Nemški Mercedes-Benz premika lastne meje. Iz proizvajalca velikih limuzin, kupejev in terencev se počasi spreminja tudi v proizvajalca majhnih oziroma kompaktnih avtov. Novi GLA je že četrti v vrsti, v družini razreda A, B in CLA pa ima največ talentov, saj se dobro znajde na cesti, med zavoji in na terenu. Z dizelskim GLA 220 CDI smo se zapeljali po cestah med Malago in Granado, vmes pa smo s terensko različico od tal dvignjeno dodatne štiri centimetre zapeljali še na teren pod gorovjem Sierra Nevada.
Uspešna kompaktna družina
Družina kompaktnih mercedes-benzov se sestavlja kot hišica iz kart. Sezono lova na kupce cenejših znamk je odprl družinski razred B, sledila sta dinamični razred A in postavni CLA. Račun se je znamki izšel, lani je prodala 371.399 kompaktnih modelov A, B in CLA, 64 odstotkov več kot leta 2012 Najbolj ponosni so na razred A, ki je v 50 odstotkih prevzel kupce drugih znamk.
GLA je logično nadaljevanje
Ker avtomobilski svet nori za športnimi terenci, še posebej manjšimi, je GLA logično nadaljevanje družine. Zasnovan je na enaki osnovi kot ostali trije, torej ima enako medosje, enake stroje pod pokrovom in tudi enako ureditev potniške kabine, obenem je najmanjši športni terenec te znamke, a ima tudi najbolj vsestranske lastnosti.
Oblikovno GLA druži skupni jezik z ostalimi kompaktnimi mercedes-benzi. GLA je spredaj povišani in bolj čokati A. Zadaj je poseben, precej mišičast, nikakor ne terensko robusten, med brati je vsekakor najbolj izrazit. V živo deluje manjši in nižji kot je v resnici, čeprav tudi v resnici ni velikan. Dolg je 4,42 metra, širok 1,8 in visok le 1,5 metra. Skromna višina je posledica skromne oddaljenosti od tal, trebuh GLA se nad asfalt dviga le 14 centimetrov.
Ni velik, je pa prilagodljiv in prijeten
V kabini ni razkošen, je pa dovolj prostoren in zračen, prijeten in domač. Značilna armaturna plošča pušča kakovosten vtis, stikala so pregledna, z vrtljivim gumbom ki ukazuje prostostoječemu zaslonu na sredinski konzoli hitro se hitro spoprijateljite. Prostora je več kot v razredu A predvsem v višino, GLA je vsaj naprej tudi bolj pregleden. Več zraka imajo tudi potniki na zadnji klopi, prtljažnik pa pogoltne 421 do 1.235 litrov prtljage ob podrti klopi.
Hvalimo prilagodljivost, saj se naslonjalo prednjega desnega sedeža lahko zloži, na desno stran GLA pa zato lahko naložite surfersko desko ali kakšen drug predmet dolg prek 2,5 metra. V osnovni postavitvi si lahko omislite še dodaten paket, ki omogoča pokončen položaj naslonjala zadnjih sedežev, prostornina prtljažnika zraste za 60 na 481 litrov, v zadek pa lahko naložite večje kvadratne predmete.
Mehak in udoben, vtis pokvari stari znanec
Izza volana se GLA zdi kot manjši A, le vsedete se nekaj višje. Sedemstopenjski menjalnik prestavlja mehko in dovolj hitro, podvozje pa v osnovni nastavitvi comfort ponuja mehko blaženje cestnih valov in manjših lukenj. V zavojih se GLA le blago nagiba, dobro drži smer (za doplačilo sta na voljo čvrstejše podvozje dynamic in terenski paket, ki avto dvigne za štiri centimetre). Zasluga gre razmeroma nizkemu težišču in le 14 centimetrski oddaljenosti od tal. Volan je zmerno natančen in precej lahkoten, zvočna zatesnitev je za ta razred odlična, a z robatim značajem starega znanca - 2,1 litrskega turbodizla ne zmore opraviti. Govorimo o GLA 220 CDI s 125 kilovati (170 konjskimi močmi), ki je sicer velikodušen z močjo in navorom in brez težav opravi s 1.595 kilogrami kolikor je tehtal preizkusni GLA 220 CDI 4Matic (le prednje gnan je za 60 kilogramov lažji). 350 nevtonmetrov navora je na voljo že pri 1.400 vrtljajih, prožnost stroja je odlična, pospeševanje do stotice v 8,3 sekunde prav tako. Zato je, zgolj zaradi prihrankov, vreden razmisleka šibkejši GLA 200 CDI s sto kilovati in ceno 35.690 evrov - 2.210 evrov manj kot GLA 220 CDI 4Matic. Tisti, ki se bodo z GLA vozili le po cesti, pa bodo najbrž posegli po le spredaj gnanim, z ročnim menjalnikom GLA 200 CDI stane 31.200 evrov. Takšen v povprečju porabi le 4,3 litre nafte na sto kilometrov, obljubljajo pri Mercedes-Benzu. Bencinski GLA 200 s 115 kilovati stane še slaba dva tisočaka manj.
Po izsušenih rečnih strugah Sierra Nevade
Pri počasnem plezanju prek grbin in kucljev ter prečkanju izsušene rečne struge med rdečkastimi skalami gorovja Sierra Nevada pa se je GLA odrezal odlično, pravzaprav bolje kot smo pričakovali. Terenski paket off-road ga je dvignil za dodatne štiri centimetre, novi štirikolesni pogon 4matic s samodejno porazdelitvijo navora med vsa štiri kolesa pa je pridno ustvarjal oprijem ne glede na naklon klancev. Res je sicer, da bi s poligonom z lahkoto opravili tudi tekmeci GLA, a s kolegom sva zašla izven poti na še nekaj bolj zahteven teren, kjer je GLA pridno premagal vse izzive. Sistem DSR je poskrbel za nadzorovan spust po peščenih vzpetinah, hitrost določate z ročico tempomata, ki postavlja mejo med 4 in 16 kilometri na uro. Ob tem sva s terensko aplikacijo na informacijskem vmesniku lahko spremljala bočni in prečni naklon ter podatke kompasa.
GLA je tudi športnik, s 360 konji,...
Terenski GLA nas je prepričal, da salonski terenec opremljen s terenskim paketom ni nikakršen mehkužnež. Običajen GLA pa je natanko tisto kar obljubljata znamka in tudi cena - imeniten, udoben in tehnično zelo dober avto. Včeraj pa nas je na parkirišču čakal še GLA 45 AMG, ki ima štirikolesni pogon iz povsem drugih razlogov - da na cesto spravi vseh 360 konjev in to v le 4,8 sekundah! Več o GLA v dirkaški preobleki pa v torek.
Foto: Miloš Milač in Mercedes-Benz