Avto

Naši dobavitelji na trnovo pot do ruskega avtovelikana

»Ruski trg ponuja priložnost predvsem pri lokalni proizvodnji, izvažati pa se splača le znanje,« meni predsednik uprave TPV Vlado Bahč

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

01.04.2014 22:30
Čas branja: 3 min

Ruski oziroma vse bolj francoski Avtovaz bo 24. in 25. aprila gostil slovenske avtodobavitelje. Priložnosti za posel je veliko, velikan bo še rasel, je prepričan Dušan Bušen iz ACS. Trg je zahteven in drugačen, pa opozarja Vlado Bahč iz TPV.

Konec aprila bosta slovenski avtomobilski grozd (ACS) in javna agencija SPIRIT Slovenija pripravila dan slovenskih dobaviteljev v ruskem Avtovazu v Toljatiju. Prvi dan bodo dobavitelji, imena še niso znana, saj prijave potekajo do petka, razstavili komponente, orodja in opremo v znanstveno-tehnološkem centru Avtovaza. Drugi dan pa si bodo ogledali montažno linijo osebnih avtomobilov lada kalina, organizirano pa bo tudi srečanje z županom mestne občine Toljati ter ogled tehnološkega središča s predstavitvijo inženirinškega centra za avtomobilsko industrijo in posebne industrijske cone Toljati.

Lada-AvtoVaz.1396374677.jpg.o.600px.jpg
Avtovaz je lani v Toljatiju izdelal 534 tisoč vozil, s prihodom novih modelov znamk Nissan in Renault pa se bo zmogljivost tovarne povečala na 1,7 milijona.

bahc-vladimir15-br.jpg.o.240px.jpg
"Rusiji se splača prodajati znanje, sestavne dele pa le, če jih izdelujete na lokalnem trgu." Vlado Bahč, predsednik uprave TPV, kjer so pred leti za Avtovaz izdelovali okvirje sedežev Foto: Barbara Reya

Rdeče številke, pozitivne napovedi

Ruski velikan je del skupine Renault-Nissan, lani je izdelal prek 534 tisoč avtomobilov, 12 odstotkov manj kot leta 2012, večino pa je prodal na domačem trgu. Avtovaz je upad prodaje pospremil še z izgubo 161 milijonov evrov. Slabi rezultati pa so po besedah predsednika uprave podjetja Boja Anderssona povezani predvsem s šibkim domačim trgom. Rusi so lani sicer pokupili 2,8 milijona osebnih avtomobilov, v širši Evropi je večji le nemški trg. A kupna moč je precej manjša, dobro gredo v prodajo predvsem avtomobili nižjega cenovnega razreda, peščica bogatih pa posega po najdražjih luksuznih avtomobilih. Napovedi za letos pravijo, da bo trg upadel za sedem odstotkov, vnovično rast pa naj bi dosegel v letu 2015.

Omejitev za dobavitelje pomeni tudi upad tečaja ruskega rublja in visoko obdavčenje uvoženih delov, s temi ukrepi bi ruska vlada rada povečala lokalno proizvodnjo delov, ki je lani znašala le 25 odstotkov. Novi partner in večinski lastnik Avtovaza, skupina Renault-Nissan, pa v to podjetje prinaša nove priložnosti za rast. Lani so si vsi trije proizvajalci razdelili tretjino ruskega trga, prodali so 821 tisoč vozil. Že leta 2016 pa nameravajo proizvodnjo vozil znamk Lada, Renault, Nissan in Dacia povečati na 1,7 milijona vozil na leto.

Slovenski izvoz v Rusijo se povečuje

Napovedana rast ruskega proizvajalca pa prinaša priložnosti tudi za naše dobavitelje. Predsednik ACS Dušan Bušen opisuje, da je v podjetju sedem glavnih delov proizvodnje, ki se razprostira na šestih hektarjih in štirih milijonih kvadratnih metrov proizvodnih in skladiščnih površin ter obsega: livarno, presernico, pogone, šasijo in glavno montažo, plastične dele, testno proizvodnjo in vzdrževanje. Podjetje ima potrjen razvojni program do leta 2020 in je enakopraven del zveze Renault-Nissan. Avtovaz že postaja podjetje, kjer se bo proizvajalo 1,5 milijona osebnih vozil blagovnih znamk Lada, Renault in Nissan. Prav tako načrtujejo proizvodnjo devetih novih modelov vozil lada na skupnih platformah ter osvojitev 40-odstotnega deleža vozil lada, renault in nissan na ruskem trgu,« pravi Bušen in dodaja, da je leta 2009 trgovska menjava z Rusijo znašala 24 milijonov evrov, pri čemer je sodelovalo le 10 podjetij, v letu 2012 pa je 23 podjetij ustvarilo več kot 75 milijonov evrov izvoza ter dodatnih 40 milijonov evrov v konsolidiranih bilancah mešanih podjetij.

Napovedana rast BDP

»V začetku leta 2012 je ruska vlada podpisala 38 sporazumov o proizvodnji delov s tujimi in domačimi podjetji, kar bo pospešilo lokalno proizvodnjo avtomobilov in sestavnih delov. V obdobju med letoma 2002 in 2011 se je proizvodnja avtomobilov v Rusiji povečala za 70, prodaja pa za 58 odstotkov,« dodaja svetovalec za ekonomske zadeve na veleposlaništvu RS v Ruski federaciji Ingolič in na podlagi makro­ekonomskih projekcij napoveduje med 3,5- in 4,5-odstotno rast BDP do leta 2016.

Priložnost le za razvojne projekte in lokalno izdelane dele

Med dobavitelji, ki se bodo udeležili slovenskega dneva v Avtovazu, bo tudi novomeški TPV, ki ruski trg že zelo dobro pozna. V preteklosti je TPV za ruskega proizvajalca razvil sedeže za Ladin model granta, te pa je skupaj z ruskim partnerjem izdeloval v tovarni TPV RUS. »Delež v TPV RUS smo sicer prodali, tudi zato, ker nismo mogli zagotoviti ekipe za obvladovanje trga. To gre bolje ruskemu partnerju, saj deluje na domačem terenu,« pravi Bahč. Za Avtovaz in ruski trg pravi, da je močno drugačen od zahodnoevropskega, čeprav se tudi to spreminja, in v poslu zahteva kar nekaj prilagajanja. »V preteklosti so bile zahteve po kakovosti nižje kot na zahodu, posledično smo na trgu dosegali tudi nižje cene za sestavne dele. To se zdaj spreminja, z vstopom Renault-Nissana v Avtovaz se zahteve zvišujejo. Glavna težava za dobavitelje pa ostaja oddaljenost ruskega trga, to prinaša zahtevno in drago logistiko, zato je za ruski trg smiselno dele proizvajati lokalno,« pravi Bahč, ki se bo usmeril predvsem na razvojne projekte za Avtovaz, pri katerih oddaljenost in obdavčitev nista v breme.

Kdo od naših še dobavlja Avtovazu

Avtovazu dele dobavljajo še koprski Cimos, šempetrska Letrika, SEP in Helios. Največji med njimi je domžalski Helios, ki prodaja neposredno avtomobilskim tovarnam, na tem področju pa ima mešano podjetje z ameriško multinacionalko PPG. PPG Helios je leta 2011 ustvaril 40 milijonov evrov prihodkov. Helios sam pa prodaja premaze v Rusiji tudi avtomehaničnim delavnicam.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Manager
Manager Zakaj upravljati trajnostno mobilnost v podjetjih?

Trije največji zaposlovalci v škofjeloški industrijski coni Trata (Knauf Insulation d. o. o., LTH Castings d. o. o. in SIBO G. d. o. o)...

FINANCE
Vlagatelj Maks
Ne čakaj pomladi … bolje je počakati v maju
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Ne čakaj pomladi … bolje je počakati v maju

Staremu pregovoru o maju na trgih ni dobro slediti

FINANCE
Fed ohranil obrestno mero med 5,25 in 5,5 odstotka
Finance
Brez presenečenj
Špela Mikuš Fed ohranil obrestno mero med 5,25 in 5,5 odstotka 3

Dokler ne bodo prepričani, da se inflacija res bliža dvema odstotkoma, znižanj obrestne mere ni pričakovati, so zapisali pri Fedu.

FINANCE
Vlagatelj Maks
Koledar skupščin slovenskih borznih družb in objav četrtletnih rezultatov 2024
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Koledar skupščin slovenskih borznih družb in objav četrtletnih rezultatov 2024

Pomembni datumi za vlagatelje na ljubljanski borzi

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Živilci
Nasinim vesoljcem Slovenci za zajtrk ponudili ješprenj
Naj živilci
Naj živilciRedakcija Agrobiznisa Nasinim vesoljcem Slovenci za zajtrk ponudili ješprenj

Študenti BIC Ljubljana so kot predstavniki edine evropske šole med finalisti na tekmovanju Nasa Hunch Culinary Challenge skuhali tretji najboljši zajtrk.

FINANCE
Topjob
Trg dela: zaposlovanje se upočasnjuje, izboljšati bo treba produktivnost
Topjob
1. maj
TopjobLana Dakić Trg dela: zaposlovanje se upočasnjuje, izboljšati bo treba produktivnost 4

Ob prazniku dela smo pogledali dejstva in izzive slovenskega trga dela.

FINANCE
9 tveganj za vašo denarnico: kaj bo s cenami v Sloveniji
Finance
INFLACIJA
Simona Toplak 9 tveganj za vašo denarnico: kaj bo s cenami v Sloveniji 4

Kaj se bo zgodilo, ko bo ECB začela rezati obrestne mere, zakaj se ne bomo znebili visoke inflacije, zakaj za to ne bo kriva ECB, ampak slovenska politika, kaj je s konkurenco in konkurenčnostjo Slovenije in kaj je črn scenarij, ki nas lahko čaka.

FINANCE
Kakšne spremembe nas še čakajo na trgu dela
Finance
Lana Dakić
Lana Dakić Kakšne spremembe nas še čakajo na trgu dela 2

Pomembno je, da je delovnopravna zakonodaja v koraku s spremembami na trgu dela. A kot vidimo pri evidencah delovnega časa, je tudi pomembno, da so zakonodajne spremembe pametne, brez dodatnih birokratskih ovir in oteževanja življenja.