Električni Kia soul EV bo v Ženevi doživel evropsko premiero, pozornost obiskovalcev pa bodo vlekli še prenovljena modela sportage in optima hybrid ter koncept GT4 stinger, ki je svetovno premiero doživel na nedavnem salonu v Detroitu.
Kia soul EV bo sicer postal Kijin prvi globalni električni model, katerega prodaja bo stekla v drugi polovici 2014. Soul EV je električno vozilo z litij-ionsko polimersko baterijo (27 kWh) in energijsko gostoto 200 Wh/kg. Moč prihaja iz 81,4-kilovatnega (110 KM) električnega motorja, ki proizvaja 285 Nm navora. Zahvaljujoč dosegu kar 200 kilometrov z enim samim polnjenjem je vozilo namenjeno voznikom, ki dnevno vozijo na krajših razdaljah. Kia soul EV bo kupcem na voljo kupcem s sedemletno garancijo (do 150.000 km).
Soul EV bo precej pridobil z izboljšanima vožnjo in vodljivostjo, saj se lahko pohvali z nižjim težiščem, predelanima platformo in šasijo ter novimi materiali, ki so oblikovani tako, da zmanjšajo hrup, vibracije in rezkost. Da bi dodobra izkoristili učinkovitost in doseg električnega Soula EV, so v vozilo vgradili številne tehnologije, ki varčujejo z energijo in zmanjšujejo težo baterije ter povečujejo doseg vozila. To zajema napredno ogrevanje, prezračevanje in klimatsko napravo, vključno s prezračevalnim sistemom, ki je namenjen le vozniku, regenerativnim zaviranjem s štirimi načini zaviranja in sistemom gretja baterije.
Druga generacija hibridnega sistema
Kia bo v Ženevi predstavila tudi novo hibridno tehnologijo, ki so jo razvili v svojem evropskem R&D centru in bo namenjena uporabi v prihodnjih modelih.
Hibridni sistem je sestavljen iz 48-voltne ogljikove baterije, povezane z majhnim električnim motorjem, kar povečuje izhodno moč motorja. Baterija tudi zagotavlja energijo električnega superpolnilnika, ki povečuje navor in moč pri nižjih hitrostih. Če so izpolnjeni ostali potrebni pogoji, lahko hibridni pogon premika vozilo izključno na elektriko pri nižjih hitrostih, medtem ko se pri zmanjševanju hitrosti baterija tudi polni. Mirujoče vozilo se zahvaljujoč start/stop sistemu ponaša z ničelnimi emisijami in pri ponovnem vžigu ne oddaja nobenih vibracij ali hrupa kot je v navadi pri običajnih sistemih z verigo. Najnovejša tehnologija omogoča zmanjšanje velikosti in teže obstoječe 12-voltne baterije.
Štirisedežni koncept GT4 stinger
Koncept GT4 stinger, ki je bil nedavno predstavljen na salonu v Detroitu, bo v Ženevi doživel evropsko premiero. Štirisedežni koncept poganja dvolitrski turbo bencinski štirivaljnik z neposrednim vbrizgom goriva (T-GDI) in močjo 232 kilovatov (315 KM), za prenos moči na zadnji kolesni par pa skrbi ročni 6-stopenjski menjalnik. Živo rumeni koncept je postavljen na novo šasijo z neodvisnim vzmetenjem z dvema trikotnima prečnima vodiloma, sprednji podaljšek iz ogljikovih vlaken zagotavlja dodatni podtlak, videz pa dopolnjujejo še zračne reže za sprednje Brembo zavore. Značilna Kijina tigrova maska je spuščena k tlom zaradi čimvečjega zajema hladnega zraka.
Serijska proizvodnja stingerja zaenkrat še ni predvidena.
Na ogled prenovljena optima
Evropsko premiero bo doživela tudi prenovljena optima hybrid, pri kateri je bilo narejenih nekaj izboljšav. Vizualno hibridna optima predstavlja na novo oblikovana odbijača, sprednje LED meglenke in spremenjena Kijina 'tigrova' maska. Na bokih so spremenjene okrasne letvice in oblikovno nova 16- in 17-palčna alu platišča. Kupci si bodo lahko omislili novo belo notranjost s črnimi svetlečimi dodatki. Na voljo bosta tudi dve novi karoserijski barvi - modra in srebrna.
Nova optima hybrid bo tudi ponujala številne opremske novosti, kot npr. sistem regenerativnega zaviranja tretje generacije z izboljšanim delovanjem, novi vmesnik z zaslonom na dotik in novi (opcijski) paket High Tech (vključuje sistem za opozarjanje pri spreminjanju voznega pasu, sistem za opozarjanje pri zaznavi mrtvega kota in sistem za samodejno parkiranje).
Začetek proizvodnje prenovljene hibridne optime je predviden aprila in bo v Evropi naprodaj v drugi polovici leta.