Nemški BMW kuje železo, ko je še vroče. Čeprav je športni terenec X3 še precej svež in se odlično prodaja, mu je namenil kar pošteno prenovo. Pred nekaj minutami je novinca razkril svetu, najopaznejša sprememba pa je prednja maska s povezanimi ledvičkami in žarometi.
Povezava žarometov in ledvičk postaja stalnica
Sedaj je že jasno, da bo omenjena oblika prednjega dela postala stalnica te znamke. BMW je ledvičke in žaromete prvič povezal pri seriji 3, nadaljeval je s serijo 4 in X5, enake poteze pa je dobil še osveženi X3. To seveda ni edina novost. Priljubljeni srednjerazredni SUV, ki je v desetih letih (prva in druga generacija) našel prek milijon kupcev, je zunaj dobil še nova zadnja in prednja žarometa (spredaj za doplačilo tudi v polni LED tehniki), prednji in zadnji odbijač in v zunanjih ogledalih integrirane smernike.
V kabini več sijaja,...
V kabini je X3 bogatejši za sredinsko konzolo oblečeno v temno plastiko visokega sijaja, nova držala za pločevinke z drsnim pokrovom za sredinsko konzolo, nove vzorce oblazinjenj, notranje okrasne obloge in nabor novih aluminijastih platišč. Dodaten paket xLine prinaša stilistične dodatke za bolj robusten videz, odlagalni paket povečuje uporabnost, pametni odpiralni mehanizem pa omogoča prostoročno odpiranje prtljažnih vrat.
... in elektronskih pomočnikov
Tehnične novosti v kabini zaznamujejo še nov vrtljivi gumb iDrive z vgrajeno sledilno ploščico, ki omogoča vnos besedila s prstom, parkirni asistent, barvni prikazovalnik na prednje steklo (head-up display), samodejno ugašanje dolgih žarometov, sistem driving assistant plus, ki vključuje opozorilnik za zapustitev voznega pasu, aktivni asistent za uravnavanje hitrosti s funkcijo Stop & Go in preventivno zaščito za pešce. Aplikacije omogočajo uporabo facebooka in twitterja, internetnega radia AUPEO! ter glasbenih platform, kot sta Napster in Deezer.
Še bolj učinkovita dizla 20d in 18d
BMW ne bi bil BMW, če ne bi tudi tokrat posegel pod motorni pokrov. Tokrat so inženirji pozornost namenili najbolj priljubljemu stroju - dvolitrskemu turbodizlu v različici 20d. Motor z dvema turbo polnilnikoma sedaj zmore že 140 kilovatov oziroma 190 konjskih moči in se hkrati hvali še s skromnejšo porabo goriva. Različica s štirikolesnim pogonom xDrive20d porabi le 5,4 litre, samodejni menjalnik pa porabo zmanjša na okroglih pet litrov. Še varčnejši je osnovni dizelski, le zadaj gnani X3 sDrive18d, ki ima dodatnih pet kilovatov moči (sedaj 110) in porabo le 4,7 do 5,1 litra. Rekordnim dosežkom v tem razredu se pridružujeta tudi bencinska stroja xDrive28i s 180 kilovati in xDrive35i s 225 kilovati s povprečnima porabama le 7,3 oziroma 8,3 litre.
X3 se je naučil jadrati in se kotaliti z manj trenja
Kako je BMW dosegel tako nizke uradno izmerjene številke? Številnim že znanim tehničnim rešitvam je dodal še funkcijo jadranja, ki pri spuščenem plinu spusti motorne vrtljaje in regeneracijo zavorne energije ter pomožne enote z vklopom in izklopom po potrebi. Dodatnih sedem gramov ogljikovega dioksida na kilometer pa privarčujejo nove pnevmatike s še nižjim kotalnim uporom. Kakšen je oprijem varčnejših pnevmatik, pa pri BMW v uradnem gradivu ne pojasnjujejo.