Avto

Opel adam s tremi do odličnih številk

Novi bencinski turbo trivaljnik 1.0 ECOTEC zmore 66 oziroma 85 kilovatov in v malem adamu porabi le 4,3 litre bencina na sto kilometrov.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

18.02.2014 11:29
Čas branja: 1 min

Opel bo v začetku marca na ženevskem avtosalonu predstavil majhen, a zelo učinkovit trivaljni bencinski motor. S to zasnovo sledi Fordu, Volkswagnu, Nissanu, Renaultu, Miniju in drugim proizvajalcem avtomobilov.

Opel-ADAM-SGE.1392719098.jpg.c.600px.jpg

Trivaljnik z zmogljivostmi štirivaljnika

Trije valji so kot kaže zasnova bencinskih motorjev prihodnosti, dokazujejo proizvajalci avtomobilov. Zadnji med njimi je lasten trivaljnik razvil nemški Opel. Le litrski stroj poln sodobne tehnike in v teoriji odličnih lastnosti, pa bo najprej vgradil v mali adam.

Nov stroj ima dolgo ime 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo in dolg spisek tehničnih posebnosti, ki mu omogočajo visoko moč 66 oziroma 85 kilovatov (90 oziroma 115 konjskih moči) in 166 nevtonmetrov navora pri 1.800 vrtljajih v minuti. Obenem pa je stroj zelo varčen, saj v majhnem adamu porabi le 4,3 litre bencina na sto kilometrov in v ozračje izpusti 99 gramov ogljikovega dioksida na kilometer. Podatki so primerljivi s podobnim strojem v fordu fiesti 1.0 ecoboost. Motor so povezali z novim šeststopenjskim ročnim menjalnikom, ki je za 30 odstotkov lažji od prejšnjega. Brez olja tehta le 37 kilogramov.

Opel-SGE.1392719341.jpg.o.600px.jpg

Tehnični prijemi novega motorja

Kako so oplovi inženirji dosegli rezultate? Visokotlačno ulit aluminijski blok motorja so zasnovali z mislijo za učinkovito dušenje hrupa delujočega motorja in zmanjšanje mase. Visokotlačni sistem vbrizga goriva in injektorji so izolirani od glave motorja. K bolj uglajenemu delovanju pripomore gred za dušenje tresljajev, ki se vrti z enako hitrostjo kot ročična gred, a v nasprotni smeri. Nastavljanje ventilov je variabilno, vodna črpalka pa deluje le po potrebi. Med ostale posege sodita še izboljšani zgornji in stranski prekrivali motorja, sesalna veja in posebno vpetje ročične gredi. Za dušitev hrupa ročične gredi so uporabljeni glavni ležaji iz jekla. Svoje dodajo še obrnjeni zobniki pogonske verige odmične gredi, turbinski polnilnik z omejenim piskanjem in jekleno korito olja na spodnji strani motorja.

"Zvočni inženiring" trivaljnika povzdiguje nad štirivaljnik

Pri Oplu trdijo, da so posegi, imenujejo jih zvočni inženiring, prinesli bolj uglajeno delovanje in manj tresljajev kot pri štirivaljnih motorjih. Na preizkuševalni mizi so ugotovili, da motor 1.0 ECOTEC ob polni obremenitvi oddaja manj nizkotonskega hrupa pri vseh vrtljajih delovanja, kot atmosferski motorji primerljive moči in delovne prostornine 1,6 litra.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Manager
Manager Zakaj upravljati trajnostno mobilnost v podjetjih?

Trije največji zaposlovalci v škofjeloški industrijski coni Trata (Knauf Insulation d. o. o., LTH Castings d. o. o. in SIBO G. d. o. o)...

Preberite tudi:

20.02.2014
03.03.2014
22.01.2015
FINANCE
Razmah kitajskega čajnega napitka ustvarja nove milijarderje
FINANCE
Prevozi
Ford transit courier v novi izvedbi precej bolj prostoren in uporaben
Prevozi
PrevoziJure Šujica Ford transit courier v novi izvedbi precej bolj prostoren in uporaben

S 25 odstotkov povečanim tovornim prostorom je prevozu tovora namenjena enaka količina prostora kot v prejšnji generaciji v številko večjem transit connectu. Dizel ostaja v ponudbi.

FINANCE
Evrska industrija se še naprej ohlaja
Finance
Krčenje se nadaljuje
Špela Mikuš Evrska industrija se še naprej ohlaja 1

Indeks PMI za predelovalne dejavnosti še kar drsi navzdol

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Topjob
Po subvencijah za zaposlovanje mladih še subvencije za starejše od 30 let
Topjob
TRG DELA
TopjobLana Dakić Po subvencijah za zaposlovanje mladih še subvencije za starejše od 30 let 1

Za vsaj enoletno zaposlitev brezposelnega, starejšega od 30 let, lahko pridobite do 8.640 evrov subvencije.

FINANCE
Vlagatelj Maks
Ne čakaj pomladi … bolje je počakati v maju
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Ne čakaj pomladi … bolje je počakati v maju

Staremu pregovoru o maju na trgih ni dobro slediti

FINANCE
Fed ohranil obrestno mero med 5,25 in 5,5 odstotka
Finance
Brez presenečenj
Špela Mikuš Fed ohranil obrestno mero med 5,25 in 5,5 odstotka 3

Dokler ne bodo prepričani, da se inflacija res bliža dvema odstotkoma, znižanj obrestne mere ni pričakovati, so zapisali pri Fedu.