Leta v rdečih številkah so francoski Peugeot in družino Peugeot privedla do brezizhodnega položaja, prodaje deleža podjetja kitajskemu gigantu Dongfeng Motor. Ta bo za 14 odstotni delež v proizvajalcu odštel 800 milijonov evrov, poroča Reuters. Peugeot bo s prodajo deleža pričel z prestrukturiranjem podjetja, nove delnice bo prednostno ponudil obstoječim delničarjem po 7,5 evra na delnico - 41 odstotkov nižji vrednosti kot v ponedeljek. Na ta način želi zbrati tri milijarde evrov sredstev.
Družina Peugeot po 200 letih ob delež
Družina Peugeot, ki si lasti 25 odstotkov delnic in 38 odstotkov glasovalnih pravic, naj bi po poročanju Reutersa delnice razdelila med Kitajski DongFeng in francosko vlado - ta je Peugeotu priskrbela garancije za sedem milijard evrov posojil, garancija poteče prihodnje leto. Posojila so francoskega proizvajalca držala pri življenju zadnjih šest let. Peugeot je namreč zaradi precejšnje odvisnosti od evropskega trga utrpel hujše posledice recesije - upada prodaje in cen vozil.
Kdo je kitajski velikan
Kitajski Dongfeng Motor je drugi največji proizvajalec avtomobilov na Kitajskem, predlani je izdelal 2,76 milijona vozil lastnih in tujih znamk Citroën, Peugeot, Renault, Nissan, Kia in Honda. Omenjene znamke Dongfeng Motor izdeluje po licenci in v skupnih podjetjih z omenjenimi znamkami avtomobilov. Poleg Dongfenga kitajski trg obvladujejo še drugi proizvajalci, ki delujejo na podoben način. Poleg finančne injekcije naj bi Dongfeng poskrbel za boljšo prodajo Peugeotov na Kitajskem in na trgih južne Azije.
Peugeot od kavnih mlinčkov do avtomobilov
Francoski Peugeot je bil ustanovljen leta 1810 kot proizvajalec orodij, kavnih mlinčkov, šivalnih strojev, celo vojaških nabojev in različnih gospodinjskih pripomočkov. Leta 1889 pa je izdelal prvi avto.