Nemški proizvajalec avtomobilov BMW je imel lani 76,06 milijarde evrov prihodkov, kar je za skoraj 800 milijonov evrov manj kot leta 2012. Čisti dobiček BMW je bil 5,34 milijarde evrov, kar je dobrih 200 milijonov evrov več kot leto prej in tudi največ v zgodovini družbe, ki bo leta 2016 praznovala 100-letnico.
"V letu 2014 nameravamo doseči pomembno rast v prodaji, kar bi pomenilo rekordnih dva milijona prodanih vozil," je na tiskovni konferenci v Münchnu povedal Norbert Reithofer, predsednik uprave BMW. Lani so prodali 1.963.798 vozil.
Napovedali pa so tudi višje stroške - več bodo dali v raziskave in razvoj, večji bodo tudi stroški dela. Že lani so stroški za raziskave in razvoj močno zrasli, s 3,95 na 4,79 milijarde evrov.
BMW je trenutno sredi vstopa na trg električnih avtomobilov. Začenjajo s prodajo manjšega modela i3 ter športnega i8. "Lahko bi prodali vse modele i8, ki jih izdelamo," je na konferenci povedal Reithofer.
Rekordne številke je dosegel tudi Mini, ki sodi v skupino BMW. Prodanih je bilo dobrih 305 tisoč minijev, oziroma dober odstotek več kot leto prej. Prav tako je za 1,5 odstotka prodajo z leta 2012 presegel Rolls Royce - Lani so prodali 3.630 "rollsev", ki sodijo v najvišji cenovni razred.
Evropa ostaja glavni trg
Največ BMW še vedno proda v Evropi, kjer so prodali blizu 860 tisoč vozil. A to je 0,7 odstotka manj kot leta 2012. V Aziji je BMW prodajo povečal za 17,3 odstotka na 579 tisoč vozil. V Amerikah je BMW prodal 464 tisoč vozil in dosegel 9-odstotno rast, najbolj na račun ZDA, kjer je bila rast prodaje 8,1-odstotna. Štirje od petih beemvejev, ki se prodajo čez Atlantik, gredo v ZDA.
Kaj pa Rusija? "Dokler kriza ne eskalira, ne bo vplivalo na našo prodajo. Ne mislimo, da bi do tega lahko prišlo, če pa pride, bo vse to, kar smo danes povedali, treba ponovno pogledati in spremenit," je dejal Friedrich Eichiner, član uprave BMW. Rusija je za BMW srednje velik trg, tam prodajo okoli 40 tisoč vozil in močno na prodajo celotne skupine ne bi vplivalo, je dodal.