Opel bo v Ženevi malega adama obul v gojzarje, Citroën je v podobno smer razvil že tako posebnega C4 cactusa. Toyota pa meni, da je trikolesnik mogoče voziti brez rok, le z nagibanjem telesa in, še bolje, da se lahko čustveno poveže z voznikom.Avtomobilski saloni opravljajo več vlog hkrati: skrbijo za odmevno medijsko promocijo novih serijskih avtomobilov, pritegnejo množice in so še odličen kraj za tipanje terena s konceptnimi avtomobili bolj nenavadnih oblik, tehnoloških rešitev in načina uporabe. Salonski odziv proizvajalcem namreč dokaj jasno pove, ali so zapeljali v pravo smer ali so skrenili.
Toyota, ki vas bere bolje kot partner
Če govorimo o posebnežih, moramo začeti s Toyotinim FV2 - oznaka pomeni fun vehicle oziroma zabavno vozilo druge generacije. Gre za enosedežni tricikel futuristične oblike, ki je zmes avtomobila, motocikla, letečega krožnika in rolke. To pa še ni vse, FV2 je namreč mogoče upravljati povsem brez rok, zgolj z nagibanjem in govorico jezika in telesa. Pri Toyoti namreč trdijo, da FV2 zna poslušati, vzpostaviti fizično in čustveno povezanost z voznikom, zato se s spremljanjem mimike voznika odziva na njegovo dobro in slabo voljo, mu ponudi rešitev - denimo »greva na telovadbo ali v kino« - ali predlaga eno od običajnih poti iz spomina. Čustvenemu stanju voznika FV2 celo prilagaja barvo karoserije. Predstavljajte si, da na cesti že na daleč oznanjate, kakšne volje ste, spominja na resničnostne šove, kajne?
V pogon le z nagibanjem telesa
In kako ga upravljamo? Voznik stoji ali sedi na sedežu, z gibanjem telesa in prenašanjem teže pa poskrbi za pospeševanje, zaviranje in zavijanje. Res je, nima volana ne pedala za plin in zavore. Informacije o vozilu in prometu voznik prebira na vetrobranskem steklu. Toyota je svoj pogled na zabavno prihodnost predstavila že novembra v Tokiu, marca pa ga bo pokazala tudi v Ženevi. Vprašanje, kdaj in ali ga v prihodnosti sploh bomo lahko vozili, pa ostaja odprto.
Adam gre iz mesta na brezpotja
Ob toyoti FV2 se opel adam in citroën C4 cactus zdita povsem vsakdanja, a bosta vseeno opazna v množici. V izhodišču je adam našminkan mestni malček, ki oznanja terensko robustnost. Prav daleč na terenu z njim sicer ne boste prišli, vseeno bo za 1,5 centimetra dvignjeno podvozje pomagalo pri plezanju prek pločnikov. Obrobe blatnikov in odbijačev iz bolj robustne plastike pa bodo sprejele udarce z manj vidnimi poškodbami. Njegovim lastnikom bosta bolj kot sama robustnost všeč takšen videz in še pomičen zgornji del strehe, ki bo v petih sekundah odprl pogled v nebo.
Če C4 cactus ni dovolj poseben, je tu aventure
Nekaj več ekspedicijskega duha pa obljublja citroën C4 cactus aventure, ki je nekakšen terenski koncept serijskega posebneža C4 cactus. Oblečen v bojne barvne dodatke, je tudi aventure obdan s posebnimi plastičnimi dodatki airbumps, ki na bokih avtomobila skrbijo za poživitev oblike in hkrati varujejo karoserijo pred poškodbami na parkirišču. Pod plastiko so namreč zračni mehurčki, ki blažijo udarce. Na strani robustnosti so tudi večja oddaljenost avtomobila od tal, čvrstejše vzmetenje z daljšimi hodi vzmeti, kovinski zaščitni lok pred prednjo masko in posebne pnevmatike, namenjene blatu in terenu. Pri avanturah po puščavi bo prav prišel tudi strešni kovček z vgrajenimi dodatnimi žarometi, o štirikolesnem pogonu ali morebitni serijski proizvodnji avanturista pa Citroën ne poroča.