Avto

Z novim dizlom vozi v središče dogajanja

Toyotin enoprostorec verso ima nov 1,6 litrski turbodizel iz BMW in minijevih modelov. Stroj je prožen, dovolj zmogljiv, varčen in za 900 evrov cenejši od dvolitrskega.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

13.02.2014 10:57
Čas branja: 3 min

Trg daje jasna sporočila. V razredu kompaktnih enoprostorcev mora proizvajalec imeti 1,6 litrski turbodizel z močjo med 70 in 90 kilovatov, če želi biti uspešen. Toyota je doslej z versom tekmovala z večjim dvolitrskim strojem z 91 kilovati in v dizelsko obarvani Evropi dosegla razmeroma skromne rezultate, prodajo 39.320 vozil v letu 2013 in 4,7 odstotni tržni delež v tem razredu.

VERSO-STAT-11-DPL-2013.1392285471.JPG.s.600px.jpg
Toyoti je v kompaktnem versu v Evropi manjkal dizelski motor prave velikosti in zmogljivosti. Našla ga je pri BMW.

Enoprostorce v Evropi poganjajo predvsem 1,6 litrski dizelski motorji

Delež dizelskih motorjev v versu je doslej znašal 32 odstotkov. Povprečje trga pa pravi, da je v Evropi 75 odstotkov enoprostorcev tega razreda opremljenih z dizelskim motorjem, od tega jih ima 60 odstotkov prostornino 1,6 litra. Razmere so jasne, Toyota je morala za boljše rezultate zapeljati v središče dogajanja z dizelskim strojem ravno prave velikosti in zmogljivosti. Lanska prenova je versu s hišnim, bolj izrazitim prednjim delom sicer pomagala k boljši prepoznavnosti in rasti deleža iz štiri na 4,7 odstotka. A to ni bilo dovolj za proizvajalca, ki v svetu sedi na prestolu, v Evropi pa je šele na devetem mestu v prodaji.

VERSO-1-6-D-4D-DPL-2014.JPG.1392285677.JPG.o.600px.jpg
Novi 1,6 litrski turbodizel iz BMW in minijev v versu zmore 82 kilovatov oziroma 112 konjskih moči, 270 nevtonmetrov navora pri 1.750 do 2.250 vrtljajev in v povprečju porabi 4,5 litra goriva na sto kilometrov. Za vgradnjo v verso so ga toyotini inženirji dodelali, uporabili so tudi lastno elektroniko.

Zato so hitro ukrepali, rešitev pa našli v 1,6 litrskem štirivaljnem turbodizlu, ki se vrti v minijih cooper D in BMW 116d in 316d. Stroj je sodoben, kompakten in lažji od dvolitrskega. Zmore 82 kilovatov oziroma 112 konjskih moči ter 270 nevtonmetrov navora, v povprečju pa (tudi po zaslugi sistema start&stop, prvega v toyoti verso) porabi 4,5 litra plinskega olja na sto kilometrov. Pospešek 12,7 sekunde do stotice preskromno opisuje zmogljivosti motorja, ki je v resnici dovolj živahen.

Krajše prve tri prestave in prožnost iz globin

S pomočjo na novo izračunanega šeststopenjskega ročnega menjalnika s skrajšanimi prvimi tremi in varčno šesto prestavo, namreč dobrovoljno poganja kompaktnega enoprostorca, ki je na preizkusu brez težave premagoval vzpetine nad francosko Nico in navduševal predvsem s prožnostjo iz globin motornih vrtljajev. Že pri 1.300 vrtljajih ima stroj dovolj moči, da za pozabljivost pri prestavljanju navzdol ne boste kaznovani s tresljaji in oklevanjem. Na približno 200 kilometrski poti se je izkazal tudi z dobrimi zmogljivostmi, zgledno živahnostjo v mestu in zadostno zalogo moči na avtocesti. Križarjenje po podeželju je nagradil s porabo dobrih pet litrov, avtocesta in klanci pa sta jo dvignili na dobrih šest litrov. To je dober rezultat, saj pri preizkusu nismo varčevali pri pritiskanju plina.

VERSO-STAT-10-DPL-2013.1392285816.JPG.s.600px.jpg
Verso z novim motorjem 1.6 D-4D ne zaračunava premije za ime proizvajalca in tehniko, od večjega je cenejši za 900 evrov.

Dizelski verso 1.6 D-4D stane med 18.900 in 20.700 evrov

Pri novem stroju je morda še bolj pomembna njegova cenovna umestitev. Pred predstavitvijo smo pričakovali, da bo toyota novi motor pošteno zaračunala. Še posebej zato, ker si ga je sposodila pri drugem proizvajalcu. Ker je ta proizvajalec bavarski BMW, bi lahko pričakovali tudi dodatno premijo za prestižno poreklo stroja. Visoka cena novih strojev sicer ni nič nenavadnega, denimo opel je v zafiri tourer novi 1,6 litrski turbodizel s sto kilovati ocenil na enako vrednost kot dvolitrskega s 121 kilovati. Enako so naredili pri Hondi, njihov stroj 1,6 I-DTEC ima enako ceno kot zmogljivejši 2,2 I-DTEC. "To je cena nove tehnologije," so na kratko pojasnili pri Hondi. Toyota pa je novi stroj na našem trgu postavila 900 evrov nižje od dvolitrskega. To pomeni, da solidno opremljen verso 1,6 D-4D z opremo terra pri nas stane 18.900 evrov, najbolje opremljen verso stella pa 20.700 evrov.

Novi motor bo prodajo versa pri nas povečal na 180 vozil

Dobra tehnika, solidne zmogljivosti, prava velikost in ugodna cena so razlogi, ki bodo prodajo versa dvignili, so prepričani v Toyoti. Letos v Evropi računajo na prodajo 44 tisoč vozil, s čimer si bodo odrezali 5,1 odstoten delež v razredu, od tega jih bo 25 tisoč opremljenih z novim 1,6 D-4D motorjem. "V Sloveniji pa bo prodaja letos poskočila iz lanskih 150 na 180," je prepričan direktor prodaje in marketinga v Toyoti Slovenija Gašper Picelj, ki se novega stroja veseli tudi zaradi boljše konkurenčnosti pri prodaji podjetjem. "Novi motor bolje sodi v cenovne in tehnične okvire, ki jih podjetja pri nakupu službenih vozil," je pojasnil Picelj.

VERSO-INT-02-DPL-2013.1392286171.JPG.c.600px.jpg

Kaj je poleg motorja še novega pri versu letnika 2014

V senci novega stroja so ostale manjše spremembe versa, ki jih ta prinaša v letu 2014. Obuli so ga v nova sedemkraka 17 in petkraka 16 palčna platišča, v kabini poskrbeli za nove barve tkanine na sedežih in osvežili plastične dele na armaturni plošči. Na sredinsko konzoli je petpalčni informacijski vmesnik toyota touch2 na dotik dobil novo programsko opremo in boljšo resolucijo.

VERSO-DYN-04-DPL-2013.1392287439.JPG.c.600px.jpg

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Namesto da bi vzel lizing za avtomobil, sem raje vložil v zeleno obveznico

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

FINANCE
Transport in logistika
Igra prestolov na potniškem centru
Transport in logistika
Infrastruktura
Transport in logistikaNataša Koražija Igra prestolov na potniškem centru

Jutri bodo na DRSI odpirali ponudbe na ponovljenem razpisu za glavni del železniške postaje v Ljubljani. Kakšna bo igra železniškega gradbinca?

FINANCE
Vlagatelj Maks
Nvidia za začetnike: zakaj je to najbolj vroča delnica na svetu
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Nvidia za začetnike: zakaj je to najbolj vroča delnica na svetu

Prvi mož Nvidie: Smo na začetku desetletnega cikla

FINANCE
Avto
Na elektriko tudi najbolj robusten mercedes-benz in s ceno, primerljivo z dizlom
Avto
AvtoJure Šujica Na elektriko tudi najbolj robusten mercedes-benz in s ceno, primerljivo z dizlom 3

Vozilu primeren bo tudi baterijski sklop z zmogljivostjo 116 kilovatnih ur.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Slovenija na napačni poti
Finance
RAZVOJ
Simona Toplak Slovenija na napačni poti 5

Je Umarjevo poročilo o razvoju Slovenije 2024 dovolj glasen alarm za politiko, pa tudi za gospodarstvo?

FINANCE
Banke v prvih dveh mesecih 84,5 milijona evrov več čistega dobička kot lani
Finance
POSLOVANJE BANK
Petra Sovdat Banke v prvih dveh mesecih 84,5 milijona evrov več čistega dobička kot lani 2

Letos še bolj dobičkonosne kot lani; masa posojil podjetij je spet upadla, depoziti spet zrasli

FINANCE
Manager
Balon v vzvratnem ogledalu
Manager
ManagerBoštjan Usenik Balon v vzvratnem ogledalu

Se Elon Musk morda s svojo retoriko zgolj podi za polnejšim balonom UI, po tem ko je vse bolj izpraznjen balon električnih vozil pustil za seboj v vzvratnem ogledalu?

FINANCE
Topjob
Primerjava OECD za leto 2023: Golob stisnil davčni primež
Topjob
OBDAVČITEV DELA
TopjobLana Dakić Primerjava OECD za leto 2023: Golob stisnil davčni primež 5

Davčni primež je bil lani v državah OECD 34,8-odstoten, v Sloveniji pa 43,3-odstoten, kar je še vedno zelo visoko. Prav tako smo tik pod vrhom po prispevkih zaposlenih. Kako se primerjamo s tujino?