Kompaktni mercedes-benzi A, B, CLA in GLA so slovenskemu oblikovalcu Robertu Lešniku, šefu oblikovanja zunanjosti pri Mercedes-Benzu, prinesli precejšen izziv. Pri risanju novega poslovnega razreda C pa je najbrž užival, saj je tako kot pri razredu S lahko uresničil svojo predstavo o sodobni limuzini z zadnjim pogonom, je v našem pogovoru pojasnil Lešnik.
Novi C sedi na zadnjih kolesih
Privoščil si je več prostora, tako je novi C podaljšal za deset centimetrov na 4,69 metra. V medosju ga je raztegnil za deset centimetrov na 2,84 metra, prednjo premo premaknil daleč naprej, zadek pa znižal in elegantno zaokrožil. Vtis da avto sedi na zadnjih kolesih je ustvaril tudi s padajočo stransko linijo, ki se dviga prek prednjih bokov in prične spuščati že ko prestopi odprtino prednjih stranskih vrat.
Prostorna in končno prestižna kabina
Dodatne centimetre so izkoristili tudi inženirji in oblikovalci kabine, ki so priskrbeli več prostora na zadnji klopi. Veliko pozornosti pa so namenili tudi materialom in obliki armaturne plošče. Ta je bistveno bolj prijetna na videz in otip kot v prejšnjem C. Sredinska konzola je široka in čista, gumbi so skoraj v celoti izginili, njihovo vlogo pa je prevzel vrtljivi gumb ki ukazuje sedem ali 8,4 palčnemu zaslonu nad okroglimi zračniki. Novi C ponuja tudi dostop do spleta, povezljivost z applovimi napravami, veliko sistemov aktivne in pasivne varnosti znanih iz večjih modelov, celo zračno podvozje - prvo tovrstno v tem razredu.
Do sto kilogramov manjša masa
Dodatni centimetri zaradi uporabe lahkih materialov pri snovanju razreda C, predvsem jekla z visoko trdnostjo in aluminija, pa niso prinesli dodatnih kilogramov. Novi C je do sto kilogramov lažji od prejšnjega, ob tem so motorji varčnejši do 20 odstotkov. Pakete exclusive, elegance, avantgarde in AMG line sedaj niso vezani na notranjo opremo, ampak je avto moč sestaviti po želji - denimo športen videz zunanjosti in luksuzno kabino paketa exclusive.
Dva obraza - klasičen in sodoben
Obraza novega C sta dva - klasičen s tremi prečkami v s kromom obrobljeni maski in zvezdo na pokrovu motorja ter bolj mladosten avantgarde z dvema odebeljenima prečkama in zvezdo ki ju prekinja na sredini maske.
Kar 15 motornih različic, tudi priključni hibrid
Motorna ponudba je skromna le začetku prodaje, obsega bencinska C180 s 115 kilovati in C200 s 135 kilovati in že znani turbodizel C220 s 125 kilovati in porabo natanko štiri litre na sto kilometrov. V prihodnjih mesecih pa se bo razširila na kar 15 različic. Izpostavljamo osnovna; bencinski C 160 s 95 kilovati (129 konjskimi močmi) in C 180 ter 200 CDI, ki ju bo poganjal nov 1,6 litrski turbodizel s 85 oziroma 100 kilovati (115 oziroma 136 konjskimi močmi). V napovedniku novih različic, ki ga je danes predstavil distributer Autocommerce in verjetno sodi še pod oznako zaupno (nekaj motorjev namreč še ni bilo uradno razkritih), izstopajo še C 350 plug-in hybrid, ki ga poganjata dvolitrski turbo s 155 in elektro motor s 50 kilovati, športni C 450 AMG sport 4Matic s 270 kilovati (367 konjskimi močmi) ter seveda AMG različici.
Dirkaški AMG s 476 ali 510 ''konji''
Ti bosta dve, prva C 63 AMG s 350 kilovati (476 konjskimi močmi) in druga C 63 AMG S s 375 kilovati (510 konjskimi močmi), ki bo najverjetneje (po zgledu E 63 AMG S) opremljena s štirikolesnim pogonom.
Foto: Miloš Milač