Avto

Opel adam s tremi do odličnih številk

Novi bencinski turbo trivaljnik 1.0 ECOTEC zmore 66 oziroma 85 kilovatov in v malem adamu porabi le 4,3 litre bencina na sto kilometrov.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

18.02.2014 11:29
Čas branja: 1 min

Opel bo v začetku marca na ženevskem avtosalonu predstavil majhen, a zelo učinkovit trivaljni bencinski motor. S to zasnovo sledi Fordu, Volkswagnu, Nissanu, Renaultu, Miniju in drugim proizvajalcem avtomobilov.

Opel-ADAM-SGE.1392719098.jpg.c.600px.jpg

Trivaljnik z zmogljivostmi štirivaljnika

Trije valji so kot kaže zasnova bencinskih motorjev prihodnosti, dokazujejo proizvajalci avtomobilov. Zadnji med njimi je lasten trivaljnik razvil nemški Opel. Le litrski stroj poln sodobne tehnike in v teoriji odličnih lastnosti, pa bo najprej vgradil v mali adam.

Nov stroj ima dolgo ime 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo in dolg spisek tehničnih posebnosti, ki mu omogočajo visoko moč 66 oziroma 85 kilovatov (90 oziroma 115 konjskih moči) in 166 nevtonmetrov navora pri 1.800 vrtljajih v minuti. Obenem pa je stroj zelo varčen, saj v majhnem adamu porabi le 4,3 litre bencina na sto kilometrov in v ozračje izpusti 99 gramov ogljikovega dioksida na kilometer. Podatki so primerljivi s podobnim strojem v fordu fiesti 1.0 ecoboost. Motor so povezali z novim šeststopenjskim ročnim menjalnikom, ki je za 30 odstotkov lažji od prejšnjega. Brez olja tehta le 37 kilogramov.

Opel-SGE.1392719341.jpg.o.600px.jpg

Tehnični prijemi novega motorja

Kako so oplovi inženirji dosegli rezultate? Visokotlačno ulit aluminijski blok motorja so zasnovali z mislijo za učinkovito dušenje hrupa delujočega motorja in zmanjšanje mase. Visokotlačni sistem vbrizga goriva in injektorji so izolirani od glave motorja. K bolj uglajenemu delovanju pripomore gred za dušenje tresljajev, ki se vrti z enako hitrostjo kot ročična gred, a v nasprotni smeri. Nastavljanje ventilov je variabilno, vodna črpalka pa deluje le po potrebi. Med ostale posege sodita še izboljšani zgornji in stranski prekrivali motorja, sesalna veja in posebno vpetje ročične gredi. Za dušitev hrupa ročične gredi so uporabljeni glavni ležaji iz jekla. Svoje dodajo še obrnjeni zobniki pogonske verige odmične gredi, turbinski polnilnik z omejenim piskanjem in jekleno korito olja na spodnji strani motorja.

"Zvočni inženiring" trivaljnika povzdiguje nad štirivaljnik

Pri Oplu trdijo, da so posegi, imenujejo jih zvočni inženiring, prinesli bolj uglajeno delovanje in manj tresljajev kot pri štirivaljnih motorjih. Na preizkuševalni mizi so ugotovili, da motor 1.0 ECOTEC ob polni obremenitvi oddaja manj nizkotonskega hrupa pri vseh vrtljajih delovanja, kot atmosferski motorji primerljive moči in delovne prostornine 1,6 litra.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

20.02.2014
03.03.2014
22.01.2015
FINANCE
Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine?
Finance
POKOJNINSKA REFORMA
Tanja Smrekar Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine? 1

Kje so nevarnosti, da bi bile pokojnine za tiste, ki plačujejo največ, lahko še bolj omejene oziroma nižje kot po zdajšnjem sistemu?

FINANCE
Okolje & energija
TEŠ bo čez praznike stal: ne zaradi nege, temveč zaradi izgube
Okolje & energija
ENERGETIKA
Okolje & energijaPetra Sovdat TEŠ bo čez praznike stal: ne zaradi nege, temveč zaradi izgube 1

Lastna proizvodna cena elektrike iz šoštanjske termoelektrarne je po neuradnih podatkih trenutno približno dvakratnik tržne.

FINANCE
Prepoved vs. omejitev. Katera taktika bo zmagala?
Finance
Špela Mikuš Prepoved vs. omejitev. Katera taktika bo zmagala? 2

Na koncu gre pri obeh taktikah omejevanja tehnoloških velikanov za svoj lastni interes, za interes "lokalnih" podjetij.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Transport in logistika
Bo Avtobusno postajo Ljubljana prevzel Nomago?
Transport in logistika
Potniški promet
Transport in logistikaNataša Koražija Bo Avtobusno postajo Ljubljana prevzel Nomago? 5

Nomago že upravlja 15 avtobusnih postaj v Sloveniji, med vsemi pa je poslovno najzanimivejša prav ljubljanska.

FINANCE
Avto
V Slovenijo zapeljal prihodnji "best seller" znamke Ford
Avto
AvtoJure Šujica V Slovenijo zapeljal prihodnji "best seller" znamke Ford 2

Ford tourneo courier naj bi pomenil nadomestilo za opuščene enoprostorce, kupce pa naj bi pritegnil z nekoliko bolj terenskim videzom, prostornostjo, predvsem pa ceno, ki se začne pri dobrih 24 tisoč evrih.

FINANCE
Predlog: v NS Triglava ostaja nekdanji član uprave Triglava in Petrola Igor Stebernak, na novo prihaja Rok Ponikvar
Finance
SKUPŠČINA
Tanja Smrekar Predlog: v NS Triglava ostaja nekdanji član uprave Triglava in Petrola Igor Stebernak, na novo prihaja Rok Ponikvar

Predlagana dividenda je 1,75 evra bruto na delnico

FINANCE
Prevozi
Uspešno leto 2023 za avtobuse MAN
Prevozi
PrevoziMarko Čopi Uspešno leto 2023 za avtobuse MAN

Prihodnje leto bo že polovica mestnih avtobusov MAN električnih, leta 2030 pa že 90 odstotkov vseh avtobusov MAN v Evropi.