Mercedes-Benz je tudi tokrat držal besedo, po sedmih letih je predstavil novi S, ki je na nekaterih področjih pometel s konkurenco in resnično prinesel cel kup uporabnih inovacij. Ali gre za najboljši avto na svetu, kot ga je označil prvi mož Daimlerja Dieter Zetsche? Morda res, če S opremimo z vsemi dodatki na spisku dodatne opreme. Ali je S avto za vsakogar, ki lahko iz denarnice potegne 150 in več tisoč evrov? Glede na raznovrstnost okusov kupcev in posledic kompromisov, ki jih S prinaša, je odgovor seveda negativen.
Udobje prvega razreda, neslišen dizel
Novi S smo podrobno spoznali že lani (Za volanom najboljšega avta na svetu), ob prihodu na naš trg pa smo na kratko preizkusili še dizelsko različico S 350 CDI. V času neurja in žleda se je dvotonec dodobra izkazal na poledenelih in slabo vzdrževanih slovenskih cestah. Zračno podvozje je odlično prestrezalo luknje, temeljita zvočna izolacija pa je v kabino spustila le zvok loma dreves, ki so popustila pod težo žleda. Tudi trilitrski turbodizel s 190 kilovati so inženirji tako zelo umirili, da je nase opozarjal le s komaj zaznavnimi tresljaji in komaj slišnim ropotom le ob priganjanju. Ob tem ima motor dovolj moči in navora, da voznik v nobenem trenutku ne čuti potrebe po močnejšem stroju. Tudi zaradi skromne porabe pod osmimi litri.
Neslišen, razkošen...
V razredu S se zaradi tišine, vrhunskega udobja prednjih in zadnjih sedežev čas lahko ustavi, kilometri izginjajo, kot bi mignil. Voznika in predvsem sopotnika zabava vrhunsko ozvočenje, obveščenost zagotavljajo informacije na kar 12,3-palčnem zaslonu, dostop do informacij pa ponuja lahkoten vrtljiv gumb na sredinski konzoli. Ta je preprost za upravljanje, a vseeno zamuden zaradi kopice informacij, ki jih prikazuje zaslon.
Izjemen, a značajsko umirjen
Vrhunske so tudi vozne lastnosti razreda S, ki zaradi temeljite elektronike proti zdrsu in stabilnosti avto priklene na cestišče. A značaj avta vas k temu nikakor ne bo silil, dinamični vozniki pa se bodo bolje počutili v bolj športnih različicah razreda S, audiju A8 ali pa - še bolje - v manjših in manj razkošnih limuzinah.
Kaj vse S zmore, tokrat nismo mogli preizkusiti, saj je imel testni avto le za dobrih 20 tisoč evrov dodatne opreme, kljub temu je stal celih 120 tisoč evrov. Ko pobrskamo po spominu na lansko prvo predstavitev razreda S v Torontu, pa je nesporno, da nam je k srcu najbolj prirasel sistem magic body control, ki novi S resnično dviga nad tekmece.
Sistem, ki vzame sapo
Tam smo s pomočjo tega sistema nezaznavno drseli prek konkretnih cestnih grbin v višini slovenskih ležečih policajev. Kako deluje? Kamere skozi vetrobransko steklo vseskozi spremljajo podlago pred avtom, sliko v obdelavo pošiljajo vsakih šest stotink. Če zaznajo spremembo, luknjo, grbino ali kaj drugega, nemudoma, še preden zapeljete na grbino, prilagodijo zračno vzmetenje.
Foto: Miloš Milač