Avto

Nemški Opel iz težav vozijo dame

Prva dama General Motorsa je odobrila reševanje Opla, nova direktorica marketinga pa radikalno spreminja ugled znamke

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

25.03.2014 22:30
Čas branja: 3 min

Ženske so prevzele vodilno vlogo pri reševanju nemškega Opla, operacijo na svetovni ravni vodi prva dama General Motorsa Mary Barra, v Nemčiji znamko preoblači Tina Müller, na TV-sprejemnikih pa jo spreminja Claudia Schiffer.

O nemškem Oplu je v zadnjih letih preteklo veliko črnila, zapisi pa so bili po navadi povezani z negativnim poslovnim rezultatom, neuspešno prodajo Magni International in zaprtjem tovarne v nemškem Bochumu. Vodstvo Opla ni obupalo predvsem zato, ker nad svojo evropsko srebrnino ni obupal lastnik General Motors. Ko je vajeti drugega največjega proizvajalca avtomobilov na svetu prevzela prva dama Mary Barra, gradnje ugleda in odprave predsodkov o znamki na domačem nemškem trgu pa Tina Müller, se zdi, da Opel končno vozi v pravi smeri. Znamka je lani v Evropi prvič v zadnjih 13 letih povečala tržni delež, rast se nadaljuje tudi letos - v prvih dveh mesecih je Oplov tržni delež v primerjavi z istim obdobjem lani poskočil s sedem na 7,4 odstotka. Cilji so še precej višji, do leta 2016 želi znamka izplavati iz rdečih številk, ki jih v bilanci prikazuje že 14 let zapored. Do leta 2022 pa se želi povzpeti na drugo mesto v evropski prodaji, to trenutno drži francoska skupina PSA, na prvem mestu je nemški Volkswagen, Opel pa je tretji.

barra-mary2-bl.1395772442.jpg.o.600px.jpg
Prva dama General Motorsa Mary Barra je z napovedmi o vlaganjih zajezila negotovost Opla v Evropi. Vanj bo vložila štiri milijarde evrov, leta 2016 pa pričakuje dobiček. Foto: Bloomberg

Oplu je na pomoč priskočil sestrski Chevrolet

Kako jim bo to uspelo, kakšno vlogo imajo pri tem Oplove dame in ne nazadnje kaj se dogaja s srcem znamke - avtomobili? Oplu je pot najprej tlakoval lastnik General Motors, ki je ob prelomu prejšnjega leta iz Evrope odpoklical znamko Chevrolet, ki se je zadnja leta za kupce bojevala tudi z Oplom. Uradno se Chevrolet umika šele leta 2015, a ukrepi v zadnjih dveh mesecih kažejo, da bo umik opravljen še hitreje. Odrešen interne konkurence bo Opel laže zadihal, so menili v podjetju. Podobno razmišljajo tudi v slovenskem Oplu.

Opel v Nemčiji zapira in vlaga

Tina-Mueller-286570.1395772440.jpg.o.240px.jpg
Nova direktorica trženja v Oplu Tina Müller je v Nemčiji začela kampanjo o preobrazbi znamke, ki je v preteklosti izgubila nekdanji blišč. Foto: Axel Wierdemann

Nova prva dama General Motorsa Mary Barra je svojo evropsko znamko pospremila tudi s spodbudnimi besedami in ukrepi. Za razvoj Oplovih modelov in druge naložbe bodo Američani do leta 2016 namenili štiri milijarde evrov, rezultat bo 23 novih modelov in 13 novih motorjev do leta 2016. Že v zadnjih nekaj letih pa je bila znamka bolj agresivna kot v preteklosti, predstavila je prvi majhen športni terenec mokka in doživela uspeh - prek 200 tisoč naročil v letu dni. Med prestižne kabriolete je zavila s cascado, med prestižne malčke z adamom in nadaljevala uspešno pot s poslovno insignio, ki je ob prenovi dobila precej boljšo vsebino kot pred njo. Sočasno s preobrazbo znamke in na drugi strani naložb poteka tudi zapiranje tovarne v nemškem Bochumu. Z njo je Opel pohitel, zaprtje naj bi v celoti izpeljal že do konca tega leta, stala pa ga bo okoli pol milijarde evrov, napovedujejo poznavalci avtoindustrije.

Trženjski preobrat v Nemčiji

Lani je povelje Opla v Evropi prevzel Karl-Thomas Neumann in zagnal desetletni program Drive2022, ki naj bi Opel s tretjega postavil na drugo mesto v prodaji v Evropi. Neumann je ob tem prvič ločil funkciji prodaje in trženja. Na ta položaj je postavil nov obraz - Tino Müller, ki je v preteklosti zgradila kozmetično znamko Schwarzkopf. Müllerjeva je takoj ob prihodu obrnila ploščo in na nemškem trgu kmalu zagnala novo kampanjo Umparken im Kopf, ki sporoča spremembo v razmišljanju. Za preobrat je uporabila slogane, kot je »68 odstotkov moških meni, da so rdečelaske bolj strastne; 90 odstotkov ni spoznalo še nobene« ali »Belo vino odstrani madeže rdečega vina. Milijoni uničenih preprog se s tem ne strinjajo«. Sočasno je zapeljala v sponzoriranje nogometa in motošporta ter postavila nove ambasadorje znamke, kot so Claudia Schiffer, Bryan Adams, Valentino Rossi, Jürgen Klopf in še nekatere. Ko bo Oplu povrnila sijaj na domačem trgu, se bo lotila še drugih, tudi slovenskega.

Aktivnosti tudi v Sloveniji

Oplova slovenska ekipa sicer ni stala križem rok, loščenja znamke so se pošteno lotili že lani. »Da bi imeli natančne podatke, smo lani najprej opravili raziskavo o blagovni znamki, in sicer marca in novembra, da smo lahko pridobili tudi smernice spreminjanja po posameznih sklopih vprašanj. Izsledki druge raziskave so na primer pokazali, da je Opel druga najpogostejša prva izbira anketirancev (12,2 odstotka), kar je nekoliko več kot v prvi izvedbi raziskave marca (10,9 odstotka). Med argumenti, zakaj bi izbrali prav Opel, pa so pri lastnikih Oplov pozitivne izkušnje lastništva, všečnost, kakovost in zanesljivost, morebitnim kupcem pa so modeli všeč in menijo, da so Oplova vozila kakovostna,« je na naša vprašanja odgovorila Milica Kopanja iz slovenske pisarne Opla. V Ljubljani so pripravili tudi štiri večje partnerske projekte, s katerimi želijo znamko kupcem približati kot zabavno, aktivno in družinam prijazno.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

22.01.2015
FINANCE
Kako ravnati ob kibernetskih incidentih? Razlagamo v šestih korakih
FINANCE
Odlagališče odpadkov za NEK že zdaj presega 227 milijonov evrov
Finance
PREMAJHNA KONKURENCA IN VELIKI STROŠKI
Petra Sovdat Odlagališče odpadkov za NEK že zdaj presega 227 milijonov evrov

Do konca obratovalnega časa odlagališča je predviden strošek skoraj 300 milijonov evrov, pravi agencija za radioaktivne odpadke.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
ESG
Neprecenljiva vloga dobaviteljev za uspešno rast Skaze v globalni industriji
ESG
Najboljši dobavitelji Skaze
ESGPartner ali podpornik projekta Neprecenljiva vloga dobaviteljev za uspešno rast Skaze v globalni industriji
FINANCE
TOP Gradbeništvo
Globalno bo letos prodaja gradbene opreme malenkost upadla
TOP Gradbeništvo
TOP GradbeništvoVasilij Krivec Globalno bo letos prodaja gradbene opreme malenkost upadla

Analitiki mirijo panogo, saj pravijo, da je upad posledica minulih rasti in da se prodaja vrača na normalne ravni.

FINANCE
Avto
Kakšna bo slovenska zgodba najbolj razkošne škode
Avto
AvtoMiloš Milač Kakšna bo slovenska zgodba najbolj razkošne škode

Kot kaže, bo spet uspešna, a na vse bolj skromni osnovi razreda klasičnih limuzin in karavanov, ki se umikajo športnim terencem.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)