Avto

Fordova kuga strup za brezpotja

Druga generacija Fordove kuge je bolj družinsko naravnana, pridobila je na udobju in prostornosti ter izgubila nekaj zunanjega športnega pridiha - pravi značaj pa pokaže s štirikolesnim pogonom

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

20.02.2014 07:37
Čas branja: 4 min

IMG_9445

Fordova kuga je ceste prvič zajela leta 2008, všečna oblika kompaktnega športnega terenca, zelo dobre vozne lastnosti in tehnika pa so pri nas zasenčili tudi njeno manj posrečeno ime. Že po petih letih je pred nami druga generacija, ki je zaradi svojega videza, udobja in večje prostornosti postala bolj družinam prijazna. Ampak...

IMG_9071

IMG_9409

Kugine poteze so po novem namreč preprostejše in manj športne ter naj bi ob večji notranji prostornosti premamile kupce z več kot sto držav po svetu. Globalni novinec tako nekoliko spominja na povišanega oziroma napihnjenega focusa, bočna linija je malo nižja in bolj razpotegnjena glede na predhodnico, najbolj drugačna je kuga spredaj. Tam sta ožja žarometa z LED diodami in elegantna prednja maska, ki dobro skriva 19-centimetrsko terensko oddaljenost od tal, zadek pa je oblikovan v prepoznavnem hišnem slogu. Glede na predhodnico je tako nova kuga izgubila nekaj športnega pridiha, pridobila pa je na vsem drugem.

IMG_9366

Še posebej na prostoru, katerega skromnost je prej odvračala družinsko naravnane kupce. Nova kuga je od predhodnice namreč daljša za osem centimetrov, meter ji pokaže 452,4 centimetra, med kolesoma ostaja 269 cm in ponuja dovolj prostora za potnike zadaj. Za večjo prilagodljivost tam zdaj poskrbi še nastavljiv hrbtni naslon zadnje klopi. Občutno večji je prtljažnik, saj se je v osnovi iz 410 litrov povečal na 481 litrov, ob podrti zadnji klopi pa "požre" 1.653 litrov.

IMG_8857

IMG_8860

Ob doplačilu tisoč evrov se pokrov lahko elegantno in lahkotno odpre s pomočjo brce pod odbijačem, za ta dodatek se sicer odloči polovica kupcev in močno olajša trenutke, ko k avtu pridemo otovorjeni z obema rokama. Nič več umazanih rok in nakupovalnih vrečk. Za marsikoga nepotreben pripomoček sicer zaradi brezhibnega delovanja priporočamo, le prtljažna vrata bi se lahko odpirala in zapirala hitreje.

IMG_8843

Po želji (in globini denarnice) je lahko Fordova kuga tudi zelo bogato opremljena - na vrhu je razkošni paket Titanium, ki ponuja pravzaprav vse, kar si želi še tako zahteven voznik v tem razredu. Poudarek je na udobju in varnostnih asistenčnih sistemih, tudi brezhibnemu pomočniku za parkiranje.

IMG_8852

IMG_8828

Pod motornim pokrovom ima lahko tudi močan 2,0-litrski ekološko posodobljen štirivaljni turbodizel s 120 kW (163 KM), ki se je izkazal z uglajenostjo, razmeroma tihim in zveznim delovanjem ter močjo. Največji navor 340 Nm je sicer na voljo pri dokaj visokih 2.000-3.250 vrtljajev v minuti, največjo moč pa ob relativno kratkih gibih zelo natančne prestavne ročice dosežejo pri dokaj visokih 3.750 vrtljajih. Na testu je motor v povprečju porabil osem litrov, bolj racionalni bodo najbrž posegli po šibkejšem 103-kilovatnem dizlu, kjer je dovolj moči na voljo v še nekoliko nižjem območju delovanja in porabi manj goriva.

IMG_8876

Moč na cesto lahko kuga prenaša prek inteligentnega štirikolesnega pogona - slednji v praksi navdušuje in mu velja nameniti več pozornosti.

IMG_9433

Glede na tistega v predhodnici, ki je deloval s pomočjo klasične sklopke Haldex, se sedanji štirikolesni pogon lahko pohvali s hitrejšo odzivnostjo. Z vektorskim prilagajanjem navora (curve control) v različnih razmerah omogoča stoodstotni prenos moči na katerokoli os, za vse skupaj pa nezaznavno skrbi elektronika. Ta glede na trenutni oprijem, nagibanje vozila in vrsto podlage že nekoliko vnaprej predvideva in tudi sprejema odločitve, občutek za volanom športno-terenske kuge pa je podoben kot pri najbolj športnih različicah Fordov ST.

IMG_9341

Sistem je sicer nadgradnja sistema za nadzor proti zdrsu koles in poleg hitrega razporejanja navora na slabših podlagah izboljša oprijem z rahlim zaviranjem posameznih koles, večinoma tistih na notranji strani vozila. S tem deloma oponaša delovanje zapore diferenciala, stabilnost in oprijem vozila pa sta zaradi tega odlična tudi v snegu, blatu in gozdnih površinah. V prvi prestavi se sicer kuga lahkotno spopade z marsikaterim klancem in strmino, tudi družinsko udobno naravnano podvozje je kos bolj zaostrenim razmeram.

IMG_8975

IMG_8956

Delovanje samega pogona lahko ves čas spremljamo prek preprostega prikazovalnika med števcema. Ob običajni vožnji ali denimo potovanju po avtocesti tako deluje le prednji kolesni par - kar je tudi v prid nižji porabi -, pri vožnji v klanec pa deloma že pomaga zadnji par. Kuga se je s svojo brezhibno lego še posebej izkazala v hitreje odpeljanih ovinkih, na spolzki in mokri podlagi ter še posebej na makadamu. V takšnih razmerah brzi tako odločno in lahkotno kot marsikateri avto na avtocesti, kuga gre vedno točno tja, kamor jo voznik usmeri z volanom. Kdor pri izbiri avta velik poudarek daje varnosti in legi na cesti v vseh pogojih, še posebej v tistih manj idealnih, ta s štirikolesno gnano kugo zagotovo ne bo storil napake.

IMG_9643

Voznikov delovni prostor je sicer ukrojen povsem na novo in povzema trenutno Fordovo arhitekturo, ponuja kakovostne materiale in dobro ergonomijo, le preglednost nazaj nekoliko ovira širok zadnji stebriček. Voznik sedi skorajda odlično in bolje kot v predhodnici, sedeži ponujajo dovolj bočne opore in se ubrano zlijejo s kuginimi voznimi lastnostmi. O armaturni plošči kaj dosti novega ne moremo zapisati, saj je ta praktično enaka kot v focusu in c-maxu. Kdor je imel oziroma ima doma kak glasbeni stolp japonskega Sonya, se bo hitro znašel, kljub temu, da je sredinski del poln stikal. Preglednost tako ni ravno vrlina, a se voznik hitro znajde s pomočjo stikal na volanu. Kakovost izdelave je dovolj dobra, LCD zaslon na sredini pa bi lahko bil tudi večji in tako zaostaja za nekaterimi tekmeci.

IMG_8958

Ford kuga je prepričljiv kompakten športni terenec, ki bo še posebej všeč družinam. Osnovna različica z bencinskim motorjem (1.6 ecoboost s 110 kW (150 KM)) in dvokolesnim pogonom je s popustom na voljo za manj kot 20 tisočakov, vstopni dizel s prednjim pogonom za 21.610 evrov, najcenejša štirikolesna kuga v kombinaciji z dizlom pa stane 25.350 evrov. Kmalu bo na voljo tudi šibkejši 1,6-litrski turbodizel s 84 kW največje moči (114 KM), ki se bo cenovno umeščal blizu najcenejšega bencinarja.

IMG_8933

Cenovno je kuga tako na ravni neposrednih tekmecev, ki slišijo na ime Mazda CX-5, Honda CR-V in VW tiguan ter stane nekaj odstotkov več kot Kia sportage, Nissan qashqai in Hyundai ix35. Testna je bila na vrhu ponudbe, z vse prej kot ljudsko ceno 35 tisočakov pa je prepričljivo pokazala, kaj vse zna in zmore. Predvsem štirikolesni pogon je vreden vsakega centa in v kombinaciji s šibkejšim dizlom velja še kako razmisliti o njem.

IMG_9710

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Namesto da bi vzel lizing za avtomobil, sem raje vložil v zeleno obveznico

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

Preberite tudi:

12.10.2015
FINANCE
Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine?
Finance
POKOJNINSKA REFORMA
Tanja Smrekar Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine?

Kje so nevarnosti, da bi bile pokojnine za tiste, ki plačujejo največ, lahko še bolj omejene oziroma nižje kot po zdajšnjem sistemu?

FINANCE
Okolje & energija
TEŠ bo čez praznike stal: ne zaradi nege, temveč zaradi izgube
Okolje & energija
ENERGETIKA
Okolje & energijaPetra Sovdat TEŠ bo čez praznike stal: ne zaradi nege, temveč zaradi izgube

Lastna proizvodna cena elektrike iz šoštanjske termoelektrarne je po neuradnih podatkih trenutno približno dvakratnik tržne.

FINANCE
Prepoved vs. omejitev. Katera taktika bo zmagala?
Finance
Špela Mikuš Prepoved vs. omejitev. Katera taktika bo zmagala? 2

Na koncu gre pri obeh taktikah omejevanja tehnoloških velikanov za svoj lastni interes, za interes "lokalnih" podjetij.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Transport in logistika
Bo Avtobusno postajo Ljubljana prevzel Nomago?
Transport in logistika
Potniški promet
Transport in logistikaNataša Koražija Bo Avtobusno postajo Ljubljana prevzel Nomago? 3

Nomago že upravlja 15 avtobusnih postaj v Sloveniji, med vsemi pa je poslovno najzanimivejša prav ljubljanska.

FINANCE
Avto
V Slovenijo zapeljal prihodnji "best seller" znamke Ford
Avto
AvtoJure Šujica V Slovenijo zapeljal prihodnji "best seller" znamke Ford 1

Ford tourneo courier naj bi pomenil nadomestilo za opuščene enoprostorce, kupce pa naj bi pritegnil z nekoliko bolj terenskim videzom, prostornostjo, predvsem pa ceno, ki se začne pri dobrih 24 tisoč evrih.

FINANCE
Predlog: v NS Triglava ostaja nekdanji član uprave Triglava in Petrola Igor Stebernak, na novo prihaja Rok Ponikvar
Finance
SKUPŠČINA
Tanja Smrekar Predlog: v NS Triglava ostaja nekdanji član uprave Triglava in Petrola Igor Stebernak, na novo prihaja Rok Ponikvar

Predlagana dividenda je 1,75 evra bruto na delnico

FINANCE
Prevozi
Uspešno leto 2023 za avtobuse MAN
Prevozi
PrevoziMarko Čopi Uspešno leto 2023 za avtobuse MAN

Prihodnje leto bo že polovica mestnih avtobusov MAN električnih, leta 2030 pa že 90 odstotkov vseh avtobusov MAN v Evropi.