Evropa ljubi majhne avte, sicer ne tako zelo majhne kot Japonska. Zato je Toyota v na stari celini nastopala z modelom starlet, kasneje pa izjemno uspešen in v Evropi izdelan yaris z ljubko obliko, veliko inovativnih rešitev in posledično zelo dobro prodajo. V prejšnji generaciji je bil yaris tudi cenovno zelo dostopen - pri nas je z litrskim motorjem denimo stal manj kot devet tisočakov, zato ni nič nenavadnega, če jih še danes pogosto srečujemo na cestah.
Yaris se je zresnil in izgubil simpatije
Nato je prišla tretja generacija - v marsičem sicer precej boljša od druge. A povsem po toyotini navadi je skupaj s plusi (kakovost izdelave, tehnika, varnost) yaris dobil tudi nekaj minusov. Teh sicer (razen redkejših predalov in fiksne zadnje klopi) ne moremo kaznovati z manj točkami v ocenjevalni tabeli, saj gre predvsem za lepotne napake yarisa. Postal je namreč bolj resen po videzu in zasnovi, izgubil je igrivost, tudi nekaj prilagodljivosti. Kupci so to opazili in se pričeli obračati drugam.
Zapoznela, a posrečena reakcija s trendom
Toyota je reagirala, sicer skromno in pozno, z yarisom trend. Z lično naličenim mestnim malčkom, ki že znane karoserijske oblike barva in spreminja z dodatki in drugimi prijemi. Najbogatejši opremi sol so dodali oznako trend, ki prinaša majhen in debel volan odet v usnje. Naravni material oblači tudi ročico menjalnika z oranžnimi šivi in belimi detajli. Bela barva zaznamuje tudi vrhnji del prednjih sedežev, na prednjem delu ima yaris trend meglenke s kromirano obrobo, na zadnjem pa še led diode v lučeh, kot yaris hybrid. Trend imaše kromirano ohišje stranskih ogledal in 16 palčna kolesa.
Ko pod motorni pokrov porineš še živahen 1,33 litrski bencinski štirivaljnik s 73 kilovati, je kombinacija privlačna. Paket stane 12.950 evrov. Veliko, a yaris ponuja zelo veliko: močan motor, zelo bogato opremo trend+, kul videz in še pet vrat.
Kaj že vemo o yarisu
Dodatki in elegantna bela barva yarisa poživi, bogata oprema razvaja, tehnika pa še vedno prepriča - saj nikoli ni bila slaba. Yaris je ostal majhen, le 3,89 metra dolg avto, a v ničemer vidno ne zaostaja za tekmeci, ki so že zdavnaj presegli štiri metre dolžine. Glede na dolžino je solidno prostoren, tudi na zadnji klopi bosta udobno sedela dva potnika, če bosta prednja do njiju prizanesljiva s pomikom. Prtljažnik s 286 litri sodi celo med največje, ureditev armaturne plošče med bolj urejene, zaslon na dotik na sredinski konzoli (v trendu je serijsko nameščen) pa med bolj enostavne za upravljanje.
Športen duh klasičnega motorja
Na cesti je yaris okreten, zanesljiv, dobro uravnotežen avto, ki ne razkriva vidnih slabosti. Motor je predstavnik stare šole, brez turbo polnilnika in neposrednega vbrizga. V spodnjem območju je obotavljiv, a dovolj močan za tekočo vožnjo in precej miren in tih. Ob priganjanju prek štiri tisoč vrtljajev pa se razživi in prav živah pospešuje do rdečega polja. Yarisu daje tudi nekaj športnega značaja, poraba pa razveseljivo ostaja v mejah normalež: od pet do sedem litrov. Zabaven motor podpirajo tudi lahkoten menjalnik, dobro podvozje ter čvrsti, a skromno oprijemljivi sedeži.
Foto: Miloš Milač