Avto

Vsaka medalja ima dve plati

Chevrolet je z letom 2015 napovedal umik iz Evrope, s tem je zapečatena tudi usoda prikupnega in robustnega športnega terenčka traxa. Zelo ugodna cena pa je tista, zaradi katere bi lahko ob slovesu pustil malo globlje sledi

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

09.02.2014 00:47
Dopolnjeno: 12.02.2014 00:48
Čas branja: 5 min

Kriza gor, kriza dol, na evropskem in tudi slovenskem avtomobilskem trgu se ji v brk smejijo športni terenci. Pri nas so jih lani prodali dobrih pet tisoč oziroma 6,3 odstotka več kot leto prej, še posebej priljubljenost narašča malim športnim terenčkom, ki so podvojili prodajo. K temu je pripomogla tudi pestra ponudba modelov. Kot kaže so ljudje tudi pri nas za svoje vzeli avtomobile, ki slonijo na platformi majhnih avtomobilov, hkrati pa ponujajo večji odmik od tal, višje sedenje ter manj občutljivo karoserije ter so v prvi vrsti namenjeni vsakdanjemu življenju in aktivnemu preživljanju prostega časa.

IMG_8299

Po prodaji majhnih mehkih terencev sta pri nas lani japonskega Suzukija SX4 (142) medse vkleščila dvojčka Opel mokka (259) in Chevrolet trax (112 primerkov). Čeprav sta si tale dva približno 4,2 metra dolga, 1,7 metra široka in 1,6 metra visoka kompaktna terenca na zunaj precej podobna, sta vseeno toliko različna, da se ju predvsem spredaj lahko hitro loči. Identična sta pod kožo, kjer ju odlikuje solidna in preverjena mehanika, precej samosvoja pa sta si znova v kabini. Mokka je bolj resna in elegantna, primerna za urbane predele in frak, trax pa je preprost in igriv ter kar kliče po pesku in blatu.

IMG_8211

IMG_8239

Kupci v tem razredu se večinoma zadovoljijo s prednjim pogonom, a mokka in trax premoreta tudi štirikolesnega. Z njim lahko splezata marsikam ter se od tam v slabih pogojih s funkcijo za pomoč pri spuščanju po klancu (HDC) tudi varno vrneta, vendar bomo nežnejšo mokko prej srečali pred opero, kot pred gorsko kočo. Trax s široko poudarjenimi obrobami blatnikov in plastičnimi terenskimi dodatki deluje namreč bolj robustno, raven samozavesti in odločnosti pa mu dvigujejo velik nos in mišičasti boki, ob za kanček bolj cenenih materialih in slabšo opremo (samodejne klimatske naprave ni niti za doplačilo) pa se lahko pohvali tudi z nekoliko nižjo ceno. Recept za uspeh?

IMG_8057

Žal se stvari v življenju ne iztečejo vedno po načrtih, tudi s Chevroletovim traxom je tako. Nič kriv, nič dolžen se bo po razprodaji zalog najbrž poslovil iz domačih salonov, še prej pa z "najboljšo ponudbo vseh časov" od 13.909 evrov naprej skušal ostati v dobrem spominu. Dacijin duster si ob vsem skupaj najbrž želi, da se trax čimprej pobere s scene, tudi sestra mokka bo sama v Evropi precej lažje dihala in prinašala več dobička. A preden nad traxom pade zastor, velja preskusiti, kaj premišljenim in racionalnim kupcem ponuja za svoj denar. Znamka se bo resda umaknila, vendar bo za rezervne dele poskrbljeno še deset let, ob tem pa je treba v zakup ob prodaji takšnega modela vzeti nižjo ceno in manjše zanimanje potencialnih kupcev rabljenih vozil.

IMG_8580.20140209151331.jpg.s.600px.jpg

Ob našem prvem snidenju je bil beli Chevrolet trax 1.7D AWD LT sicer že prav po terensko zaprašen in ožigosan z nekaj blatnimi sragami, kot da komaj čaka, da ga poženemo po makadamu, lužah in blatu ter sploh nima smisla, da se ga prej opere. Če bi bil trax kak simpatičen mali pes, bi zagotovo skakal visoko v zrak in čakal, da mu že končno vržemo tisto palico. V visoko travo, med veje, v vodo, blato, sneg, kamorkoli, samo da se lahko pokaže in izkaže ter v zahvalo dobi trepljanje ali kak posladek. In za takšnega malega radoživega dobrovoljčka smo ga tudi vzeli od prve minute naprej, čeprav nas je za časa našega druženja dodobra potresel in navadil na nekoliko glasnejši pogovor, kot običajno.

IMG_8657

Pod motornim pokrovom je tale trax namreč ponujal 1,7-litrski štirivaljni turbodizel s 96 kW (131 KM), ki največji navor 300 Nm ponuja med 2.000 in 2.500 vrtljaji v minuti. Motor ni med najboljšimi, je precej glasen in robat za današnje čase. Ena izmed sopotnic je počutje - sploh ob pospeševanju - primerjala z vožnjo v kamionu, tako zelo glasen se ji je zdel. V spodnjem območju vrtljajev sicer traja, da se motor zbudi, tako da kar pozabite na lahkotna speljevanja navkreber. Tudi sklopka se zdi za takšna početja preslabotna in je na večjih klancih v kabino občasno prodrl vonj po zažganem - kljub pomoči pri speljevanju navkreber. Drugače je, ko se motor približa območju največjega navora.

IMG_8463

Takrat se zbudi in zgledno vleče vse do nekaj nad 4.000 vrtljajev, k lahkotnejši vožnji med ovinki na podeželju pa pripomore tudi šeststopenjski menjalnik. Za traxa se je motor sicer izkazal kot primerno zmogljiv, več od njega nismo potrebovali ali pogrešali. Če je bil hrup motorja res pretiran, pa takšna ni poraba za 1,5 tone težkega traxa. Tovarna sicer obljublja 4,9 litra kombinirane porabe, na testu se je ta gibala okoli šestih litrov, kar pa je še vedno ugodno - sploh za štirikolesni pogon.

IMG_8262

Na zadku testnega traxa se je namreč bohotil napis AWD, v osnovi se pogon prenaša le k sprednjima kolesoma, po potrebi pa elektronika samodejno del navora pošlje proti zadnjemu paru. Štirikolesni pogon tako služi predvsem varnosti, na podlagah s slabšim oprijemom naj bi se namreč izkazal za dovolj prepričljivega. Za resnejše terenske ambicije bi moral imeti reduktor in/ali zapore diferenciala, oziroma vsaj krajšo prvo prestavo, kot jo premore Dacia duster. Pogon se je v praksi izkazal za precej solidnega, kljub temu da je občasno malce zamudil in so po zdrsu prednjih koles zadnja del navora dobila z zamikom. Na to se je treba navaditi, vseeno pa se takle trax pelje veliko bolje (in varneje) kot tisti s prednjim pogonom. Z užitkom smo ga zapeljali po gozdni cesti, lužah, travnati površini, makadamu in deloma z blatom premazani cesti.

IMG_8148

Trax je vse poti zmogel brez omahovanja, suvereno je napredoval (in se s pomočjo elektronike spustil) tudi po strmejšem travnatem klancu, najbrž pa bi zmogel tudi snežne prepreke. Občasno je do izraza prišla anemičnost motorja v povezavi s sklopko, kar smo omenili zgoraj, še za največjo oviro pri stranpoteh pa se je pokazal njegov prenizek vstopni kot. Čeprav je trax od tal oddaljen skoraj 17 centimetrov, je njegova plastična obloga prenizko in tako smo pogosto lahko slišali njeno drsanje ob podlago. Dotiki sicer niso povzročili kake večje škode, vendar pa bi avto tudi brez tega deloval dovolj impozantno in bi jo sami odstranili.

IMG_8215

K nižji ceni od sestre mokke pri traxu pripomore tudi manj uglašeno podvozje, ki v ovinkih povzroči nekoliko večje nagibanje karoserije. Njegove kratke mere prav pridejo v urbanih središčih ali pa če se kje izven cest "zaplezamo" in je treba obrniti, pri tem nam je v pomoč tudi slika vzvratne kamere na sedempalčnem barvnem zaslonu visoke ločljivosti. Tam na dotik upravljamo tudi zabavno-komunikacijski vmesnik MyLink, ki zna komunicirati v slovenščini, s traxom pa so lahko prek telefona hkrati povezani prav vsi potniki.

IMG_8612

Chevrolet trax je v notranjosti razmeroma preprost, izbrana plastika in materiali so zadovoljivi, ne pričakujte pa presežkov. Sedeži imajo ustrezen oprijem, armaturna plošča pa je v znamenju Chervoletovih slogovnih poudarkov - deloma je prevzeta iz kompaktnega avea. Vozniku tako ponudi analogni merilnik vrtljajev in digitalni prikaz hitrosti, s celotno podobo in modro osvetlitvijo pa spomni na kakšno elektronsko igračo. Skopost potovalnega računalnika nam ni bila všeč, saj ne kaže podatkov o trenutni porabi goriva, kot koristna igrača pa služi kompas v merilnikih.

IMG_8625

IMG_8660

V prtljažnik lahko spravimo za 356 litrov prtljage, kar niso ravno družinske mere, s podrto zadnjo klopjo pa se prostor poveča na 1.370 litrov. Uporabnost traxove notranjosti povečajo številna odlagališča in preklopen naslon sovoznikovega sedeža. Tako lahko prevažamo do 2,3 metra dolge predmete.

IMG_8646

IMG_8651

Simpatični Chevrolet trax v sebi združuje prednosti športno-terenskega ter ekonomičnost majhnega vozila, kot posladek pa ponuja še štirikolesni pogon. Glasen in robat motor, ki pretresa voznika ter potnike, se lahko zaobide z izbiro 1,4-litrskega turbo bencinarja. Škoda, ker trax zaradi umika znamke iz Evrope ne bo dobil prave priložnosti, da bi po slovenskih cestah in brezpotjih pustil več sledi. Ob popustih, ki ga spremljajo ob umiku, gre dejansko za zelo racionalen nakup.

IMG_8273

Foto: Matej Kačič

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
TOP Gradbeništvo
Ko se upokoji vodja gradnje
TOP Gradbeništvo
Maša Arko, Maja Koršič Potočnik
TOP GradbeništvoMaša Arko Ko se upokoji vodja gradnje

Kako naprej, ko velik gradbeni projekt trči ob javnonaročniški formalizem zaradi upokojitve odgovorne osebe, na trgu pa ni alternative?

FINANCE
Kako ravnati ob kibernetskih incidentih? Razlagamo v šestih korakih
FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Odlagališče odpadkov za NEK že zdaj presega 227 milijonov evrov
Finance
PREMAJHNA KONKURENCA IN VELIKI STROŠKI
Petra Sovdat Odlagališče odpadkov za NEK že zdaj presega 227 milijonov evrov 2

Do konca obratovalnega časa odlagališča je predviden strošek skoraj 300 milijonov evrov, pravi agencija za radioaktivne odpadke.

FINANCE
ESG
Neprecenljiva vloga dobaviteljev za uspešno rast Skaze v globalni industriji
ESG
Najboljši dobavitelji Skaze
ESGPartner ali podpornik projekta Neprecenljiva vloga dobaviteljev za uspešno rast Skaze v globalni industriji
FINANCE
TOP Gradbeništvo
Globalno bo letos prodaja gradbene opreme malenkost upadla
TOP Gradbeništvo
TOP GradbeništvoVasilij Krivec Globalno bo letos prodaja gradbene opreme malenkost upadla

Analitiki mirijo panogo, saj pravijo, da je upad posledica minulih rasti in da se prodaja vrača na normalne ravni.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.