Nemški proizvajalec prestižnih avtomobilov Daimler (znamki Mercedes-benz in Smart) je lani povečal čisti dobiček za 45 odstotkov na 2,53 milijarde evrov. Po besedah predstavnikov tovarne, sta za rast zaslužna predvsem nova modela - kompaktni limuzinski kupe CLA (lani ste ga bralci Financ izbrali za najlepši avto leta) in razkošni razred S.
Letos sta za rezultate odgovorna GLA in C
Letos bosta številke v prodaji in dobičku dvigala predvsem novi kompaktni športni terenec GLA in poslovni razred C, so prepričani v Stuttgartu. Oba modela bosta na trgu, tudi pri nas, v marcu. Podobno upanje ima slovenski Autocommerce, ki želi letos prodati 90 modelov GLA (njegova dobava je omejena) in dvesto modelov C. "Ob koncu leta bo prodaja znamke boljša kot lani," je prepričan direktor družbe Rasto Oderlap. Rast prodaje bo Mercedes-benz v svetu podprl s sto novimi prodajnimi lokacijami, lani je v svetu odprl 75 novih salonov; enega tudi pri nas - Avtohišo Čepin iz Vojnika.
Lani je rasel hitreje kot tekmeca,...
Mercedes-je lani dosegal tudi visoko rast prodaje, število prodanih avtomobilov je v primerjavi z letom 2012 poskočilo za 11 odstotkov na 1,46 milijona. Stopnja rasti je bila hitrejša kot pri tekmecema BMW in Audi, zato je Mercedes-Benz zmanjšal zaostanek za njima. Audi je lani prodal 1,58, BMW pa 1,66 milijona vozil. Dobra prodaja je predsedniku uprave Daimlerja dala krila, zato je ob objavi rezultatov ponovno predstavil dolgoročni cilj - prvo mesto v prodaji prestižnih znamk, ki ga želi doseči do leta 2020.
... in prihranil milijardo evrov
Na drugi strani kontnega plana je Daimler nadaljeval s krčenjem stroškov. Lani je na avtomobilskem programu s pomočjo zniževanja stroškov vhodnih materialov, izboljševanja učinkovitosti proizvodnje in bolj načrtovane porabe sredstev prihranil milijardo evrov. Dodatno milijardo namerava z enakimi ukrepi prihraniti tudi letos.