Češka Škoda spada s 119-letno tradicijo med najstarejše evropske izdelovalce prevoznih sredstev. Začeli so s proizvodnjo dvokoles, nadaljevali z uspešno predvojno avtomobilsko proizvodnjo, vojno industrijo, sledil je zaton zaradi obdobja blokovske delitve, nato pa ponovna rast po vključitvi v koncern VW. Škoda se že nekaj let usmerja v globalizacijo ponudbe in proizvodnje, svoj prvi uspešni izvozni artikel pa so naredili pred pol stoletja.
Model 1000 MB so prvič predstavili marca 1964, v naslednjih petih letih pa so jih izdelali dobrih 443 tisoč. Več kot polovico so izvozili, ne zgolj po Evropi, temveč tudi na druge celine. Škoda 1000 MB je pot našla vse do Avstralije in Nove Zelandije. Različice modela, ki praznuje visok jubilej, vključno s prototipom karavana, je mogoče videti v Škodinem muzeju na Češkem.
Škoda 1000 MB je bil mejnik za znamko. K temu ni pripomogla zgolj zasnova, pač pa tudi dejstvo, da so ga začeli izdelovati v povsem novi tovarni v Mlada Boleslav. To so zgradili v neposredni bližini stare, to pa so zaznamovali tudi s kratico MB, ki označuje kraj proizvodnje. Takrat je nov proizvodni kompleks sestavljalo 40 stavb, med seboj so bile povezane s 13 kilometri cest, ob tem pa so na novo položili tudi 10 kilometrov železniških tirov.
Da Škoda z novo tovarno in vozilom misli zelo resno je pokazal že projekt razvoja novega osebnega vozila. Ta je tekel kar nekaj let, petdeset preizkusnih vozil pa je v različnih vremenskih pogojih - od zimskih temperatur globoko pod ničlo do vročih in prašnih cest - prevozilo 1,6 milijona kilometrov. Leta 1964 je bil model zrel za proizvodnjo.
Škoda 1000 MB je v zadku dobila vodno hlajeni štirivaljnik z gibno prostornino 988 kubičnih centimetrov, ki je zmogel 27 kW (37 KM) moči, poganjal pa je zadnji kolesni par. Štiristopenjski menjalnik je skrbel za prenos moči, ohišje je bilo ulito iz aluminija, enako kot motorni blok, kar je bila za tiste čase novost v velikoserijski proizvodnji. Manj kot 800 kg težak avto je zmogel 120 km/h, v povprečju pa je porabil med sedem in osemlitrov goriva.
Štirivratni avto je s 4,17 metra dolžine, 1,62 metra širine in 1,39 metra višine spadal v razred družinskih prevoznih sredstev. Pri tem ga ni oviral niti skromen prtljažnik v nosu, ki je ponujal 220 litrov prostornine. Čehi niso spali na začetnem uspehu, tako so dve leti pozneje predstavili različico z izboljšanimi zmogljivostmi ter dvovratno izvedbo MBX. Ta je še danes zelo priljubljena med zbiratelji starodobnikov.