Športen, skromen, množičen. Seat je bil že vse to, le uspešen ne. Zadnja leta kaže bolje, lani je Seat prodal 355 tisoč vozil, deset odstotkov več vozil kot leta 2012 in največ v zadnjih petih letih. Krivec za rast je novi leon, zato Seat železo kuje naprej. Poleg trivratnega je izdelal še karavanski leon ST, ki je namenjen mladim družinam in poslovnežem.
Leon se je znašel ob boku octavii in golfu
Vsebinski paket leona ST je dober, njegova konkurenca pa tudi. Zelo močna je že znotraj koncerna, kjer leon želi voziti ob boku najbrž prodajno nedosegljivi octavii combi in golfu variant. Podrobno smo ga preizkusili že v Španiji, včeraj je zapeljal tudi na naš trg.
Prostor in triki, ki leonu povečujejo uporabno vrednost
Njegovi odliki sta predvsem prostor in prilagodljivost. 27-centimetrsko podajšanje karoserije, ki je do B stebričjka povsem enaka kot pri tri in petvratnem leonu, prinaša 207 litrov več prostora že v osnovni postavitvi prtljažnika. Prtljažna vrata namreč odpirajo 587 litrsko luknjo merjeno do vzglavnikov zadnjih sedežev in sešteto s prostorom pod dnom prtlažnika. Če iz roloja, ki prekriva prtljažni prostor do stropa raztegnete mrežo, dobite še sto litrov več prostora. Če še to ni dovolj, s potegom ročice iz prtljažnika podrete sedeže. Ti padejo v ravno dno, prostor pa povečajo na 1.450 litrov. Prej omenjeni rolo lahko namestiti tudi tik za prednja sedeža, raztegnete mrežo do stropa in prednji del kabine zaščitite pred prtljago, ki se pri nenadnih zaviranjih lahko spremeni v nevarne izstrelke. Zložite mrežo, podrete še naslonjalo prednjega desnega sedeža in tako dobite 2,62 metra vzdolžnega prostora na desni strani kabine, ta z lahkoto pogoltne surfersko desko.
Ugodni osnovni in najdražji leon, drag dizel iz sredine ponudbe
Slovenski distributer mu je namenil razmeroma ugodne cene, a ne za vse različice. Precej dobro opremljeni osnovni leon 1.2 TSI s 63 kilovati in opremo reference stane 15 tisoč evrov, zmogljivejša 77 kilovatna različica enakega motorja je že za skoraj 1.300 evrov dražja. Motor po katerem bodo kupci, sodeč po navadah v tem razredu ki kažejo, da se 66 odstotkov kupcev odloči za dizelski motor, največ posegali je najbrž 1,6 litrski TDI. V različici s 66 kilovati je še razmerom ugoden, stane 17 tisočakov. Dodatnih 11 kilovatov pa boste plačali 1.250 evrov več. Leon ST 1.6 TDI z bogatejšo opremo style in sistemom start&stop (ta mu zniža porabo na 3,8 litra, izpust ogljikovega dioksida pa na 99 gramov na kilometer) stane že skoraj 20 tisočakov. Model z vrha ponudbe, leon s športno opremo FR in dvolitrskim dizlom s 135 kilovati (184 konjskimi močmi) pa je le 3.700 evrov dražji. Za slabih 22 tisočakov je v ponudbi tudi različica 1,6 TDI style 4x4 s štirikolesnim pogonom, kasneje bo ta motor moč kombinirati tudi z dvolitrskim turbodizlom.