Avto

Mazdina upornica z dna cenika

Mazda3 G100 je edina trojka, ki se lahko bori v množici. Z osnovno opremo stane 14, s kar bogato pa 16.300 evrov

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

24.03.2014 07:02
Čas branja: 3 min

Nova mazda3 nas je prepričala z obliko, zasnovo motorjev in karoserije, voznimi lastnostmi in vozniško naravnanostjo kabine. Japonka je vsekakor avto za sladokusce, ki jim cena ni na prvem mestu. Preizkusna mazda3 CD150 revolution top se je pokazala v najlepši luči, a zanjo je potrebno odšteti prek 25 tisoč evrov. Kaj pa tisti, ki iščejo najboljše razmerje med ceno in ponujenim, ki za avto kompaktnega razreda ne bi odšteli več od 15 oziroma 16 tisoč evrov? Takšnih kupcev je največ. Pa ima mazda pravi odgovor zanje?

mazda3-G100-1-mm.1395654488.JPG.n.600px.jpg
Mazda je ostala upornica, trojka namreč z dolžino 4,46 metra močno presega povprečje razreda. Centimetre pa dobijo obline, ne potniki na zadnji klopi. Vseeno ji je tudi za zasnovo motorjev, dizel je le velik 2,2 litrski, bencinarji so brez turbo polnilnika,...

Osnovna bencinska trojka stane toliko kot dizelski tekmeci

Gledano po ceniku v te cenovne okvire sodita le dve trojki - G100 emotion in G100 challenge z osnovnim 1,5 litrskim bencinskim motorjem s 74 kilovati oziroma 100 konjskimi močmi ter 150 nevtonmetri navora pri visokih 4.000 vrtljajih v minuti. Stroj ima neposrednen vbrizg goriva, ne pa tudi turbo polnilnika.

Tisti, ki v tem razredu ciljajo na dizelski motor, teh je po podatkih distributerjev pri nas prek 60 odstotkov, trojke niti ne bodo uvrstili na nakupni seznam. Dvomimo da bodo posegli po dizelski trojki CD150, ki stane prek 20 tisoč evrov. Vsi ostali pa se bodo najbrž zmrdovali nad skromnim motorjem, ki v teoriji in dejansko tudi v praksi ne more tekmovati s turbo motorji. Tu je še cena, res ugodna trojka je le osnovna G100 emotion v petvratni različici. Ta stane 14 tisoč evrov, ima sicer vse kar potrebujete - klimatsko napravo, zračne blazine, ABS in ESP ter elektriko za stekla in ključavnico. Za danes že kar običajne sladkorčke kot so sedempalčni zaslon (pri mazdi mu ukazuju vmesnik - vrtljiv gumb med prednjima sedežema), bluetooth povezava, samodejno zaviranje v mestu, tempomat, usnje na volanu in prestavni ročici in podobno, pa boste morali dodati še 2.300 evrov za opremo challenge. V tem primeru si za enako ceno lahko izberete tudi limuzinsko trojko, z osnovno opremo emotion pa ta ni na voljo.

IMG-0576.1395662965.JPG.c.600px.jpg
Športna in zanimiva petvratna trojka, po uporabnosti pa ne prav prepričljiva.

Šibak, a prijeten motor

Res je, ne kaže dobro. Trojka ne zmaguje z razmerjem med ceno, opremo in zmogljivostmi. Tudi z vidika uporabnosti je skromna, kljub precejšnji karoserijski dolžini (4,46 metra) je na zadnji klopi utesnjena. Prtljažnik petvratne kombilimuzine pa z osnovnimi 350 litri ne sodi med večje.

Vseeno je ne kaže kar odpisati z nakupnega seznama, saj ponuja nekaj drugih zelo dobrih lastnosti. Motor denimo, sploh ni napačen. Lahek in sodoben bencinar z rekordno nizkim kompresijskim razmerjem 14:1 ima v sebi nekaj tistega veseljaštva strojev preteklosti. V nizkih vrtljajih je tih in miren, tudi solidno odziven, a nikakor ne tako kot bencinski turbo motorji. Ob dodajanju plina skozi izpuh pošilja rezek in športen zvok, pošteno pa se razživi šele nad tri tisoč vrtljaji. Nad tem območjem je motor veseljak, rad se vrti in se tudi prijetno oglaša. Njegov značaj je pristno športen, precej bolj denimo kot pri sodobnih turbo motorjih.

IMG-0581.1395663318.JPG.s.600px.jpg
Urejen, kakovosten in vozniško zasnovan delovni prostor. Prostostoječ sedem palčni zaslon je serijski šele pri drugi stopnji opreme challenge.

IMG-0598.1395663424.JPG.c.600px.jpg
Skromnejši paketi opreme prinašajo tudi drugačno armaturno ploščo kot bogatejši. V testni mazdi3 G100 challenge je bil v osrednjem delu analogni merilnik hitrosti, v levem delu pa miniaturen merilnik vrtljajev. V opremi revolution je merilnik hitrosti digitalen, vrtljaji pa imajo osrednje mesto in vidnejšo osvetlitev.

Zaradi lahke karoserije niti ni podhranjen

Res je sicer, da moč 74 kilovatov ne ponuja presežkov. A v povezavi z lahko karoserijo in podvozjem, sestavlja ju predvsem jeklo visoke trdnosti, trojka tehta le 1.190 kilogramov, zato večinoma ni podhranjena. Stotico doseže v 10,8 sekunde, v mestnem prometu je dovolj prožna, med zavoji dovolj hitra če jo priganjate. Na avtocesti pa obremenjena s štirimi potniki resda prične pešati za tekmeci z dizelskimi in turbobencinskimi motorji. Družinam zato priporočamo mazdo3 G120, ki ima prožnejši dvolitrski bencinar. Dolgoprogašem pa dizelski 2,2 litrski motor, a zanj boste odšteli vsaj 20.300 evrov.

Poraba od pet do sedem litrov

Kako pa je z žejo motorja G100, tovarna obljublja le 5,1 litra, kar je primerljivo s turbobencinskimi tekmeci. V praksi je trojko res mogoče voziti zelo varčno, le dobrih pet litrov prinese nežna desna noga. V povprečju pa se je poraba ustavila pri 6,4 litrih, kar je še vedno ugodna številka. če jo boste pogosto priganjali, bo poraba poskočila proti osmim litrom. V tem primeru pa osnovna trojka ni za vas, boljša izbira sta dvolitrska bencinarja.

Foto: Miloš Milač

IMG-0573.1395663680.JPG.s.600px.jpg

IMG-0579.1395663736.JPG.c.600px.jpg

IMG-0593.1395663780.JPG.o.600px.jpg

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zelene obveznice, varna izbira za preudarne vlagatelje

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

Preberite tudi:

23.03.2014
12.11.2013
08.05.2012
27.01.2010
29.04.2009
26.11.2008
25.07.2007
08.01.2004
FINANCE
TOP Gradbeništvo
Ko se upokoji vodja gradnje
TOP Gradbeništvo
Maša Arko, Maja Koršič Potočnik
TOP GradbeništvoMaša Arko Ko se upokoji vodja gradnje

Kako naprej, ko velik gradbeni projekt trči ob javnonaročniški formalizem zaradi upokojitve odgovorne osebe, na trgu pa ni alternative?

FINANCE
Kako ravnati ob kibernetskih incidentih? Razlagamo v šestih korakih
FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Odlagališče odpadkov za NEK že zdaj presega 227 milijonov evrov
Finance
PREMAJHNA KONKURENCA IN VELIKI STROŠKI
Petra Sovdat Odlagališče odpadkov za NEK že zdaj presega 227 milijonov evrov 2

Do konca obratovalnega časa odlagališča je predviden strošek skoraj 300 milijonov evrov, pravi agencija za radioaktivne odpadke.

FINANCE
ESG
Neprecenljiva vloga dobaviteljev za uspešno rast Skaze v globalni industriji
ESG
Najboljši dobavitelji Skaze
ESGPartner ali podpornik projekta Neprecenljiva vloga dobaviteljev za uspešno rast Skaze v globalni industriji
FINANCE
TOP Gradbeništvo
Globalno bo letos prodaja gradbene opreme malenkost upadla
TOP Gradbeništvo
TOP GradbeništvoVasilij Krivec Globalno bo letos prodaja gradbene opreme malenkost upadla

Analitiki mirijo panogo, saj pravijo, da je upad posledica minulih rasti in da se prodaja vrača na normalne ravni.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.