Avto

Bomo preplačali tudi avtocesto Draženci-Gruškovje?

Zadnji del pyhrnske poti bo stal za pol več od povprečne cene avtocest pri nas

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

Avtor
avtor
29.01.2014 22:30
Čas branja: 2 min

Odsek avtoceste Draženci-Gruškovje bo po Darsovih projekcijah stal 206,8 milijona evrov. To je 15,9 milijona evrov na kilometer oziroma skoraj pet milijonov evrov na kilometer več, kot smo v povprečju v Sloveniji gradili avtoceste. Gradnja se predvidoma začne konec tega leta. Gre za edini še manjkajoči del avtoceste, ki bo povezovala Gradec, Maribor in Zagreb. Avstrijci in Hrvati so svoj del že zgradili.

1.1391024414.jpg

Kako to, da ta del tako močno odstopa od povprečja? »Stroški gradnje avtocestnih odsekov so močno odvisni od morfologije in geologije zemljišča, vodnih razmer, zahtev geometrije pri projektiranju, poseljenosti zemljišča, zahtev o varnosti ter ukrepov za varovanje okolja,« pojasnjujejo na Darsu. Na odseku sicer že teče regionalna cesta, ki pa jo bodo z novo avtocesto »povozili« in ob njej zgradili novo regionalno, ki bo povezovala okoliške kraje. Na trasi bo nekaj več kot 50 premostitvenih in podporno-opornih objektov ter 110 metrov dolg dvocevni predor. Ali je predrago? To smo vprašali izvedenca za infrastrukturne naložbe Martina Jakšeta, ki pravi, da ni mogoče preprosto odgovoriti. Vendar pa opozarja: »Ali je avtocesta rentabilna? Ali bo donos od cestnin večji od obresti, ki bi jih za to ceno dobili na banki? Tako se določi cena.« Jakše opozarja na preteklost - ko so interesi gradbenega lobija prevladali nad racionalnostjo. Spomnimo, za posle so se gradbinci dogovarjali kartelno na vipavskem dvorcu Zemono ( Zemonski avtocestni posli ).

Cena, ki jo bomo plačali za odsek Draženci-Gruškovje, je tudi višja od povprečne cene v Avstriji, kjer avtoceste v povprečju gradijo za 12 milijonov evrov na kilometer. Upoštevaje avstrijski in slovenski BDP na prebivalca, je to kar trikratnik cene avstrijskega kilometra. V Avstriji namreč kilometer avtoceste zgradijo z bruto domačim proizvodom 325 povprečnih Avstrijcev, med Draženci in Gruškovjem pa z BDP 925 povprečnih Slovencev.

Ali bomo spet sanjali Šentvid?

Cena za ta del avtoceste je sicer višja od povprečja - vendar, ali se lahko še zviša, kot se je denimo pri predoru Šentvid? Na to vprašanje nam na Darsu niso odgovorili, je bil pa izvedenec za infrastrukturne naložbe Martin Jakše zelo jasen: »Povsem mogoče.« Kot nam je pojasnil v telefonskem pogovoru, cena temelji na kalkulacijah, in če bi jih Dars obvladal, presenečenj ne bi moglo biti. »Lahko je projektant zadel, lahko pa je udaril mimo,« pravi Jakše.

Kdo je že zaslužil

Dokumentacijo za pridobitev gradbenega dovoljenja (tako imenovani PGD) in dokumentacijo za izvedbo del (tako imenovani PZI) so pripravili v podjetjih BPI, Lineal ter Gradbeni inštitut ZRMK. Vrednosti pogodb sta 6,3 milijona evrov z DDV. To je blizu treh odstotkov skupne vrednosti projekta.

Kdo še bo zaslužil in kako se bo gradilo

Zaslužili bodo med drugimi lastniki parcel, po katerih bo tekla trasa. Dars je za odkupe zemljišč namenil 18 milijonov evrov in z lastniki parcel naj bi že sklenil večino pogodb. Katero gradbeno podjetje bo gradilo avtocesto, še ni jasno, saj razpisa še ni. »V skladu s časovnim načrtom, pripravljenim na podlagi tekočega stanja aktivnosti, ter ob upoštevanju zahteve računskega sodišča, da objave razpisa ne moremo začeti pred pridobitvijo gradbenega dovoljenja, je predviden začetek gradnje prve etape, če ne bo zapletov pri izbiri izvajalca del, konec leta 2014 in končanje jeseni 2016, gradnja druge in tretje etape pa bi se začela jeseni 2015. Dokončanje vseh del na tem avtocestnem odseku je predvideno najpozneje do začetka turistične sezone 2018,« pojasnjujejo na Darsu. Del projekta bo financirala Evropska unija.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Kako brez stresa do sončne elektrarne?

Ste vlogo za postavitev in priklop vaše sončne elektrarne že oddali in morda celo tudi pridobili soglasje? Ali pa o samooskrbi z...

FINANCE
Fed ohranil obrestno mero med 5,25 in 5,5 odstotka
Finance
Brez presenečenj
Špela Mikuš Fed ohranil obrestno mero med 5,25 in 5,5 odstotka 1

Dokler ne bodo prepričani, da se inflacija res bliža dvema odstotkoma, znižanj obrestne mere ni pričakovati, so zapisali pri Fedu.

FINANCE
Vlagatelj Maks
Koledar skupščin slovenskih borznih družb in objav četrtletnih rezultatov 2024
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Koledar skupščin slovenskih borznih družb in objav četrtletnih rezultatov 2024

Pomembni datumi za vlagatelje na ljubljanski borzi

FINANCE
Živilci
Nasinim vesoljcem Slovenci za zajtrk ponudili ješprenj
Naj živilci
Naj živilciRedakcija Agrobiznisa Nasinim vesoljcem Slovenci za zajtrk ponudili ješprenj

Študenti BIC Ljubljana so kot predstavniki edine evropske šole med finalisti na tekmovanju Nasa Hunch Culinary Challenge skuhali tretji najboljši zajtrk.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Topjob
Trg dela: zaposlovanje se upočasnjuje, izboljšati bo treba produktivnost
Topjob
1. maj
TopjobLana Dakić Trg dela: zaposlovanje se upočasnjuje, izboljšati bo treba produktivnost 4

Ob prazniku dela smo pogledali dejstva in izzive slovenskega trga dela.

FINANCE
9 tveganj za vašo denarnico: kaj bo s cenami v Sloveniji
Finance
INFLACIJA
Simona Toplak 9 tveganj za vašo denarnico: kaj bo s cenami v Sloveniji 4

Kaj se bo zgodilo, ko bo ECB začela rezati obrestne mere, zakaj se ne bomo znebili visoke inflacije, zakaj za to ne bo kriva ECB, ampak slovenska politika, kaj je s konkurenco in konkurenčnostjo Slovenije in kaj je črn scenarij, ki nas lahko čaka.

FINANCE
Kakšne spremembe nas še čakajo na trgu dela
Finance
Lana Dakić
Lana Dakić Kakšne spremembe nas še čakajo na trgu dela 2

Pomembno je, da je delovnopravna zakonodaja v koraku s spremembami na trgu dela. A kot vidimo pri evidencah delovnega časa, je tudi pomembno, da so zakonodajne spremembe pametne, brez dodatnih birokratskih ovir in oteževanja življenja.

FINANCE
Po uspehu zdravil za hujšanje nastaja nov trg: odvajanje od teh