Evropski in slovenski avtotrg sta v krču že vse od leta 2008, čeprav statistične številke občasno kažejo drugače. Priložnosti za rast kljub razmeram ostajajo, dokazujejo Dacia, Mazda in Jaguar. Te znamke so lani v Evropi pošteno povečale prodajo z novimi modeli. Pri nas pa so precej več kupcev kot predlani omrežili volkswagen golf, renault clio in kia ceed.
Dacia prodrla z dostopnim sanderom
Kako premakniti trg, ki je v upadu že šest let zapored in zaradi ostrih cenovnih vojn prinaša vse slabše priložnosti za zaslužek? Proizvajalci so prepričani, da je rast možna zgolj z novimi modeli avtomobilov in seveda z dobrimi ponudbami. To so lani v Evropi dokazovale vsaj tri znamke iz zelo različnih cenovnih razredov. Povsem na dnu, med nizkocenovnimi znamkami, je romunska Dacia v lasti Renaulta predstavila novi model sandero, ki pri nas stane dobrih sedem tisoč evrov. Mestna dacia v običajni in nekoliko bolj robustni različici stepway je lani v Evropi prepričala 70 odstotkov več kupcev kot stari model leta 2012, skupaj 121.398. Prodaja znamke je lani predvsem zaradi sandera zrasla na rekordnih 294 tisoč vozil. V Sloveniji se je sandero držal dobro, kaj več ne. Lani je prepričal 487 kupcev, predlani pet manj. Uspešnica je ostal športni terenec duster.
Mazda v Evropi s CX-5, pri nas s poslovno šestico
Drugi zmagovalec leta 2013 je japonska Mazda, ki je s pomočjo kompaktnega športnega terenca lani v Evropi povečala prodajo za 18 odstotkov na 147 tisoč vozil. Terenska mazda je našla prek 50 tisoč kupcev, še enkrat toliko kot leta 2012. Pri nas je CX-5 lani zadržal podobno število kupcev kot leta 2012, slovenska uspešnica pa je bila mazda6 - poslovni avto leta 2013; njena prodaja je lani poskočila za 215 odstotkov na 186 vozil.
Jaguarjev roadster navdušil petične kupce
Tretja svetla zvezda evropskega avtotrga pa je iz visokega cenovnega razreda. To je angleški Jaguar v lasti indijske Tate. Lani je prodaja jaguarjev zrasla za 16 odstotkov na 27.394 vozil, kar 80 odstotkov rasti pa je zagotovil nov model - roadster F-type, ki je kljub visoki ceni (avto v povprečju stane več kot sto tisoč evrov) v nekaj mesecih našel 2.743 kupcev.
Slovence so ganili clio, golf, ceed in auris
Slovenci smo se raje kot za jaguarjev F-type v tem cenovnem razredu odločali za luksuzne range roverje. Lani je na naše ceste zapeljalo kar deset razkošnih Angležov s povprečno ceno prek 150 tisoč evrov. Mogočni range pa ni edini razkošni avto, ki je lani zapeljal na naše ceste. Za vidnejše preobrate na slabotnem slovenskem trgu pa so poskrbeli bolj dostopni modeli. Z vrha prodajne lestvice so to renault clio, ki je našel prek tisoč kupcev več kot leta 2012, še večjo številčno rast prodaje je dosegel novi golf - našel je 2.551 kupcev. Nova kia ceed je podvojila številke iz leta 2012 na 1.811 vozil, nova toyota auris pa je lani s 417 vozili prodajo predhodnika v letu 2012 presegla za več kot 200 odstotkov.