Avto

Analitiki: PSA ne rabi kitajskega Dongfenga

Lahko dokapitalizacija družbe PSA s strani kitajskega Dongfenga ogrozi nadaljni razvoj drugega največjega evropskega proizvajalca vozil? Analitik Max Warburton pisal Thierryju Peugeotu: Obstajajo alternative

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

17.02.2014 15:06
Čas branja: 1 min

Namera družbe PSA / Peugeot Citroen za kapitalsko povezovanje s kitajskim proizvajalcem vozil Dongfeng po mnenju analitika Maxa Warburtona iz družbe Bernstein Research pomeni pirovo zmago za PSA.

»Dogovor z Donfgengom bo zaprl vse vaše strateške možnosti,« je v pismu predsedniku PSA Thierryju Peugeotu (na sliki) zapisal Warburton, ki dodaja da bo kitajska družba težko prispevala k večji učinkovitosti, konkurenčnosti ali rasti PSA.

Kot je znano, bo skupščina PSA, drugega največjega proizvajalca vozil v Evropi, predvidoma danes odločala o trimilijardni dokapitalizaciji družbe. V tej naj bi sodelovali francoska vlada, kitajski Dongfeng in družina Peugeot. Po dokapitalizaciji naj bi se lastniški deleži vseh omenjenih deležnikov skoraj izenačili, družina Peugeot pa bo ostala brez kontrolnega deleža.

peugeot_thierry_mm.20140217150431.jpg.n.600px.jpg

Kakšne so alternative

Warburton predsedniku PSA piše, da obstajajo tudi drugačne možnosti povečanja kapitala. Ob tem mu svetuje odprodajo kontrolnega deleža v družbi Faurencia, ki proizvaja avtomobilske dele, zamrznitev izdatkov za raziskave in razvoj za eno leto, zaprtje španske tovarne in umik z nekaterih drugih nedobičkonosnih trgov.

Velike upe Warburton polaga tudi na novega predsednika uprave Carlosa Tavaresa, ki se je v PSA zaposlil lani. »Tavares je bil pred vstopom v PSA zaposlen v Renaultu, v katerem je kot operativni direktor uspel prihraniti 2,3 milijarde evrov v treh letih. To je dvakrat toliko, kot želite vi dobiti od Kitajcev,« v pismu navaja Warburton.

Ob tem Tavaresu predlaga še, da sledi primerom reševanja v družbah Fiat in Ford, kjer so uprave najele strokovnjake, ki so poskrbeli, da so družinski deleži v podjetjih ostali nedotaknjeni. »To sta dobri lekciji. Ni prepozno, da prekinete dogovor s Kitajci in naredite drugače,« svetuje Warburthon.

Tudi drugi analitiki skeptični

Z opozorili Warburthona so se strinjali tudi nekateri drugi analitiki. "Trije glavni lastniki bodo imeli povsem drugačne skrbi, zato obstaja velik rizik, da pride do konflikta," ocenjuje analitik Florent Couverur iz družbe CM-CIC Securities.

Tudi Philippe Houchois iz londonske UBS meni, da obstajajo alternative novi izdaji delnic. Kot ocenjuje je delež PSA v družbi Faurecia vreden okoli dve milijardi evrov, svetuje pa tudi prodaje dela finančne enote Banque PSA Finance.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Dražbe
Dražbe Občina Piran pripravlja dražbo nepremičnin

Lepa priložnost za zanimivo in varno naložbo

Preberite tudi:

17.03.2014
FINANCE
Pred SMK: Strategija naj ne bo skupek pobožnih želja
Finance
Intervju
Špela Mikuš Pred SMK: Strategija naj ne bo skupek pobožnih želja

Per Kristiansen iz podjetja Trivium bo na Slovenski marketinški konferenci 30. in 31. maja govoril o strategiji in tem, kako o njej razmišljati drugače.

FINANCE
Vlagatelj Maks
Volkovi z Wall Streeta: zakaj vlagati kot Buffett in kaj poganja rast zlata
FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Vlagatelj Maks
Prvomajski prazniki ljubljansko borzo obarvali zeleno
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Prvomajski prazniki ljubljansko borzo obarvali zeleno
FINANCE
Avto
Škodin land rover z Nove Zelandije
Avto
AvtoMiloš Milač Škodin land rover z Nove Zelandije

Zapeljali smo se s škodo trekko – terencem, ki je na osnovi prve octavie nastajal med letoma 1966 in 1972 na Novi Zelandiji.

FINANCE
Afrika izgublja čar za multinacionalke
Finance
Skromna vlaganja v proizvodnjo in manjša kupna moč prebivalstva
Bloomberg Afrika izgublja čar za multinacionalke 1
FINANCE
Pri Prevolnik Ruplovi odkljukali, da imamo neodvisni organ za kakovost v zdravstvu. Mar res?
Finance
EVROPSKI DENAR ZA ZDRAVSTVO
Andreja Rednak Pri Prevolnik Ruplovi odkljukali, da imamo neodvisni organ za kakovost v zdravstvu. Mar res?

Kako na horuk si na ministrstvu za zdravje predstavljajo izpolnjevanje mejnikov za evropski denar iz mehanizma za okrevanje in odpornost.