Avto

Odštekanci ženevskega avtosalona

Najodmevnejša avtomobilska predstava v prvi polovici leta bo med 4. in 16. marcem prikazala več kot sto novosti

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

20.02.2014 22:30
Čas branja: 2 min

Opel bo v Ženevi malega adama obul v gojzarje, Citroën je v podobno smer razvil že tako posebnega C4 cactusa. Toyota pa meni, da je trikolesnik mogoče voziti brez rok, le z nagibanjem telesa in, še bolje, da se lahko čustveno poveže z voznikom.Avtomobilski saloni opravljajo več vlog hkrati: skrbijo za odmevno medijsko promocijo novih serijskih avtomobilov, pritegnejo množice in so še odličen kraj za tipanje terena s konceptnimi avtomobili bolj nenavadnih oblik, tehnoloških rešitev in načina uporabe. Salonski odziv proizvajalcem namreč dokaj jasno pove, ali so zapeljali v pravo smer ali so skrenili.

citroen-c4-cactus-aventure-xx.1392925688.jpg.o.600px.jpg
Ekspedicijski citroën C4 cactus aventure je prikaz smeri razvoja tega posebneža.

Toyota, ki vas bere bolje kot partner

Če govorimo o posebnežih, moramo začeti s Toyotinim FV2 - oznaka pomeni fun vehicle oziroma zabavno vozilo druge generacije. Gre za enosedežni tricikel futuristične oblike, ki je zmes avtomobila, motocikla, letečega krožnika in rolke. To pa še ni vse, FV2 je namreč mogoče upravljati povsem brez rok, zgolj z nagibanjem in govorico jezika in telesa. Pri Toyoti namreč trdijo, da FV2 zna poslušati, vzpostaviti fizično in čustveno povezanost z voznikom, zato se s spremljanjem mimike voznika odziva na njegovo dobro in slabo voljo, mu ponudi rešitev - denimo »greva na telovadbo ali v kino« - ali predlaga eno od običajnih poti iz spomina. Čustvenemu stanju voznika FV2 celo prilagaja barvo karoserije. Predstavljajte si, da na cesti že na daleč oznanjate, kakšne volje ste, spominja na resničnostne šove, kajne?

adam-rocks-xx.1392925689.jpg.o.600px.jpg
Opel adam rocks je z mestnih ulic zavil na brezpotja, a prav daleč z njim ne boste prišli. Ustvarjen je predvsem za mestno džunglo.

V pogon le z nagibanjem telesa

In kako ga upravljamo? Voznik stoji ali sedi na sedežu, z gibanjem telesa in prenašanjem teže pa poskrbi za pospeševanje, zaviranje in zavijanje. Res je, nima volana ne pedala za plin in zavore. Informacije o vozilu in prometu voznik prebira na vetrobranskem steklu. Toyota je svoj pogled na zabavno prihodnost predstavila že novembra v Tokiu, marca pa ga bo pokazala tudi v Ženevi. Vprašanje, kdaj in ali ga v prihodnosti sploh bomo lahko vozili, pa ostaja odprto.

toyota-fv2-xx.1392925690.jpg.o.600px.jpg
Toyota FV2 je vozilo iz daljne prihodnosti, vozimo ga le z nagibanjem telesa. Posluša nas in razume, razpoloženje spremlja s spreminjanjem barv karoserije.

Adam gre iz mesta na brezpotja

Ob toyoti FV2 se opel adam in citroën C4 cactus zdita povsem vsakdanja, a bosta vseeno opazna v množici. V izhodišču je adam našminkan mestni malček, ki oznanja terensko robustnost. Prav daleč na terenu z njim sicer ne boste prišli, vseeno bo za 1,5 centimetra dvignjeno podvozje pomagalo pri plezanju prek pločnikov. Obrobe blatnikov in odbijačev iz bolj robustne plastike pa bodo sprejele udarce z manj vidnimi poškodbami. Njegovim lastnikom bosta bolj kot sama robustnost všeč takšen videz in še pomičen zgornji del strehe, ki bo v petih sekundah odprl pogled v nebo.

Če C4 cactus ni dovolj poseben, je tu aventure

Nekaj več ekspedicijskega duha pa obljublja citroën C4 cactus aventure, ki je nekakšen terenski koncept serijskega posebneža C4 cactus. Oblečen v bojne barvne dodatke, je tudi aventure obdan s posebnimi plastičnimi dodatki airbumps, ki na bokih avtomobila skrbijo za poživitev oblike in hkrati varujejo karoserijo pred poškodbami na parkirišču. Pod plastiko so namreč zračni mehurčki, ki blažijo udarce. Na strani robustnosti so tudi večja oddaljenost avtomobila od tal, čvrstejše vzmetenje z daljšimi hodi vzmeti, kovinski zaščitni lok pred prednjo masko in posebne pnevmatike, namenjene blatu in terenu. Pri avanturah po puščavi bo prav prišel tudi strešni kovček z vgrajenimi dodatnimi žarometi, o štirikolesnem pogonu ali morebitni serijski proizvodnji avanturista pa Citroën ne poroča.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

03.03.2014
FINANCE
International
German Factory Orders Drop in Sign of Enduring Weakness
FINANCE
Okolje & energija
Najdražji britanski infrastrukturni projekt: odlagališče jedrskih odpadkov za 77 milijard evrov
Okolje & energija
Odpadki
Okolje & energijaNataša Koražija Najdražji britanski infrastrukturni projekt: odlagališče jedrskih odpadkov za 77 milijard evrov

Britanska vladna družba Nuclear Waste Services načrtuje gradnjo podzemnih kavern za dolgoročno odlaganje jedskih odpadkov na globini več kot tisoč metrov

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Povprečna razvitost v EU: kje je Slovenija zdaj in kje bo po napovedih MDS čez pet let
Finance
Albina Kenda Povprečna razvitost v EU: kje je Slovenija zdaj in kje bo po napovedih MDS čez pet let

V grafih: kako se je zadnjih deset let spreminjala povprečna gospodarska razvitost Slovenije in kako se je primerjala denimo s sosedami, sočlanicami EU, pa še, kje v EU bo po projekcijah Mednarodnega denarnega sklada leta 2029

FINANCE
Prevozi
Na trgu dizelskih dostavnikov kitajski dostavniki Maxus tečejo le na elektriko
Prevozi
PrevoziJure Šujica Na trgu dizelskih dostavnikov kitajski dostavniki Maxus tečejo le na elektriko

Čeprav imajo v Evropi med osebnimi in gospodarskimi vozili več klasično kot pa električno gnanih, Maxus v Sloveniji ponuja zgolj električne lahke dostavnike, klasično gnanih pa vsaj letos gotovo ne bo.

FINANCE
Avto
Cupra formentor in leon z novim obrazom dobivata tudi novo srce
Avto
AvtoJure Šujica Cupra formentor in leon z novim obrazom dobivata tudi novo srce

V motorni ponudbi bosta pri obeh modelih po novem na voljo dva precej bolj zmogljiva pogonska sklopa, en bencinski, drug priključnohibridni.

FINANCE
IKT
Telekom Slovenije vzpostavil mobilno intervencijsko enoto za krizne razmere
IKT
DOBRA PRAKSA
IKTPodpornik projekta Telekom Slovenije vzpostavil mobilno intervencijsko enoto za krizne razmere

V izrednih okoliščinah bodo lahko hitreje omogočili mobilne komunikacije na prizadetih območjih