Pravi družinski prijatelji so redka dobrina. Brez veliko odvečnih besed priskočijo na pomoč v težavah, pomagajo pri drobnih opravilih ali selitvi, znajo spraviti v dobro voljo, skupaj se radi odpravite na izlet ali dopust, hkrati jim lahko brezmejno zaupaš.
Za približno takšnega se je pokazal tudi novi Nissan note, ki na zunaj ni več škatlasti mali enoprostorec, pač pa všečen družinski avto, poln priročnih in uporabnih tehnologij in s katerim se vsakodnevno brez občutka nelagodja rad podruži tudi moški del družine. Ženske so se z njim dokaj dobro razumele že prej, saj jim je nudil prikladne zunanje mere za v mesto in nakupovalne centre, dovolj razkošja v notranjosti, višje sedenje ter s tem za njegovo velikost odlično preglednost. Testnega je poganjal trivaljni 1,2-litrski motor z 59 kW (80 KM), ki je za ceno 14.680 evrov s popustom ponujal Acenta Look Connect Comfort opremo. Najcenejši note s takšnim motorjem je sicer s popustom v višini evrskega tisočaka za vozila iz zaloge na voljo za 12.500 evrov.
Kar je dobro, ne spreminjaj, je rek, katerega so se držali tudi evropski snovalci malega Nissana. Tako so obdržali (tudi) ime, kot dobro popotnico za pričakovan uspeh, v katerega so na Otoku investirali skoraj 150 milijonov evrov. Prejšnji je bil uspešen, na naše ceste jih je zapeljalo dobrih 2.200, kar ni malo. Ob našem prvem stiku na Slovaškem so se sicer kresala mnenja, ali je avto sploh nov ali je zgolj prenovljen. Glede njegovega videza dvomov ni. Novi note je oblikovno velik korak naprej, ponuja manj enoprostorskega videza ter več atraktivnosti in dinamičnosti, po želji je lahko celo športen (paket Sport, doplačilo 1.000 evrov). Glede na sedanje trende bi mu lahko dodali še LED dnevne luči, zdaj so temu namenjene "meglenke" v prednjem odbijaču.
Da Nissan note zdaj pritegne kar nekaj pogledov smo se prepričali med testnimi vožnjami, za starim modelom se glave pač niso kdo ve kako obračale. To je že dobra plat novega modela, ki ima s starim sicer skupnih 50 odstotkov sestavnih delov, obdržal pa je tudi skorajda enake dimenzije. V dolžino novinec namreč meri toliko kot prej, torej 410 centimetrov, v širino 170 (+0,5 cm) ter v višino 153 centimetrov (-1,5 cm), zadržal je enako medosno razdaljo (2,6 metra). Note je sicer narejen na novi prilagodljivi platformi zveze Renault-Nissan, pod kožo pa so inženirji skrajšali motorni prostor ter rahlo povečali zadek in prtljažnik.
Tehnični podatki
Moč motorja: 59 kW (80 KM) @ 6000 vrt/min
Pospešek (0-100 km/h): 13,7 s
Največja hitrost: 168 km/h
Poraba goriva (kombinirana): 4,7 l/100 km
Emisije CO2: 109 g/km
Največji navor: 110 Nm @ 4000 vrt/min
Testna poraba: 5,9 l/100 km
Cena osnovnega modela s popustom: 12.600 evrov
Cena testnega modela s popustom: 14.680 evrov
Vsi potniki v notu se bodo počutili zares dobro in se bodo z njim radi popeljali na kratke ali daljše vožnje. V notranjosti je namreč note ohranil značilen občutek prostornosti oziroma večjega vozila, kot pa mu pokaže meter oziroma deluje na prvi pogled. Testni je imel še sončno streho, ki pa se je žal ne da odpreti in tako le dodatno razsvetli notranjost. Voznik in sopotnik zdaj sedita centimeter nižje kot v prejšnjem - oblikovalci so prenovili sedeže, ti so zaradi uporabe drugačnih materialov manjši in lažji -, zato pa so potniki zadaj skoraj dva centimetra in pol višje, ob tem njihov 64 centimetrov dolg prostor za kolena ne zasenči zgolj vozila v svojem razredu, ampak tudi nekatere iz višjih razredov. Ker se spredaj in zadaj sedi nekoliko više kot v običajnih vozilih, je note tudi odlična izbira za starejše voznike in potnike.
Za izdatno mero notranje prilagodljivosti poskrbi tudi iz predhodnika povzeta drsna zadnja klop, ki je v dražjih paketih opreme vzdolžno pomična za 16 centimetrov. V praksi bo ob potnikih zadaj sicer celotni 381-litrski prtljažni prostor na voljo predvsem pri voznicah, ko je klop pomaknjena povsem nazaj pa se prostor v zadku skrči na 295 litrov - k temu lahko prištejemo še 30 litrov prostora v spodnjem predalu prtljažnika. S podrto zadnjo klopjo in povsem ravnim dnom bi nota za svojega lahko vzel tudi selitveni servis, saj takrat ponuja kar 1.982 litrov prostora. Notranja prostornost in prilagodljivost sta tako glavni vrlini in prednost pred konkurenco, druge stvari pa so v novem Nissanu bolj povprečne.
Ta v potniški kabini sicer ne more skriti svojih japonskih korenin. Uporabljeni materiali v notranjosti so povprečni, prevladuje seveda trda in povprečna plastika, monotonijo pa nekoliko razbije "piano black" plastika na nekoliko samosvoje oblikovani sredinski konzoli. Nov je tudi volanski obroč z večopravilnimi funkcijami, a je nastavljiv zgolj po višini. Čeprav so Nissanovci prepričani, da je to ob nastavljanju voznikovega sedeža povsem dovolj, se motijo - kar dokazuje novi qashqai, kjer se volan pomika tudi po globini.
Tudi gumb za pomik med meniji potovalnega računalnika bi lahko našel bolj priročno mesto, zakaj sprememba ure iz evropskega na ameriški prikaz (24H - AM/PM) potrebuje poseben gumb pa vedo samo pri Nissanu. Števec je sicer dobro pregleden in berljiv (pomembno za starejše), v pravi disco light show pa se instrumentna plošča spremeni ob vklopu funkcije ECO ob sedežu.
Takrat se na armaturni plošči prižge dodatna modra osvetlitev, morda bo ponoči komu presvetla, prikažeta pa se tudi poseben ekoštevec (ta kot da pozna zgolj obe skrajnosti vožnje) in zeleni LED indikator. Ta s petimi pikami kaže nivo varčnosti vožnje (ena zelena pika za nizko stopnjo varčnosti / tri zelene pike za povprečno stopnjo varčnosti vožnje / pet zelenih pik za dobro oceno varčnosti vožnje). Sistem nenehno ocenjuje učinkovitost porabe in daje povratne informacije v realnem času, če vozite neučinkovito je osvetljen le osrednji element, če vozite varčno pa je osvetljen celotni trak. Posamezne elemente prikaza se da tudi izklopiti, nekaterim gre vse skupaj na živce, spet druge zabava in jih nehote sili k bolj varčni vožnji. Za večjo varčnost je imel testni bencinski trivaljnik sistem ustavi/spelji, ki pa ni deloval najbolje.
Trivaljni "mlinček" se je v mestu zelo dobro odrezal, podobno suveren je bil tudi na primestnih cestah, ob tem je oddajal za tak tip motorja značilen in hkrati ob poplavi štirivaljnikov nevsakdanje grgrajoč zvok. Drugače je ob morebitnih prehitevanjih in na odprtih cestah, tam se pozna pomanjkanje moči in navora, sploh ko pridemo do prvega klanca in je treba motor priganjati v višje vrtljaje. Če je motor do približno štiri tisoč vrtljajev razmeroma tih, se začne v višjih vrtljajih dreti, vendar je efekt na cesti kljub temu komaj opazen.
Šibak motor ne zmore čudežev, čeprav mora premikati le dobro tono težko vozilo, potrebuje več dela s prestavno ročico petstopenjskega menjalnika, vidno poveča se tudi poraba. Če je v mestu in na umirjenih podeželskih cestah porabil okoli 5,7 litra na sto kilometrov, mu je avtocesta povprečno porabo dvignila za liter. Za bolj udobno vožnjo tako velja razmisliti o dizlu, ki pa je za 2.300 evrov dražji. Kmalu bo na voljo 1,2-litrski prisilno polnjeni trivaljnik z 72 kW (98 KM), ki pa bo le nekaj cenejši od 1,5-litrskega dizla s 66 kW (90 KM). Ob prijetnem zvoku trivaljnika nas je sicer razveselila dobra vodljivost in lahkotnost upravljanja vozila, kar je pri notu cenil tudi ženski del.
Nissan note je pravi družinski prijatelj, ni pa idealen. Za svoje napake in šibkosti se želi pred konkurenco odkupiti tudi z novim asistenčnim paketom Safety Shield. Varnostni ščit v povezavi s širokokotno kamero poskrbi za opozarjanje na mrtvi kot, ohranjanje smeri in zaznavanje premikajočih se objektov okoli avtomobila. Po mnenju Nissanovcev sistem zagotavlja večjo samozavest pri manevriranju na majhnih prostorih, voznik se počuti varno ob zavedanju, da mu bo sistem pomagal z zaznavanjem skritih nevarnosti.
V praksi se sistem za ohranjanje smeri hitro izkaže za nadležnega in smo ga izklopili, poleti pa je bil všeč sopotnici: "Res je malo zoprn in teži s piskanjem, če med vožnjo naredim kakšno napako. Vendar dober in potrpežljiv učitelj, ki mu je mar za sprotno kakovostno komunikacijo ni nikoli odveč." Opozorilnik na mrtvi kot je enkrat delal, drugič spet ne, dobro pa se je izkazal sistem za zaznavanje premikajočih predmetov.
V testnem smo imeli tudi doplačilno možnost, 360-stopinjski Around View Monitor, sistem štirih kamer, ki lahko na osrednjem zaslonu v celoti prikažejo prostor okoli vozila. Zadnja kamera se vključi med vzvratno vožnjo in je povsem nova, zmožna naj bi se bila očistiti kar sama. Deloma se strinjamo, pri parkiranju pa smo se vsej tehniki navkljub vseeno raje zanesli na lasten par oči. Tudi zato, ker je preglednost v vse smeri vozila zelo dobra.