Tretja generacija mazde3; na prvi pogled gre za nadaljevanje zgodbe. Dizajnerski avto kompaktnega razreda karoserijske centimetre še vedno namenja predvsem obliki, manj prostoru. Z obliko, kakovostjo in tehniko izstopa iz povprečja, zato ne tekmuje z najcenejšimi v razredu. V dražjih različica pa se brez sramu postavi po robu tudi prestižnim znamkam.
Videz poslovnega, prostornost nižjega razreda
V najbolj razkošni trojki CD150 revolution top vse to drži kot pribito, za ta razred precej redka limuzinska oblika pa kompaktni Japonki dodaja še videz prestiža, elegance in ponosa. Brez težav jo postavite ob bok razred večjim avtomobilom. S 4,58 metra zunanje dolžine (11,5 centimetrov več kot petvratna trojka) je mazda3 sedan prav skladna, deluje kot manjša šestica. Čeprav v Evropi male limuzine niso priljubljene, pri trojki ne vidimo razloga, da bi se je branili. Je nekaj daljša, prtjažnik je s 419 litri za 69 litrov večji kot pri petvratni trojki, cena pa enaka. Ja res je, odprtina prtljažnika je skromna, zadnje steklo se namreč ob dvigu vrat ne premakne. Tudi zadnja klop, kljub precejšnjim zunanjim meram, ki skoraj dosegajo škodino octavio, je skromna. Dobro oblazinjena, z dolgim sedalnim delom, a premalo prostora za kolena zadaj sedečih, je s prostorom celo manj radodarna kot po merah precej skromnejši tekmeci. A trojke ne boste kupovali zaradi prostora, ne v prtljažniku, ne v kabini. V tem razredu trg ponuja cenejše in bolj praktične avtomobile.
Voznik bo užival v tehniki, opremi,...
Kupili pa jo boste zaradi oblike, izvrstne tehnike, čvrstega in zanesljivega podvozja in v primeru testne trojke tudi zelo bogate opreme, ki v nasprotju z nemškimi tekmeci stane manj kot pri Nemcih. Voznik se ob tem nad prostorom ne bo pritoževal. Še več, položaj za majhnim volanom je odličen zaradi konkretnega pomika volana in sedeža, s številnimi stikali na volanu in vrtljivim gumbom na sredinski konzoli, ta ukazuje funkcijam na zaslonu, se boste hitro spoprijateljili. Prek klasičnih gumbov boste urejali le še klimatsko napravo. Prav lični so merilniki pod nadstreškom armaturne plošče, osrednji analogno izpisuje vrtljaje, hitrost se izpisuje le digitalno. Kljub mazdini črnini kabini ne moremo očitati cenenosti, saj je plastika kakovostna na dotik in videz. Predvsem pa boste uživali v vožnji najmočnejše različice, saj 2,2 litrski turbodizel s 110 kilovati in 380 nevtonmetri največjega navora razvaja v vseh pogledih. Stroj je umirjen in precej tih, čeprav ni neslišen. Sapo po zaslugi skromnega kompresijskega razmerja 14:1 vleče iz globin motornih vrtljajev in se z lahkoto zavrti tudi proti petim tisočakom, moči in navora pa mu ne zmanjka praktično nikoli. Razmeroma skromna teža glede na moč in bogato opremo - 1.385 kilogramov, pripomore k bliskovitim pospeškom do stotice v osmih sekundah in tudi k razmeroma skromni žeji. Če boste trojko vozili z nizkimi vrtljaji, kar sploh ni težko, bo porabila manj kot pet litrov. Tudi poln plin pa porabe ne bo dvignil prav veliko nad sedem litrov.
... in voznih lastnostih
Všeč vam bosta še natančen volan, lahkoten menjalnik in čvrsto podvozje, ki kar vabi med zavoje, obenem pa zmore solidno, sicer ne prav francosko mehko, blažiti tudi cestne udarce. Okolje opreme revolution top, pa bo poskrbelo še za razkošje v obliki usnjenih sedežev, prejekcije podatkov na prednje steklo (head-up display), dober in odziven radarski tempomat, dvopodročno klimatsko napravo in še bi lahko naštevali. Paket opreme in moči povsem opravičuje tudi visoko ceno 25.290 evrov za to trojko.
Če prostor ni merilo, je tale trojka odličen poslovni avto
Res je sicer, da za enako ceno dobite tudi razred večji avto. Tudi mazdo6 z enakim strojem, a skromnejšo opremo. A poslovnež, ki avta ne bo uporabljal za družino in bo kilometre nabiral predvsem sam ali v dvoje, bo v trojki z vrha ponudbe našel bolj razkošnega in zabavnega sopotnika, kot pa če bi izbiral razred višje.
O trojki z dna cenika več v kratkem
Vse lepo in prav, a po trojki z vrha ponudbe bodo kupci le redko posegali. Zato nas je zanimalo, kako pa se kompaktna mazda odreže tam, kjer kupuje množica - torej v razredu med 15 in 17 tisoč evri. Več še ta teden.
Foto: Miloš Milač