Avto

Matematika za množice

Kompaktni trivratni kupe Kia pro_cee'd v novi opravi ponuja udobje za množice, dobro opremo in štiri motorje. Preizkusili smo vstopnega bencinarja in dizla z vrha ponudbe, kljub popustom pa Korejci niso več tako poceni, kot so bili

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

16.02.2014 10:35
Čas branja: 5 min

IMG_9496

Atraktivna in športna oblika, zadovoljiva oprema, dovolj prostora v notranjosti, primeren nabor motorjev, vozne lastnosti po duši množic, sedemletna garancija in zaradi stalnih popustov dokaj ugodna cena so glavni aduti, s katerimi kupce po Sloveniji mami prenovljena Kia cee'd. Po prodaji je v svojem razredu na tretjem mestu, tretjino pomeni karavanski SW, mlajše in dinamične pa lovi kot trivratni kupe pro_cee'd. Pogled k trgovcu pokaže, da si kupec tudi tukaj lahko izbere dva bencinska in dva turbodizelska motorja.

Pod prste, noge in zadnjico smo tako vzeli najšibkejšega bencinarja v nežno beli barvi in najmočnejšega dizla v vpadljivi oranžni barvi. Nekaj že bo na barvah... Čeprav sta si na zunaj in znotraj podobna kot jajce jajcu, enake pa so tudi oprema in vozne lastnosti, sta med obema pro_cee'doma kar konkretni razliki. Prva se skriva se pod motornim pokrovom, druga pa v ceni, saj 1,4-litrski CVVT bencinski štirivaljnik s 73 kW (100 KM) in opremo LX vision (četrta stopnja od šestih) brez rednih popustov stane 16.500 evrov, dizelski 1,6-litrski CRDi s 94 kW (128 KM) pa 19.380 evrov. Razlika znaša skoraj petino avta, le nekaj manjša pa je bila v času teniškega turnirja v Avstraliji, ko sta za omenjena modela v izložbi visela listka s ceno 14.250 oziroma 16.100 evrov.

IMG_9513

Pri Kiji je sicer tako, da imajo ves čas v veljavi Jokerje, dodatne ugodnosti, ki lahko osnovno ceno takšnega modela znižajo do 1.600 evrov. Kako? Če k njim pripeljete staro vozilo, vam priznajo popust 800 evrov (400 pri vstopnih različicah Active, Fun in Fun+), če se odločite za vozilo iz zaloge znaša popust 400 evrov, še 400 evrov popusta pa dobite, če ste obstoječi lastnik vozila te korejske znamke. Bo Kia vaš prvi avto? Ok, priznajo vam 200 evrov. Vojaki, policisti, gasilci, ... so deležni popusta 300 evrov, športnikom pa priznajo 200 evrov popusta. Podobno kot v trgovini se popusti lahko seštevajo, istočasno vam pri nakupu vozila priznajo največ tri ugodnosti. Veliko številk in mastnih črk, ni kaj, podkrepijo pa jih tudi s sedemletnim prenosnim jamstvom oziroma do 150 tisoč kilometrov, kar pa delno poplačate z dražjimi servisi.

IMG_9735

Z igro številk lahko nadaljujemo tudi pri tehničnih podatkih. Belemu in oranžnemu meter pokaže 431 cm v dolžino, 178 cm v širino in 143 cm v višino, od predhodnika sta tako daljša za pet centimetrov, ožja za centimeter in nižja za kar dva centimetra. Razdalja med prednjo in zadnjo osjo znaša 265 centimetrov. Zgolj par bočnih vrat poskrbi za bolj športno noto vozila, po drugi strani pa se dolga in težka prednja vrata ne izkažejo kot praktična na ozkih parkiriščih. Vstopanje na zadnjo klop, kljub izdatnemu pomiku prednjega sedeža, ni lahko opravilo, klavstrofobični potniki pa vam lahko zaradi majhnih trikotnih oken in pomanjkanja prostora še pobegnejo.

IMG_9505

IMG_0008

Če vas morebiten napad panike na zadnji klopi ne bo ganil, vas bo smeh minil ob preglednosti nazaj. Kljub električno pomičnim in dovolj velikim zunanjim ogledalom boste večkrat preverili, ali lahko varno zavijete, zapeljete vzvratno (v opremi ima parkirne senzorje) ali naredite kak drug manever. Kar velik davek na mladostniško obliko izpod prstov znanega nemškega oblikovalca Petra Schreyerja, ki je sicer pripravil privlačen avto, za katerim se obrne marsikateri pogled mimoidočih. K temu največ pripomorejo agresiven prednji del in prepoznavne LED dnevne luči, zadaj je dobil drugačen odbijač in nove luči.

IMG_9525

Vrnimo se k številkam, tistim v rubriki "Motor". Med obema Kijama je 28 "konjev" razlike, kar se pozna tako pri pospeških kot pri končni hitrosti, drugačna pa sta tudi karakter motorja in žeja. Tako naj bi supervarčen dizel po tovarniških podatkih v povprečju porabil skoraj dva litra manj od bencinarja oziroma 3,7 litra na sto kilometrov. Sanjska številka, v praksi je namreč težko uresničljiva. Povprečna poraba dizla na testu se je sukala pri 6,1 litra, kar je še vedno sila ugodno, kak deciliter ali dva nafte je pobrala športna vožnja, vendar je to pri tem avtu prej izjema kot pravilo. K temu pripomore množicam prilagojeno udobno podvozje, ki je za športnejšo vožnjo pač premehko. Dizel ima sicer 260 Nm navora med 1.900-2.750 vrtljaji v minuti ter doseže 197 km/h, vendar to precej dobro skriva in večkrat smo se vprašali, kje je skrita vsa ta moč. Seveda ne takrat, ko smo se vanj presedli iz vstopnega bencinarja.

IMG_9462

IMG_9732

Ta 1,4-litrski motor prinaša tiho in zelo uglajeno delovanje, v višjih vrtljajih (največjo moč doseže pri 5.500 vrtljajih) se izkaže tudi z živahnostjo, takrat postane tudi moteče glasen, a to je pri atmosferskih bencinarjih treba vzeti v zakup. Tudi sicer je vozniška izkušnja pri bencinskem motorju brez prisilnega polnjenja povsem drugačna kot tista v turbodizlu (pospeševanje je precej zvezno), tako šibki motorji pa niti niso namenjeni vrtenju preblizu rdečega polja. Motor s 137 Nm navora pri 4.200 vrtljajih ter najvišjo hitrostjo 182 km/h se najbolje poda umirjenim voznikom, ki si želijo atraktivnega, spodobnega in zanesljivega partnerja za ugoden denar. Bencinar je namreč uglajen, povsem nezahteven za vožnjo, saj se dobro pelje že pri dva tisoč vrtljajih, ob tem je tudi varčen. V povprečju smo porabili 6,7 litra goriva, kar pomeni zares dobro alternativo močnemu in hkrati 120 kilogramov (!) težjemu dizlu (1270kg/1397 kg).

IMG_9739

Če v roke vzamemo kalkulator in naredimo dva scenarija za 15 in 20 tisoč prevoženih kilometrov na leto, številke glede porabe, prihranka in razlike v nabavni ceni povedo veliko. Močnega dizla bi pri 15 tisoč prevoženih kilometrih na leto "noter prinesli" po dobrih 14 letih, pri 20 tisoč kilometrov letno pa po 11 letih! Varčevanje z gorivom tako ni pravi razlog, zaradi katerega bi nezahteven kupec raje posegel po takšnem dizlu kot pa po bencinarju.

IMG_9538

Oba modela se sicer lahko pohvalita z zelo dobro zvočno zatesnjenostjo, lahkotnim menjalnikom in volanom, ki mu je v tem paketu opreme lahkotnost moč odmerjati v treh stopnjah (Normal, Comfort, Sport). Pro_cee'd ima tudi osem zračnih blazin, ESP in ASR, dvopodročno klimo ter 16-palčna aluminijasta platišča, bolj zahtevni bodo morda negodovali nad premalo premalo natančnim volanskim mehanizmom, ki ponuja premalo informacij s ceste. Tako smo imeli nastavitev Flex Steer skorajda ves čas na Sport, saj sta drugi dve različici še bolj mehki, Comfort sicer najbolj do izraza pride v mestnih in nakupovalnih središčih. Nastavitve sicer ne vplivajo na trdoto podvozja ali odzivnost stopalke za plin.

IMG_9565

Potniška kabina je spredaj lično urejena in poteši tudi bolj zahtevne kupce. Kia je tukaj naredila še dodaten preskok, armaturka je lepe oblike, plastika pa je kakovostna tako na videz kot na otip. Ergononija je dobra, voznik hitro najde pravšnji položaj za volanom, udobni sedeži ponujajo soliden oprijem in dolgo sedalno površino. Za pijačo in drobnarije je dobro poskrbljeno s številnimi odlagalnimi površinami, na volanu pa je preveč stikal. Tam so tudi stikala potovalnega računalnika, prsti desne roke tako lahko prevečkrat potujejo z roba obroča proti sredini volana, zagotovo bi oblikovalci lahko poskrbeli za bolj priročno rešitev. Pred izleti ne boste čutili prav veliko nelagodja, saj je prtljažnik s 380 litri dovolj velik, po potrebi pa se poveča na 1.225 litrov.

IMG_9470

IMG_9768

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

Preberite tudi:

06.02.2014
FINANCE
IKT
Slovenski Kontron lansiral zasebno mobilno omrežje 5G v nemški proizvodnji
IKT
ZASEBNA 5G OMREŽJA
IKTPodpornik projekta Slovenski Kontron lansiral zasebno mobilno omrežje 5G v nemški proizvodnji

Gre za naložbo v robustno omrežno infrastrukturo, ki je pripravljena na prihodnost in podpira trenutne in prihodnje potrebe po brezžični povezljivosti v proizvodnji in skladišču

FINANCE
IKT
Rusi Sloveniji napovedujejo kibernetsko vojno. Kako zaščititi vaše podjetje
FINANCE
Vlagatelj Maks
Nočete kupiti bitcoina? Morda vas prepričajo kriptodelnice
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Nočete kupiti bitcoina? Morda vas prepričajo kriptodelnice

Trojica delnic, povezanih z bitcoinom, v zadnji polovici leta več kot 150 odstotkov v zelenem.

FINANCE
TOP Gradbeništvo
Gradnja hitre ceste od priključka Velenje jug do priključka Slovenj Gradec jug na 3. razvojni osi sever
OGLAS
TOP Gradbeništvo
3. RAZVOJNA OS
TOP GradbeništvoFinance PR Gradnja hitre ceste od priključka Velenje jug do priključka Slovenj Gradec jug na 3. razvojni osi sever (OGLAS)

Sklop B – Škalsko jezero in sklop H – Konovo

FINANCE
IKT
Hitra rast števila kibernetskih napadov na mobilne telefone – kako jih zaščititi
IKT
KIBERNETSKA VARNOST
IKTMiran Varga Hitra rast števila kibernetskih napadov na mobilne telefone – kako jih zaščititi

Več ko je virov, do katerih dostopa mobilna naprava, strožje mora biti varovana.

FINANCE
Subvencije
Subvencije za energente: podjetja bi lahko še dolgo čakala na polno izplačilo
Subvencije
POMOČI OB ENERGETSKI DRAGINJI
SubvencijeTeja Grapulin Subvencije za energente: podjetja bi lahko še dolgo čakala na polno izplačilo

Zaradi težav s podatki ugotavljanje, ali so bila podjetja sploh upravičena do subvencij, ne gre tako, kot je bilo načrtovano

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)