Leta 1990 so pričeli skromno, s poceni in cenenimi avti z licenčnimi motorji japonskega mitsubishija. Z mehkimi nogami, ceneno plastiko, a bogato opremo so v slovenskih garaž zamenjali yuge, zastave 101 in ostarele golfe druge generacije, ki takrat še niso slišali za električni pomik stekel in centralno ključavnico. Prvi je bil pony, sledili so Scoupe, elantra, sonata,... Marsikdo jih ni jemal prav resno, a ko je avto kupoval zase, je pošteno premislil in se tudi pogosto odločil za Hyundai. Korejci so napredovali počasi, a vztrajno in v zadnjih letih dosegli raven evropskih proizvajalcev. Danes Hyundai v svetu sodi med pet največjih proizvajalcev avtomobilov, v Evropi je Hyundai v zadnjih od leta 1977 prodal že šest milijonov avtomobilov, v Sloveniji pa od leta 1990 že 76 tisoč. Za prvi milijon je v Evropi potreboval 19 let, za zadnjega pa le dobri dve leti. Danes se po slovenskih cestah vozi 36.540 oziroma več kot denimo BMW in škod.
BMW pa ob tem nadaljuje svojo električno pot, mestni i3 in i8 sta razgrabljena. Bavarci so novo smer vzeli resno, je ugotovil Rok Pikon, ki je obiskal supersodobno tovarno BMW v Leipzigu, ki teče zgolj s pomočjo obnovljivih virov energije. Hibridi so prihodnost, so prepričani pri Toyoti. Tako so menili tudi pri Hondi, sedaj pa hibridne avte umikajo s trgov.
Znamka, ki brez dvoma pridobiva že pozabljeni sijaj, pa je Opel. V pravo smer pa jo vodijo dame, na svetovnem in evropskemu nivoju. Srce zaigra tudi ob pogledu na skice novih alfa romeov, ki bodo na ceste zapeljale v naslednjih letih. Trenutno slabi poslovni rezultati so trn v peti tudi španskega Seata, a lastnik Volkswagen nad njim kot kaže še ne bo ubupal. Za leto 2016 napoveduje športnega terenca te znamke, ki ga bo izdeloval na Češkem. Seat je tudi znamka, ki je do srca ganila našega Mateja, ki je za volanom leona 2.0 TDI FR našel novo ljubezen. Z njim bi se z veseljem odpeljal na prvi zmenek. Uspeh skoraj zagotovljen, predvsem pa bo precej večji, kot če skušate simpatijo očarati s karavanom, pravijo raziskave.
Na zmenku bi "zažgali" tudi z mercedes-benzom razred S, ki smo ga preizkušali pred kratkim. Predvsem pa nas je najbolj razkošen mercedes-benz prepričal o izjemnem znanju, ki ga ima ta nemški proizvajalec. Res pa je, da časi za avto kot je S, ki z dokaj skromno dodatno opremo stane prek 120 tisoč evrov, ne bi mogli biti slabši.
Veliko sodobne tehnike sta pokazali tudi japonski upornici, mazdi3 z dna in vrha cenika.
Prihodnji teden za volan porscheja 911, mercedes-benza V
Zaključuje se torej dober, začenja pa še boljši in bolj zanimiv teden. Matej se bo v četrtek odpravil v italijanski Bari, kjer bo preizkusil porschejevo ikono v novi izdaji 911 targa. Sam pa jo mahnem v Hamburg, kjer me čaka mercedes-benzov luksuzni kombi razreda V.
Kateri bo najlepši, kateri poslovni avto leta
V ponedeljek bomo na portalu zagnali tudi drugi izbor za najlepši avto leta, med kandidati boste izbirali le Vi, naši bralci. Vašo pozornost in glas bomo nagradili. Najlepši avto je uvod v tradicionalni izbor poslovni avto leta, na Financah ga vodimo že devet let. Glasovanje med najboljšimi malimi službenimi, službenimi, poslovnimi, managerskimi in EKO avti se prične 18. aprila. Podjetje ALD Automotive kandidate v tem trenutku še vrednoti skozi poslovni najem, ki sporoča koliko vrednosti bodo izgubili v treh letih uporabe, kakšni so njihovi stroški servisa, porabe, popravil,... Na uredništvu pa s pomočjo podrobne tabele vrednotimo njihove vozne lastnosti, prostornost, udobje, varnost, tudi užitek v vožnji. Konkurenca je letos izjemna, kandidati zanimivi in vroči. V tem hipu ocenjujemo poslovni mercedes-benza razreda C, osveženo nissan micro, peugeota 5008,... prihodnji teden se presedemo za volan, mercedes-benza GLA, BMW 435i coupe M performance, maseratija ghiblija, range roverja sport, nissana qashqaija,...
Ste zamudili moje prejšnje pismo?
Če še niste prijavljeni na moje pismo - prijavite se in naslednje pismo boste prejeli prihodnji petek v e-poštni nabiralnik. Zagotovite si pregled avto panoge na enem mestu, delite ga tudi s prijatelji, sodelavci,...Prijavite se tu!
Prijeten vikend Vam želim
Miloš Milač, urednik portala avto.finance.si
P.S.: Spremljajte nas tudi na Twitterju.