V elitnem Monte Carlu in njegovem zaledju je minuli vikend potekal reli vozil na alternativni pogon, na drugačni preizkušnji kot sicer pa sta sodelovali tudi dve slovenski posadki. Končali sta v spodnji polovici uvrščenih, a takšna tekmovanja niso običajna hitrostna tekmovanja, primerljiva s klasičnimi reliji. V ospredju so preizkusi v časovni natančnosti, porabi in spretnostni vožnji. Podobno tekmovanje bo tudi v Sloveniji, reli Eco Rally Slovenia bo potekal med 13. in 15. junijem, prireditelji bodo omogočili tudi izposojo vozil.
Prireditev v Monte Carlu je bila že 15. takšen reli vozil na alternativni pogon v kneževini, velja pa za največjo in najprestižnejšo preizkušnjo serije tekmovanj, ki spadajo pod okrilje prvenstev Mednarodne avtomobilistične zveze (Fia). Takšne relije gostijo še Italija, Španija, Bolgarija in Srbija.
Na startu več kot 80 posadk z alternativnimi pogoni
V Monaku in okolici je nastopilo več kot 80 posadk v vozilih na plin, biodizel, elektriko, vodik in druge alternativne pogone ali njihove kombinacije. Posadka Primož Lemež - Anže Lemež je nastopila z avtomobilom Toyota prius plug-in v kategoriji hibridnih električnih vozil, Gregor Zdovc, ki se je relija udeležil s srbskim sovoznikom Nenadom Stojanovićem z avtomobilom Toyota prius, pa v kategoriji vozil na druge alternativne energije.
"Letošnji reli je služil nabiranju izkušenj za sodelovanje na prihodnjih relijih in za organizacijo junijskega relija te vrste v Sloveniji. Pri nas se bomo vsekakor poskušali izogniti organizacijskim presenečenjem, ki smo jim bili priča letos v Monte Carlu. Nepričakovano smo reli vozili brez sicer običajne navigacije in le po nepopolnem 'road booku', kar je predstavljalo znatno prednost za domače tekmovalce," je izkušnje z relija v Monaku povzel eden od slovenskih udeležencev Zdovc.
S Rally ni izpolnil visokih pričakovanj
Ekipa S Rallyja pa ni izpolnila visokih pričakovanj, ki si jih je zadala pred rallyjem. Sanje o visoki uvrstitvi so se razblinile že na prvi točnostni vožnji. Na tem delu relija ni imela težav samo ekipa S Rallyja, ampak praktično vse ekipe, ki prej niso trenirale na sami trasi. Že na prvi preizkušnji je ekipa dobila 3.860 kazenskih točk, dirka je bila za njiju praktično končana. Oba Lemeža je navdušila Toyota, ki je porabila okoli štiri litre goriva na sto kilometrov, kar je glede na ceste, razmere in potrebne hitrosti odlično.
Kljub vsemu sta Lemeža na reliju vseeno zmagala! Zmagala sta namreč med novinarskimi ekipami, ki so prihajale iz Nemčije, Italije, Švice, Francije in Slovenije. Kar nekaj novinarskih kolegov je odstopilo že prvi dan ali pa so bili z dirke izključeni. Kar jih je ostalo, sta Lemeža prehitela.