Avto

Nova modela bosta Revoz že letos odbila od dna

Nova twingo in smart bosta povečala proizvodnjo in število zaposlenih v Revozu

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

05.02.2014 22:30
Čas branja: 3 min

Novomeški Revoz bo po lanskih pretresih in najmanjši proizvodnji po letu 1996 letos spet rasel, napovedujejo njegovi dobavitelji. O številkah v Revozu ne govorijo, saj bo uspeh novih twinga in smarta odvisen predvsem od trga.

Twingo1.1391626402.jpg.o.600px.jpg
Risba prikazuje novega twinga iz Revoza. Imel bo pogon in motor zadaj ter nostalgično obliko. Serijska oblika bo razkrita marca.

haettel-patrice4-br.1391626399.jpg.n.240px.jpg
Letos bomo dodatno zaposlili 70 ljudi za nedoločen in vsaj 200 za določen čas. Patrice Haettel, predsednik uprave Revoza

Novomeški Revoz je končal najslabše leto po letu 1996; lani je izdelal le 93.733 vozil oziroma več kot polovico manj kot v rekordnem letu 2009, ko so proizvodnjo pospeševale predvsem subvencije pri nakupu novih vozil v Nemčiji, Franciji, Italiji in nekaterih drugih državah. Kakšne proizvodne številke prinašata nova modela, predsednik uprave Revoza Patrice Haettel ne govori.

Proizvodnja bo rasla že letos, še bolj leta 2015

Eden izmed treh slovenskih dobaviteljev za nova modela - TPV, pa pravi, da bodo številke že letos večje kot lani, čeprav se redna proizvodnja novih modelov v Revozu začne šele aprila. V letu 2015, prvem polnem letu proizvodnje obeh modelov, TPV napoveduje še večje količine. Ali gre za proizvodnjo 200 tisoč vozil - takšne količine so dobavitelji napovedovali pred nekaj leti -, pa ne komentirajo.

Številka 200 tisoč, kot kaže, nedosegljiva

Glede na zmanjšanje števila dodatnih zaposlitev za nedoločen čas v Revozu (s 161 na 70), s tem je neposredno povezana tudi višina nepovratnih sredstev slovenske vlade, ki je bila s prvotnih 45 milijonov evrov znižana na 22,4 milijona, pa sklepamo, da Revoz ne bo dosegel tako velikih proizvodnih količin.

Za industrializacijo 150 milijonov evrov

V skupni projekt z delovnim imenom Edison sta Renault in Daimler vložila 450 milijonov evrov, od teh 150 milijonov v pripravo proizvodnje v Revozu. Nova modela bosta razkrita že marca na salonu v Ženevi, njuna serijska proizvodnja se bo začela aprila letos, prodaja pa šele v drugi polovici leta.

id-bahc-vladimir14-br.20140205195637.jpg.n.240px.jpg
Proizvodnja Revoza bo že letos večja kot lani, dodatno bo rasla leta 2015, v prvem polnem letu izdelave obeh modelov. Vlado Bahč, TPV, ki za twinga in smarta dobavlja sestavne dele.

Do službe 270 ljudi

»Že februarja bo Revoz začel postopno zaposlovanje delavcev za določen in nedoločen čas,« je povedal predsednik uprave Revoza Patrice Haettel. Do polnega zagona proizvodnje bo službe dobilo 70 delavcev za nedoločen čas in še vsaj 200 za določen čas, je napovedal sogovornik, kar je po njegovih besedah več od obljub, ki jih je Revoz dal slovenski vladi. Zadnji dan prejšnjega leta je Revoz zaposloval 2.036 ljudi, rekordnega leta 2009 (takrat je izdelal prek 212 tisoč avtomobilov) pa 2.850.

Posel še za storitvena podjetja

Poudaril je še, da novi projekt prinaša tudi druge pozitivne učinke za regijo. V času priprave projekta bo v Revozu najmanj osem do 12 mesecev delalo še 160 sodelavcev iz zveze Renault-Nissan, v najintenzivnejšem delu izvedbe projekta pa bo krajši čas v Revozu kar tisoč zunanjih sodelavcev. To po Haettlovih besedah prinaša pozitivne učinke za gospodarstvo - od prenočitev, najema vozil, letalskih vozovnic... Dvesto delavcev iz Revoza se bo sočasno izpopolnjevalo v Renaultovem tehničnem centru v Parizu.

TPV letos z nekajodstotno rastjo prodaje

Kaj posel z Revozom prinaša TPV? »Predvsem vzdrževanje dobav in tudi stabilne prihodke podjetja, ki bodo letos za nekaj odstotkov večji kot lani,« napoveduje Bahč, ki dobavlja tudi drugim proizvajalcem avtomobilov, med drugim ruskemu AvtoVazu. Spet pa je v posel z Revozom vstopila ljubljanska Hella Saturnus Slovenija s prednjimi žarometi za twinga. Dobave za zdajšnjega twinga je morala prepustiti francoskemu Valeu. Tretji slovenski dobavitelj Revoza je SEP, ki za nova modela izdeluje plastične posode za tekočino za pranje stekel in pripadajočo napeljavo.

Različna na zunaj, tudi pod kožo

Novomeški TPV bo za novega twinga in štirisedežnega smarta dobavljal okvirje sedežev in še nekatera montažna dela za karoserijo. Letos bo dobava Revozu pomenila dobrih 25 odstotkov prodaje TPV, pravi predsednik uprave podjetja Vladimir Bahč in dodaja, da se bosta twingo in štirisedežni smart oblikovno močno razlikovala. Po Bahčevih besedah bodo različni tudi nekateri, očem nevidni sestavni deli, ki jih bo TPV dobavljal za oba modela.

Igrala bosta na čustva

Twingo in štirisedežni smart se ta hip še skrivata pred očmi javnosti, predstavljena bosta prvi teden marca v Ženevi. Znano pa je že, da bosta imela novinca zelo posebno zasnovo motorja in pogona zadaj ter, vsaj v twingovem primeru, tudi nostalgično obliko, ki spominja na prvo generacijo renaulta 5.

Oba želita popraviti vtis

S twingom bi Renault rad obudil prodajne uspehe prve generacije, ki je pritegnila 2,5 milijona kupcev, in na svojo stran privabil številne kupce, ki pri takem avtomobilu ne iščejo le majhnosti in skromne cene, ampak tudi individualnost in užitek v vožnji. Novi štirivratni smart, po vsej verjetnosti se bo imenoval forfour, pa poskuša v drugo. Prva generacija je zaradi slabe prodaje ugasnila po nekaj letih proizvodnje. Smart jo je zasnoval s pomočjo Mitsubishija.

150 milijonov evrov je Renault vložil v proizvodnjo novih modelov v Revozu. Celoten projekt je stal 450 milijonov evrov.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Transport in logistika
Črna luknja železniških naložb: vlagamo veliko, kdaj pridejo učinki?
Transport in logistika
Infrastruktura
Transport in logistikaNataša Koražija Črna luknja železniških naložb: vlagamo veliko, kdaj pridejo učinki?

Bi lahko prenovo železnic načrtovali bolj racionalno? Cene gradbenih del vrtoglavo naraščajo, projekti se vlečejo več let in se dražijo, učinki na potovalne hitrosti pa so skromni. Zakaj?

FINANCE
Okolje & energija
To so kandidati za energetske nagrade Financ 2024
Okolje & energija
Okolje & energijaNataša Koražija To so kandidati za energetske nagrade Financ 2024

Letošnje energetske nagrade Financ bomo podelili na konferenci Dnevi energetikov, ki bo 16. in 17. aprila.

FINANCE
Manager
S presežnim denarjem od odpornosti do antifragilnosti
Manager
ManagerBoštjan Usenik S presežnim denarjem od odpornosti do antifragilnosti

Vodilni vsakega slovenskega podjetja bi sami zase morali vedeti, zakaj poslujejo tako, kot poslujejo, a se hkrati vprašati, ali je to tudi najboljša pot za podjetje dolgoročno. In naj cilj ne bo zgolj vzdrževanje odpornosti, temveč pridobivanje dolgoročne antifragilnosti podjetja na globalni ravni.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Manager
Slovenci in banke: lani najmanjša rast vlog gospodinjstev po letu 2013
Manager
VARČEVANJE
ManagerJurij Šimac Slovenci in banke: lani najmanjša rast vlog gospodinjstev po letu 2013

Neto vplačila v vzajemne sklade pa so se glede na predlanskim povečala za 60 odstotkov.

FINANCE
Manager
Bežanje pred politično, okostenelo in oholo Ljubljano
Manager
Frankloskop
ManagerPeter Frankl Bežanje pred politično, okostenelo in oholo Ljubljano

Če centralna oblast tako rada para to, kar šiva, in če je hkrati ne tako zelo redko ohola, politična in okostenela, je logično, da lokalni živelj želi izvesti nekakšen mehak in demokratičen »državni udar« oziroma ustanoviti bolj agilne pokrajine.

FINANCE
IKT
ESG-poročanje bo velik izziv tudi za informacijsko tehnologijo
IKT
Orodja za ESG-poročanje
IKTBarbara Pavlin ESG-poročanje bo velik izziv tudi za informacijsko tehnologijo 1

Trg IT-orodij za podporo trajnostnemu poročanju raste, glavni izziv je, kako poiskati vire potrebnih podatkov in kako jih čim bolje strukturirati.