati pa se je z njo začela zgodba o uspehu.
Pri tem projektu je Seat sodeloval z uglednimi podjetji, kot so na primer podjetje Italdesign italijanskega oblikovalca Giorgia Giugiara, na področju varnostne potniške celice s podjetjem Karmann ter na področju tehnologije motorjev s podjetjem Porsche (zato pokrov glave motorja nosi napis "System Porsche"). Med letoma 1984 in 1993 je bilo skupno prodano 1.342.001 vozilo prve generacije ibize.
Z bencinskimi motorji z razponom moči od 32 kW do 74 kW (od 44 KM do 100 KM) in učinkovitim dizelskim motorjem s 40 kW (55 KM) je ibiza tako pri španskih kot pri mednarodnih kupcih naletela na velik odziv. Velik delež vozil je bil izvožen in do leta 1990 je bilo na mednarodnih trgih prodanih že več kot 119.000 ibiz.
Druga generacija ima posebno mesto
Seat je leta 1993 predstavil drugo generacijo ibize. Ta ima v zgodovini podjetja posebno mesto: je namreč prvo vozilo, ki so ga proizvajali v novi Seatovi tovarni v Martorellu. Tukaj so bili zagotovljeni najboljši predpogoji za uspešno uvedbo modela na trg. Druga generacija ibize je bila na voljo s šestimi različnimi motorji (bencinskimi, dizelskimi in turbodizelskimi). Razvoj vozila je že potekal v okviru koncerna VW, kakovost proizvodnje je takrat naredila velik preskok.
Začetek športnih različic cupra
Istočasno je seat leta 1996 dosegel dodatno odločilno fazo v razvoju izredno športne različice cupra z 2,0-litrskim motorjem z močjo 110 kW (150 KM), ki je navdušila z zmogljivostjo. Prodajni uspeh druge generacije je še presegel uspeh prejšnjega modela: med letoma 1993 in 2002 je bilo skupno prodanih 1.522.607 vozil.
Tretja generacija ibize je bila predstavljena leta 2001. Poleg boljše kakovosti proizvodnje je bil napredek opazen tudi pri paleti razpoložljivih motorjev ter vozni dinamiki. Za oblikovno zasnovo je poskrbel Walter de'Silva z uvedbo atraktivnega videza, ki ga je zaznamovala dinamičnost. Tudi ta ibiza je takoj po uvedbi na trg postala prodajna uspešnica. Med letoma 2002 in 2007 je bilo skupno prodanih 1.084.989 vozil tretje generacije.
Pri četrti ibizi poudarek na dizajnu in tehnologiji
Leta 2008 je Seat predstavil četrto generacijo ibize. Poudarek je bil na dveh kriterijih, ki poosebljata značaj novega modela - dizajn in tehnologija. Nič manj občudovanja vredno pa je, da so med vzdržljivostnim testom revije Auto Bild po skupno prevoženih 103.445 kilometrih stroški popravil znašali le 4,58 EUR, in sicer za zamenjavo pregorele žarnice luči za osvetlitev registrske tablice.
Aktualna ibiza je sledila leta 2012, dizajn vozila pa so kupci navedli kot najpomembnejši kriterij pri nakupu. Uporabnike so prepričale tudi inovativne tehnologije ter izboljšana funkcionalnost in kakovost. Ibiza je na voljo v treh karoserijskih izvedbah, s tremi in petimi vrati, visoko stopnjo funkcionalnosti zagotavlja karavanska karoserija.
Na voljo je široka paleta motorjev z močjo od 44 do 132 kW (60 do 180 KM). Vrhunec učinkovitosti je ibiza 1.2 TDI CR Ecomotive: pri kombinirani vožnji v okolje izpusti skupno le 89 g emisij CO2 na km in ima skupno porabo goriva 3,4 l/100 km. Na drugi strani lestvice zmogljivosti pa se ibiza cupra kot najmočnejši model v seriji ponaša z močjo 132 kW (180 KM) in nudi športno izkušnjo za vsakdanjo uporabo. Je presenetljivo zmogljiva, saj od 0 do 100 km/h pospeši v 6,9 s, njena najvišja hitrost pa je 228 km/h. Hkrati prepriča tudi z učinkovitostjo, saj je njena normirana poraba okrog 5,9 l/100 km, emisija CO2 pa znaša 139 g/km.