Dacia logan je tej romunski znamki prinesla pomlad. Pod Renaultovim lastništvom je logan leta 2004 napovedal novo obdobje te znamke in priskrbel tudi prve vidnejše uspehe. V svetu je v nekaj letih našel prek 700 tisoč kupcev na leto, v Sloveniji pa je že prvo leto prodaje, leta 2005, prepričal 367 kupcev. Nato so ga zasenčili sandero, duster, dokker...
150 evrov je logan dražji od modela sandero.
4,35 metra je dolžina dacie logan, v prtljažnik pospravi 510 litrov prtljage.
V družbi Renault Nissan Slovenija, slovenskem distributerju Dacie, so nekaj časa oklevali s predstavitvijo nove dacie logan, ki je bila znana že decembra 2012. »Slovenski trg ima raje športne terence, kot je duster, pri majhnih avtih pa so bolj priljubljene kombilimuzine - tu imamo model sandero, krajšo različico logana,« so pojasnili. Pred kratkim pa je logan druge generacije vseeno zapeljal na naš trg z osnovno ceno 8.150 evrov, s sprednjim delom in zasnovo sorodnega modela sandero in predvsem prostornostjo za razred večjih avtomobilov.
Dolg 4,35 metra, v prtljažnik spravi 510 litrov prtljage
Logan je namreč za tri decimetre daljši od sandera, v dolžino meri 4,35 metra in v prtljažnik pospravi 510 litrov prtljage. Ker je zasnovan na manjšem sanderu, je razmeroma lahek (različica 1.2 16V tehta le 974 kilogramov oziroma 33 več od primerljivega sandera) in poceni. Od sandera je dražji le za 150 evrov, osnovni logan 1.2 16V base stane le 7.250 evrov. Bolje opremljeni paket ambiance, ta ima serijsko klimatsko napravo, pa 8.140 evrov. Cene so za 150 evrov višje kot pri primerljivem sanderu, ob tem sandera ni mogoče dobiti z osnovno opremo - najcenejši 1.2 16V ambiance torej stane več kot osnovni logan - 7.990 evrov. Najdražji logan 1.5 dci laureate s 55 dizelskimi kilovati, porabo 3,9 litra in najbogatejšo opremo stane 10.950 evrov.
Sodeč po obotavljanju slovenskega distributerja, ta najbrž od novega logana ne pričakuje prav veliko. Prodajne uspehe gradi na drugih modelih, predvsem sanderu in športnem terencu dusterju. Pomemben del kupcev k tej znamki pritegneta tudi enoprostorec lodgy in dostavnik v potniški in tovorni različici dokker.
Dacii je recesija prinesla rast
Dacia je ena redkih znamk, ki je recesija ni prizadela, morda ji je celo pomagala. V Sloveniji je bilo leta 2008, v najboljšem letu za avtoposel, prodanih 530 dacij, lani pa že 1.297, kar 32 odstotkov več kot leta 2012. Podobne uspehe ta nizkocenovna znamka dosega tudi na drugih evropskih trgih. Lani je Dacia na upadajočem trgu povečala prodajo za 23,3 odstotka, na 289.016 vozil, in s tem rezultatom prehitela precej bolj zveneče in uveljavljene avtomobilske znamke, kot so Seat, Chevrolet, Honda in Mazda. Dacijin uspeh je močno izboljšal tudi rezultate Renaulta, ki je zaradi Dacijine rasti lani dosegel 4,4-odstotno rast prodaje avtomobilov v Evropi. Ob tem je romunska znamka kljub nizkim cenam bolj dobičkonosna kot Renault.