"Kakšen hecen debelinko," je bil en prvih odzivov ob srečanju z robustnejšim Fiatom 500L trekking. Že tako nekoliko napihnjen avto je od tal glede na mestne brate oddaljen še za dodaten centimeter - skupaj nič kaj terenskih 14,5 cm -, svoje pa so k takšnemu vtisu dodali še atraktivni plastični dodatki okrog in okrog vozila, ki korektno služijo za zaščito vitalnih delov, imitacija aluminija na vratih, posebna 17-palčna lita platišča, navidezni odprtini za hlajenje motorja ter vse prej kot neopazna rumena barva. Najnovejši član družine Fiat 500L je tako hitro dosegel svoje - bil je opažen. Kaj pa uporaben?
Vse več avtomobilskih proizvajalcev se v iskanju zaslužka trudi kupcem ponuditi več različnih izpeljank že znanega modela. Fiat pri tem ni nobena izjema, model 500L je tako dopolnil še s popularno terensko oziroma robustnejšo različico trekking, ki naj bi svoje potnike na 417 centimetrih dolžine pripeljal čim bliže zadanim ciljem, hkrati pa ohranil okretnost v mestni džungli.
Z avti je sicer tako kot s Slovenci: nekateri se bolje počutijo v mestih, drugi na deželi, tretji v hribih. Družinski 500L trekking s svojo blago terensko opravo ne cilja na osvajanje zasneženih planjav, blatnih kopeli ali visokih vrhov, pač pa vozniku in potnikom prinaša zgolj nekaj več svobode, ki jo lahko denimo občutijo pri lahkih pohodnih turah.
Pri tem je najbolj privlačnemu med brati 500L v pomoč pametno krmiljenje elektronike, ki je nekakšen vmesni korak med dvo- in štirikolesnim pogonom. Za boljše napredovanje po lahnem terenu ali bolj spolzki podlagi je namreč sistemu ESP dodan program z oznako Traction+, ki z elektronsko podprtim nadziranim zaviranjem simulira delovanje mehanske zapore diferenciala.
Elektronika tako s pomočjo pametnega krmiljenja dovoljuje več zdrsa kot običajno in deluje do hitrosti 30 km/h. Sistem traction + vklopimo s pritiskom na gumb pred menjalnikom, kjer kraljuje velika tiskana črka T. Čeprav rezultat v praksi prinaša oceno "zadovoljivo", je to za ciljne kupce več kot dovolj, saj 500L trekking s pomočjo pametno krmiljene elektronike lažje premaguje zasnežene ali makadamske klance in mokre, blatne ali nagnjene podlage. Prednost pred običajnim dvokolesnim pogonom je tako opazna.
Vseeno voznik "čudodelni" elektroniki navkljub ne sme biti preveč pogumen, saj se mu lahko kaj hitro zgodi, da bo njegovo napredovanje proti cilju odvisno zgolj od nesebične človeške pomoči naključnih mimoidočih. Magični gumb je tako zgolj približek za prave pustolovske užitke, za kakršne pa bi Fiat v 500L trekking lahko poskrbel s štirikolesnim pogonom, kakršen skorajda pod nebo dviguje malo pando 4x4.
O samem Fiatu 500L smo se sicer podrobneje razpisali že ob njegovi premieri, pred kratkim pa smo imeli še dva na testu. Če ponovimo: prostornost in prilagodljivost sta velika aduta vozila, dopolnjuje ju zračnost oziroma preglednost iz vozila v vse smeri, k čemur pripomorejo velike steklene površine in tanek prednji stebriček preklan na dva dela. Tudi velikost prtljažnika (400/1.310 litrov) zlahka zadovolji družinske potrebe, volan v sistemu city pa je otročje lahek in pripraven na parkiriščih.
Testni je bil še posebej šminkerski, saj paket zajema delno usnjeno, rjavo-črno kombinacijo. Prav vsem je bil všeč, najstniki pa so kar obnemeli ob rdeči črki B na zvočnikih, kar je oznaka za HiFi sistem Beats by Dre (730 evrov doplačila) Da, Italijani res znajo, seveda pa bi lahko več časa namenili sedežem. Ti so redno deležni kritik, saj so preveč ploski in ponujajo skromno bočno oporo ter imajo kratko sedalno površino. Zaradi tega precej trpi udobje, tudi zadaj, dodelali pa bi lahko tudi potovalni računalnik, saj je ta zelo počasen in slabše pregleden.
Pod motornim pokrovom vozila je bil 1,6-litrski turbodizel s 77 kW (105 KM), ki največji navor 320 Nm doseže pri 1.500 vrtljajih v minuti. Motor je tih in uglajen, nekoliko se ga sliši šele blizu območja največje moči pri 3.750 vrtljajih v minuti. Ne potrebuje in ne sili k priganjanju, prožnost omogoča lenarjenje z menjalnikom, na testu pa smo v povprečju porabili šest litrov goriva na sto kilometrov. Manjši del v primerjavi z običajnim 500L gre na račun večje teže, saj rumenemu debelinku tehtnica nameri 1.450 kg oziroma 60 več kot običajnemu bratu s takšnim motorjem.
Za Fiat 500L trekking, s kakršnim smo se precej previdno podili zunaj urejenih cestišč, na njih pa lovili poglede mimoidočih, bi s trenutnim popustom odšteli 19.260 evrov. Testni je imel še nekaj dodatne opreme, bela streha denimo stane 770 evrov, ogrevani prednji sedeži 110 evrov, samodejna dvopodročna klima naprava 400 evrov, tipalo za preprečitev trka pri nizkih hitrostih pa 210 evrov. Neposredna konkurenta sta mu sicer Peugeot 2008, slednji ima podoben elektronski sistem, in Renault captur.