Avto

Seat ibiza zgodbo o uspehu piše že 30 let

Seat letos praznuje 30. obletnico modelske serije ibiza. Prvo so izdelali 27. aprila 1984 v tovarni Zona Franca, z drugo generacijo se je proizvodnja preselila v Martorell, leta 2001 je prišla tretja in 2008 četrta generacija

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

28.04.2014 11:32
Čas branja: 3 min

Pri Seatu je letošnje leto praznično obarvano, saj njihova ibiza praznuje 30-letnico, doslej pa so prodali že pet milijonov primerkov. Prvo ibizo 1.5 GLX so namreč izdelali 27. aprila 1984, v tovarni Zona Franca, ta je bila razvita pod okriljem Fiata. Druga generacija modela - prva, ki jo je v celoti razvil Seat - je sledila leta 1993, hkrati pa je bilo to tudi prvo vozilo, ki so ga izdelovali v novi Seatovi tovarni Martorell. Tretja generacija je na trg prišla leta 2001, prodali so jo v več kot milijonu primerkov, leta 2008 pa je Seat predstavil četrto generacijo ibize.

seat-ibiza-1-4.1398676832.jpg.s.600px.jpg

30 let seat Ibize - zgodovinski pregled

Seat je ibizo svetu prvič predstavil na avtomobilskem salonu v Parizu leta 1984. Ibiza je kot Seatovo prvo samostojno razvito vozilo predstavljala mejnik v zgodovini podjetja, hkrati pa se je z njo začela zgodba o uspehu.

Pri tem projektu je Seat sodeloval z uglednimi podjetji, kot so na primer podjetje Italdesign italijanskega oblikovalca Giorgia Giugiara, na področju varnostne potniške celice s podjetjem Karmann ter na področju tehnologije motorjev s podjetjem Porsche (zato pokrov glave motorja nosi napis "System Porsche"). Med letoma 1984 in 1993 je bilo skupno prodano 1.342.001 vozilo prve generacije ibize.

seat_ibiza_1.20140428111013.jpg.s.600px.jpg

Z bencinskimi motorji z razponom moči od 32 kW do 74 kW (od 44 KM do 100 KM) in učinkovitim dizelskim motorjem s 40 kW (55 KM) je ibiza tako pri španskih kot pri mednarodnih kupcih naletela na velik odziv. Velik delež vozil je bil izvožen in do leta 1990 je bilo na mednarodnih trgih prodanih že več kot 119.000 ibiz.

Druga generacija ima posebno mesto

Seat je leta 1993 predstavil drugo generacijo ibize. Ta ima v zgodovini podjetja posebno mesto: je namreč prvo vozilo, ki so ga proizvajali v novi Seatovi tovarni v Martorellu. Tukaj so bili zagotovljeni najboljši predpogoji za uspešno uvedbo modela na trg. Druga generacija ibize je bila na voljo s šestimi različnimi motorji (bencinskimi, dizelskimi in turbodizelskimi). Razvoj vozila je že potekal v okviru koncerna VW, kakovost proizvodnje je takrat naredila velik preskok.

seat_ibiza_2.20140428111145.jpg.s.960px.jpg

Začetek športnih različic cupra

Istočasno je seat leta 1996 dosegel dodatno odločilno fazo v razvoju izredno športne različice cupra z 2,0-litrskim motorjem z močjo 110 kW (150 KM), ki je navdušila z zmogljivostjo. Prodajni uspeh druge generacije je še presegel uspeh prejšnjega modela: med letoma 1993 in 2002 je bilo skupno prodanih 1.522.607 vozil.

seat_ibiza_3.20140428111214.jpg.s.600px.jpg

Tretja generacija ibize je bila predstavljena leta 2001. Poleg boljše kakovosti proizvodnje je bil napredek opazen tudi pri paleti razpoložljivih motorjev ter vozni dinamiki. Za oblikovno zasnovo je poskrbel Walter de'Silva z uvedbo atraktivnega videza, ki ga je zaznamovala dinamičnost. Tudi ta ibiza je takoj po uvedbi na trg postala prodajna uspešnica. Med letoma 2002 in 2007 je bilo skupno prodanih 1.084.989 vozil tretje generacije.

Pri četrti ibizi poudarek na dizajnu in tehnologiji

Leta 2008 je Seat predstavil četrto generacijo ibize. Poudarek je bil na dveh kriterijih, ki poosebljata značaj novega modela - dizajn in tehnologija. Nič manj občudovanja vredno pa je, da so med vzdržljivostnim testom revije Auto Bild po skupno prevoženih 103.445 kilometrih stroški popravil znašali le 4,58 EUR, in sicer za zamenjavo pregorele žarnice luči za osvetlitev registrske tablice.

seat_ibiza_4.20140428111436.jpg.s.600px.jpg

Aktualna ibiza je sledila leta 2012, dizajn vozila pa so kupci navedli kot najpomembnejši kriterij pri nakupu. Uporabnike so prepričale tudi inovativne tehnologije ter izboljšana funkcionalnost in kakovost. Ibiza je na voljo v treh karoserijskih izvedbah, s tremi in petimi vrati, visoko stopnjo funkcionalnosti zagotavlja karavanska karoserija.

Na voljo je široka paleta motorjev z močjo od 44 do 132 kW (60 do 180 KM). Vrhunec učinkovitosti je ibiza 1.2 TDI CR Ecomotive: pri kombinirani vožnji v okolje izpusti skupno le 89 g emisij CO2 na km in ima skupno porabo goriva 3,4 l/100 km. Na drugi strani lestvice zmogljivosti pa se ibiza cupra kot najmočnejši model v seriji ponaša z močjo 132 kW (180 KM) in nudi športno izkušnjo za vsakdanjo uporabo. Je presenetljivo zmogljiva, saj od 0 do 100 km/h pospeši v 6,9 s, njena najvišja hitrost pa je 228 km/h. Hkrati prepriča tudi z učinkovitostjo, saj je njena normirana poraba okrog 5,9 l/100 km, emisija CO2 pa znaša 139 g/km.

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Nemški kupec: malo boljše volje, a še vedno zelo previden
Finance
nemčija
Albina Kenda Nemški kupec: malo boljše volje, a še vedno zelo previden

Prodaja na drobno v Nemčiji se je februarja spet skrčila, nekaj več optimizma pa vliva podatek, da pa se je marca nekoliko izboljšalo razpoloženje porabnikov

FINANCE
IKT
Digitalna dostopnost bo sredi leta 2025 postala zakonska obveza – kaj to pomeni za podjetja?
IKT
DIGITALNA DOSTOPNOST
IKTRedakcija IKT Digitalna dostopnost bo sredi leta 2025 postala zakonska obveza – kaj to pomeni za podjetja?

Več o tem boste izvedeli na brezplačnem izobraževanju, ki ga organizira Zavod za digitalno dostopnost A11Y.si.

FINANCE
Avto
Električna (moto)mobilnost pri BMW ima nov, a drag obraz
Avto
AvtoJure Šujica Električna (moto)mobilnost pri BMW ima nov, a drag obraz

V osnovni izvedbi ga bo mogoče voziti že z izpitom za avtomobil, vendar pa bi visoka cena lahko prinesla nizke prodajne številke.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
IKT
Kako je videti virtualni pomočnik za podjetniška okolja
IKT
ADD KONFERENCA
IKTPodpornik projekta Kako je videti virtualni pomočnik za podjetniška okolja

To boste lahko izvedeli na letni konferenci podjetja ADD, na kateri bodo govorili tudi o novi regulativi, ki bo krojila nadaljnji razvoj, ter o podatkih in umetni inteligenci.