Francoska vlada je zaradi nevarne ravni onesnaženja zraka v Parizu in njegovi okolici včeraj uvedla izmenično vožnjo avtomobilov. Po ulicah so tako lahko vozila samo motorna vozila s sodimi števili na registrskih tablicah - tak sistem (sicer zaradi ekonomskih razlogov) par/nepar smo poznali v bivši držav. Po besedah ministra za ekologijo Philippea Martina je bil ta ukrep tako učinkovit, da danes z izmenično vožnjo avtomobilov ne bo treba nadaljevati.
Do uvedbe sistema par/nepar je prišlo, potem ko so v Parizu in njegovi okolici prvič od leta 1997 pet dni zapored zabeležili nevarno koncentracijo trdih delcev v zraku. Promet je nadzorovalo okoli 700 policistov na 60 različnih mestih v Parizu. Omejitve so veljale tudi za motoriste, ne pa za električne avtomobile, hibridna vozila in vozila s tremi ali več potniki. Mestne oblasti so že v petek uvedle tudi brezplačen javni prevoz, da bi Parižane spodbudile, naj svoja vozila pustijo doma.
Za ukrep so se odločili v soboto, potem ko je koncentracija trdih delcev PM 10 v zraku v petek presegla 180 mikrogramov na kubični meter, kar je veliko več od dovoljene meje 80 mikrogramov. Včeraj je v mestu in okolici koncentracija trdih delcev začela padati.
Tisti, ki izmenične vožnje niso upoštevali, so kaznovali s kaznijo v višini 22 evrov, če jo plačajo takoj, oziroma s kaznijo v višini 35 evrov, ki jo bodo morali poravnati v treh dneh. Do popoldneva so policisti oglobili skoraj 4.000 voznikov, ki nove prometne ureditve niso upoštevali.
Podobne ukrepe so sicer uvedli tudi med olimpijskimi igrami v Pekingu leta 2008. Ti so bili tako uspešni, da izmenično vožnjo še vedno izvajajo enkrat na teden.