Avto

Trojka z vrha vozi v prestižni družbi

Mazda3 CD150 revolution top za 25 tisočakov ponuja opremsko in tehnično razkošje, je dober tekmec prestižnim Nemcem, hondi civic, lexusu CT200h in alfi giulietti

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

23.03.2014 08:39
Čas branja: 3 min

Tretja generacija mazde3; na prvi pogled gre za nadaljevanje zgodbe. Dizajnerski avto kompaktnega razreda karoserijske centimetre še vedno namenja predvsem obliki, manj prostoru. Z obliko, kakovostjo in tehniko izstopa iz povprečja, zato ne tekmuje z najcenejšimi v razredu. V dražjih različica pa se brez sramu postavi po robu tudi prestižnim znamkam.

P2070400.1395562546.JPG.c.600px.jpg
Limuzinska trojka kot majhna šestica, s 4,58 metra dolžine, skladno limuzinsko obliko, a skromno prostornostjo v kabini.

P2070411.1395562631.JPG.c.600px.jpg
Majhna odprtina in skromnih 419 litrov v prtljažniku.

Videz poslovnega, prostornost nižjega razreda

V najbolj razkošni trojki CD150 revolution top vse to drži kot pribito, za ta razred precej redka limuzinska oblika pa kompaktni Japonki dodaja še videz prestiža, elegance in ponosa. Brez težav jo postavite ob bok razred večjim avtomobilom. S 4,58 metra zunanje dolžine (11,5 centimetrov več kot petvratna trojka) je mazda3 sedan prav skladna, deluje kot manjša šestica. Čeprav v Evropi male limuzine niso priljubljene, pri trojki ne vidimo razloga, da bi se je branili. Je nekaj daljša, prtjažnik je s 419 litri za 69 litrov večji kot pri petvratni trojki, cena pa enaka. Ja res je, odprtina prtljažnika je skromna, zadnje steklo se namreč ob dvigu vrat ne premakne. Tudi zadnja klop, kljub precejšnjim zunanjim meram, ki skoraj dosegajo škodino octavio, je skromna. Dobro oblazinjena, z dolgim sedalnim delom, a premalo prostora za kolena zadaj sedečih, je s prostorom celo manj radodarna kot po merah precej skromnejši tekmeci. A trojke ne boste kupovali zaradi prostora, ne v prtljažniku, ne v kabini. V tem razredu trg ponuja cenejše in bolj praktične avtomobile.

P2070416.1395563663.JPG.o.600px.jpg
Udobna, a prostorsko skromna zadnja klop. Odrasli bodo dobro sedele, le če bosta prednja potnika usmiljena s pomikom.

mazda3-1-mm.1395563576.JPG.n.600px.jpg
Preprosta armaturna plošča očiščena stikal. Večino funkcijam ukazujete na sedempalčnem zaslonu prek vrtljivega gumba na sredinski konzoli, veliko znajo tudi stikala na volanu.

Voznik bo užival v tehniki, opremi,...

Kupili pa jo boste zaradi oblike, izvrstne tehnike, čvrstega in zanesljivega podvozja in v primeru testne trojke tudi zelo bogate opreme, ki v nasprotju z nemškimi tekmeci stane manj kot pri Nemcih. Voznik se ob tem nad prostorom ne bo pritoževal. Še več, položaj za majhnim volanom je odličen zaradi konkretnega pomika volana in sedeža, s številnimi stikali na volanu in vrtljivim gumbom na sredinski konzoli, ta ukazuje funkcijam na zaslonu, se boste hitro spoprijateljili. Prek klasičnih gumbov boste urejali le še klimatsko napravo. Prav lični so merilniki pod nadstreškom armaturne plošče, osrednji analogno izpisuje vrtljaje, hitrost se izpisuje le digitalno. Kljub mazdini črnini kabini ne moremo očitati cenenosti, saj je plastika kakovostna na dotik in videz. Predvsem pa boste uživali v vožnji najmočnejše različice, saj 2,2 litrski turbodizel s 110 kilovati in 380 nevtonmetri največjega navora razvaja v vseh pogledih. Stroj je umirjen in precej tih, čeprav ni neslišen. Sapo po zaslugi skromnega kompresijskega razmerja 14:1 vleče iz globin motornih vrtljajev in se z lahkoto zavrti tudi proti petim tisočakom, moči in navora pa mu ne zmanjka praktično nikoli. Razmeroma skromna teža glede na moč in bogato opremo - 1.385 kilogramov, pripomore k bliskovitim pospeškom do stotice v osmih sekundah in tudi k razmeroma skromni žeji. Če boste trojko vozili z nizkimi vrtljaji, kar sploh ni težko, bo porabila manj kot pet litrov. Tudi poln plin pa porabe ne bo dvignil prav veliko nad sedem litrov.

P2070402.1395562926.JPG.c.600px.jpg
Prepoznavne poteze novodobnih mazd, poudarjena petkotna maska in kromirana obroba,

... in voznih lastnostih

Všeč vam bosta še natančen volan, lahkoten menjalnik in čvrsto podvozje, ki kar vabi med zavoje, obenem pa zmore solidno, sicer ne prav francosko mehko, blažiti tudi cestne udarce. Okolje opreme revolution top, pa bo poskrbelo še za razkošje v obliki usnjenih sedežev, prejekcije podatkov na prednje steklo (head-up display), dober in odziven radarski tempomat, dvopodročno klimatsko napravo in še bi lahko naštevali. Paket opreme in moči povsem opravičuje tudi visoko ceno 25.290 evrov za to trojko.

Če prostor ni merilo, je tale trojka odličen poslovni avto

Res je sicer, da za enako ceno dobite tudi razred večji avto. Tudi mazdo6 z enakim strojem, a skromnejšo opremo. A poslovnež, ki avta ne bo uporabljal za družino in bo kilometre nabiral predvsem sam ali v dvoje, bo v trojki z vrha ponudbe našel bolj razkošnega in zabavnega sopotnika, kot pa če bi izbiral razred višje.

O trojki z dna cenika več v kratkem

Vse lepo in prav, a po trojki z vrha ponudbe bodo kupci le redko posegali. Zato nas je zanimalo, kako pa se kompaktna mazda odreže tam, kjer kupuje množica - torej v razredu med 15 in 17 tisoč evri. Več še ta teden.

Foto: Miloš Milač

P2070431.1395563846.JPG.c.600px.jpg

P2070418.1395563913.JPG.o.600px.jpg

P2070423.1395564009.JPG.o.600px.jpg

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Kako brez stresa do sončne elektrarne?

Ste vlogo za postavitev in priklop vaše sončne elektrarne že oddali in morda celo tudi pridobili soglasje? Ali pa o samooskrbi z...

Preberite tudi:

24.03.2014
FINANCE
Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine?
Finance
POKOJNINSKA REFORMA
Tanja Smrekar Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine? 2

Kje so nevarnosti, da bi bile pokojnine za tiste, ki plačujejo največ, lahko še bolj omejene oziroma nižje kot po zdajšnjem sistemu?

FINANCE
Okolje & energija
TEŠ bo čez praznike stal: ne zaradi nege, temveč zaradi izgube
Okolje & energija
ENERGETIKA
Okolje & energijaPetra Sovdat TEŠ bo čez praznike stal: ne zaradi nege, temveč zaradi izgube 1

Lastna proizvodna cena elektrike iz šoštanjske termoelektrarne je po neuradnih podatkih trenutno približno dvakratnik tržne.

FINANCE
Prepoved vs. omejitev. Katera taktika bo zmagala?
Finance
Špela Mikuš Prepoved vs. omejitev. Katera taktika bo zmagala? 2

Na koncu gre pri obeh taktikah omejevanja tehnoloških velikanov za svoj lastni interes, za interes "lokalnih" podjetij.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Transport in logistika
Bo Avtobusno postajo Ljubljana prevzel Nomago?
Transport in logistika
Potniški promet
Transport in logistikaNataša Koražija Bo Avtobusno postajo Ljubljana prevzel Nomago? 5

Nomago že upravlja 15 avtobusnih postaj v Sloveniji, med vsemi pa je poslovno najzanimivejša prav ljubljanska.

FINANCE
Avto
V Slovenijo zapeljal prihodnji "best seller" znamke Ford
Avto
AvtoJure Šujica V Slovenijo zapeljal prihodnji "best seller" znamke Ford 2

Ford tourneo courier naj bi pomenil nadomestilo za opuščene enoprostorce, kupce pa naj bi pritegnil z nekoliko bolj terenskim videzom, prostornostjo, predvsem pa ceno, ki se začne pri dobrih 24 tisoč evrih.

FINANCE
Predlog: v NS Triglava ostaja nekdanji član uprave Triglava in Petrola Igor Stebernak, na novo prihaja Rok Ponikvar
Finance
SKUPŠČINA
Tanja Smrekar Predlog: v NS Triglava ostaja nekdanji član uprave Triglava in Petrola Igor Stebernak, na novo prihaja Rok Ponikvar

Predlagana dividenda je 1,75 evra bruto na delnico

FINANCE
Prevozi
Uspešno leto 2023 za avtobuse MAN
Prevozi
PrevoziMarko Čopi Uspešno leto 2023 za avtobuse MAN

Prihodnje leto bo že polovica mestnih avtobusov MAN električnih, leta 2030 pa že 90 odstotkov vseh avtobusov MAN v Evropi.