Novomeški Revoz bo po lanskih pretresih in najmanjši proizvodnji po letu 1996 letos spet rasel, napovedujejo njegovi dobavitelji. O številkah v Revozu ne govorijo, saj bo uspeh novih twinga in smarta odvisen predvsem od trga.
Novomeški Revoz je končal najslabše leto po letu 1996; lani je izdelal le 93.733 vozil oziroma več kot polovico manj kot v rekordnem letu 2009, ko so proizvodnjo pospeševale predvsem subvencije pri nakupu novih vozil v Nemčiji, Franciji, Italiji in nekaterih drugih državah. Kakšne proizvodne številke prinašata nova modela, predsednik uprave Revoza Patrice Haettel ne govori.
Proizvodnja bo rasla že letos, še bolj leta 2015
Eden izmed treh slovenskih dobaviteljev za nova modela - TPV, pa pravi, da bodo številke že letos večje kot lani, čeprav se redna proizvodnja novih modelov v Revozu začne šele aprila. V letu 2015, prvem polnem letu proizvodnje obeh modelov, TPV napoveduje še večje količine. Ali gre za proizvodnjo 200 tisoč vozil - takšne količine so dobavitelji napovedovali pred nekaj leti -, pa ne komentirajo.
Številka 200 tisoč, kot kaže, nedosegljiva
Glede na zmanjšanje števila dodatnih zaposlitev za nedoločen čas v Revozu (s 161 na 70), s tem je neposredno povezana tudi višina nepovratnih sredstev slovenske vlade, ki je bila s prvotnih 45 milijonov evrov znižana na 22,4 milijona, pa sklepamo, da Revoz ne bo dosegel tako velikih proizvodnih količin.
Za industrializacijo 150 milijonov evrov
V skupni projekt z delovnim imenom Edison sta Renault in Daimler vložila 450 milijonov evrov, od teh 150 milijonov v pripravo proizvodnje v Revozu. Nova modela bosta razkrita že marca na salonu v Ženevi, njuna serijska proizvodnja se bo začela aprila letos, prodaja pa šele v drugi polovici leta.
Do službe 270 ljudi
»Že februarja bo Revoz začel postopno zaposlovanje delavcev za določen in nedoločen čas,« je povedal predsednik uprave Revoza Patrice Haettel. Do polnega zagona proizvodnje bo službe dobilo 70 delavcev za nedoločen čas in še vsaj 200 za določen čas, je napovedal sogovornik, kar je po njegovih besedah več od obljub, ki jih je Revoz dal slovenski vladi. Zadnji dan prejšnjega leta je Revoz zaposloval 2.036 ljudi, rekordnega leta 2009 (takrat je izdelal prek 212 tisoč avtomobilov) pa 2.850.
Posel še za storitvena podjetja
Poudaril je še, da novi projekt prinaša tudi druge pozitivne učinke za regijo. V času priprave projekta bo v Revozu najmanj osem do 12 mesecev delalo še 160 sodelavcev iz zveze Renault-Nissan, v najintenzivnejšem delu izvedbe projekta pa bo krajši čas v Revozu kar tisoč zunanjih sodelavcev. To po Haettlovih besedah prinaša pozitivne učinke za gospodarstvo - od prenočitev, najema vozil, letalskih vozovnic... Dvesto delavcev iz Revoza se bo sočasno izpopolnjevalo v Renaultovem tehničnem centru v Parizu.
TPV letos z nekajodstotno rastjo prodaje
Kaj posel z Revozom prinaša TPV? »Predvsem vzdrževanje dobav in tudi stabilne prihodke podjetja, ki bodo letos za nekaj odstotkov večji kot lani,« napoveduje Bahč, ki dobavlja tudi drugim proizvajalcem avtomobilov, med drugim ruskemu AvtoVazu. Spet pa je v posel z Revozom vstopila ljubljanska Hella Saturnus Slovenija s prednjimi žarometi za twinga. Dobave za zdajšnjega twinga je morala prepustiti francoskemu Valeu. Tretji slovenski dobavitelj Revoza je SEP, ki za nova modela izdeluje plastične posode za tekočino za pranje stekel in pripadajočo napeljavo.
Različna na zunaj, tudi pod kožo
Novomeški TPV bo za novega twinga in štirisedežnega smarta dobavljal okvirje sedežev in še nekatera montažna dela za karoserijo. Letos bo dobava Revozu pomenila dobrih 25 odstotkov prodaje TPV, pravi predsednik uprave podjetja Vladimir Bahč in dodaja, da se bosta twingo in štirisedežni smart oblikovno močno razlikovala. Po Bahčevih besedah bodo različni tudi nekateri, očem nevidni sestavni deli, ki jih bo TPV dobavljal za oba modela.
Igrala bosta na čustva
Twingo in štirisedežni smart se ta hip še skrivata pred očmi javnosti, predstavljena bosta prvi teden marca v Ženevi. Znano pa je že, da bosta imela novinca zelo posebno zasnovo motorja in pogona zadaj ter, vsaj v twingovem primeru, tudi nostalgično obliko, ki spominja na prvo generacijo renaulta 5.
Oba želita popraviti vtis
S twingom bi Renault rad obudil prodajne uspehe prve generacije, ki je pritegnila 2,5 milijona kupcev, in na svojo stran privabil številne kupce, ki pri takem avtomobilu ne iščejo le majhnosti in skromne cene, ampak tudi individualnost in užitek v vožnji. Novi štirivratni smart, po vsej verjetnosti se bo imenoval forfour, pa poskuša v drugo. Prva generacija je zaradi slabe prodaje ugasnila po nekaj letih proizvodnje. Smart jo je zasnoval s pomočjo Mitsubishija.