Trg daje jasna sporočila. V razredu kompaktnih enoprostorcev mora proizvajalec imeti 1,6 litrski turbodizel z močjo med 70 in 90 kilovatov, če želi biti uspešen. Toyota je doslej z versom tekmovala z večjim dvolitrskim strojem z 91 kilovati in v dizelsko obarvani Evropi dosegla razmeroma skromne rezultate, prodajo 39.320 vozil v letu 2013 in 4,7 odstotni tržni delež v tem razredu.
Enoprostorce v Evropi poganjajo predvsem 1,6 litrski dizelski motorji
Delež dizelskih motorjev v versu je doslej znašal 32 odstotkov. Povprečje trga pa pravi, da je v Evropi 75 odstotkov enoprostorcev tega razreda opremljenih z dizelskim motorjem, od tega jih ima 60 odstotkov prostornino 1,6 litra. Razmere so jasne, Toyota je morala za boljše rezultate zapeljati v središče dogajanja z dizelskim strojem ravno prave velikosti in zmogljivosti. Lanska prenova je versu s hišnim, bolj izrazitim prednjim delom sicer pomagala k boljši prepoznavnosti in rasti deleža iz štiri na 4,7 odstotka. A to ni bilo dovolj za proizvajalca, ki v svetu sedi na prestolu, v Evropi pa je šele na devetem mestu v prodaji.
Zato so hitro ukrepali, rešitev pa našli v 1,6 litrskem štirivaljnem turbodizlu, ki se vrti v minijih cooper D in BMW 116d in 316d. Stroj je sodoben, kompakten in lažji od dvolitrskega. Zmore 82 kilovatov oziroma 112 konjskih moči ter 270 nevtonmetrov navora, v povprečju pa (tudi po zaslugi sistema start&stop, prvega v toyoti verso) porabi 4,5 litra plinskega olja na sto kilometrov. Pospešek 12,7 sekunde do stotice preskromno opisuje zmogljivosti motorja, ki je v resnici dovolj živahen.
Krajše prve tri prestave in prožnost iz globin
S pomočjo na novo izračunanega šeststopenjskega ročnega menjalnika s skrajšanimi prvimi tremi in varčno šesto prestavo, namreč dobrovoljno poganja kompaktnega enoprostorca, ki je na preizkusu brez težave premagoval vzpetine nad francosko Nico in navduševal predvsem s prožnostjo iz globin motornih vrtljajev. Že pri 1.300 vrtljajih ima stroj dovolj moči, da za pozabljivost pri prestavljanju navzdol ne boste kaznovani s tresljaji in oklevanjem. Na približno 200 kilometrski poti se je izkazal tudi z dobrimi zmogljivostmi, zgledno živahnostjo v mestu in zadostno zalogo moči na avtocesti. Križarjenje po podeželju je nagradil s porabo dobrih pet litrov, avtocesta in klanci pa sta jo dvignili na dobrih šest litrov. To je dober rezultat, saj pri preizkusu nismo varčevali pri pritiskanju plina.
Dizelski verso 1.6 D-4D stane med 18.900 in 20.700 evrov
Pri novem stroju je morda še bolj pomembna njegova cenovna umestitev. Pred predstavitvijo smo pričakovali, da bo toyota novi motor pošteno zaračunala. Še posebej zato, ker si ga je sposodila pri drugem proizvajalcu. Ker je ta proizvajalec bavarski BMW, bi lahko pričakovali tudi dodatno premijo za prestižno poreklo stroja. Visoka cena novih strojev sicer ni nič nenavadnega, denimo opel je v zafiri tourer novi 1,6 litrski turbodizel s sto kilovati ocenil na enako vrednost kot dvolitrskega s 121 kilovati. Enako so naredili pri Hondi, njihov stroj 1,6 I-DTEC ima enako ceno kot zmogljivejši 2,2 I-DTEC. "To je cena nove tehnologije," so na kratko pojasnili pri Hondi. Toyota pa je novi stroj na našem trgu postavila 900 evrov nižje od dvolitrskega. To pomeni, da solidno opremljen verso 1,6 D-4D z opremo terra pri nas stane 18.900 evrov, najbolje opremljen verso stella pa 20.700 evrov.
Novi motor bo prodajo versa pri nas povečal na 180 vozil
Dobra tehnika, solidne zmogljivosti, prava velikost in ugodna cena so razlogi, ki bodo prodajo versa dvignili, so prepričani v Toyoti. Letos v Evropi računajo na prodajo 44 tisoč vozil, s čimer si bodo odrezali 5,1 odstoten delež v razredu, od tega jih bo 25 tisoč opremljenih z novim 1,6 D-4D motorjem. "V Sloveniji pa bo prodaja letos poskočila iz lanskih 150 na 180," je prepričan direktor prodaje in marketinga v Toyoti Slovenija Gašper Picelj, ki se novega stroja veseli tudi zaradi boljše konkurenčnosti pri prodaji podjetjem. "Novi motor bolje sodi v cenovne in tehnične okvire, ki jih podjetja pri nakupu službenih vozil," je pojasnil Picelj.
Kaj je poleg motorja še novega pri versu letnika 2014
V senci novega stroja so ostale manjše spremembe versa, ki jih ta prinaša v letu 2014. Obuli so ga v nova sedemkraka 17 in petkraka 16 palčna platišča, v kabini poskrbeli za nove barve tkanine na sedežih in osvežili plastične dele na armaturni plošči. Na sredinsko konzoli je petpalčni informacijski vmesnik toyota touch2 na dotik dobil novo programsko opremo in boljšo resolucijo.