Mestni terenci so se zasidrali v srca kupcev, za njihovo pozornost se bo kmalu bojeval novi Nissanov qashqai, ki je pred sedmimi leti sprožil revolucijo. Od predhodnika bo dražji, zato so tudi prodajni apetiti pri nas nekoliko manjši, osredotočili se bodo predvsem na naravne tekmece.
V Sloveniji so lani prodali 6.174 SUV-modelov, kar je 12 odstotkov vseh prodanih vozil. S 754 vozili je bila na prvem mestu Kia z modelom sportage, drugi najbolj prodajani SUV pa je bil pionir svojega razreda nissan qashqai s 660 primerki. Prva generacija je v sedmih letih presegla vsa pričakovanja in načrte, saj so jih skupaj naredili in prodali okoli dva milijona - prodaja je bila stabilna tudi v zadnjih dveh letih, kar je ponavadi redkost.
Zakaj so mestni terenci priljubljeni
Na oko manjši terenec qashqai je ob premieri ponudil nekoliko višjo kabino, kar je olajšalo vstopanje in izboljšalo preglednost, hkrati je to v notranjosti prineslo več prostora in precej prilagodljivosti za razne tipe kupcev. Uspeh so opazili tudi tekmeci in izbor za kupce se je večal. Ti so tako v salone večinoma prihajali z namenom, da bi kupili navaden kompaktni avto, odpeljali pa so mestnega terenca. Ugajali so jim njihova višina in preglednost, občutek varnosti, oblika, robustnost kljub večinoma izbranem prednjemu pogonu pa seveda cena.
Za 18 tisoč evrov lahko kupec denimo odpelje petvratnega VW golfa 1.6 TDI, hondo civic 1.6 I-DTEC, opla astro 1.6 CDTi ... ali pa kompaktnega SUV. Ti so med kupci tako priljubljeni tudi zato, ker dejansko stanejo toliko kot malo boljši klasični kompaktni avti. Pri Nissanu se tega zavedajo, zato zmagovalne formule niso pretirano spreminjali. Med razvojem so namreč prisluhnili svojim kupcem in smernicam na trgu ter dobrih stvari niso spreminjali.
Evolucija revolucionarja
Preverjen in uspešen recept so nadgradili z veliko majhnimi izboljšavami, novi qashqai pa na zunaj prinaša evolucijo, in ne revolucije. Ostal je prepoznaven, ob tem je lepši in s poudarjenimi oblinami. V notranjosti prikliče premijske občutke, ponaša se s kopico asistenčnih in varnostnih sistemov. Sprva bodo na voljo novi turbobencinar in osvežena turbodizla. Več o prvi vožnji z novim qashqaiem si preberite v članku Revolucionar dobil duhovnega naslednika.
Novi qashqai za 17.990 evrov
Slovenski zastopnik želi letno prodati 500 modelov, s ceno se bodo osredotočili na naravne tekmece, manj bodo lovili »naključne« kupce, ki so sicer prišli po kompaktni avto. »Starega qashqaia smo prodajali predvsem v osnovni različici, prek 50 odstotkov modelov je šlo za ceno okoli 15 tisoč evrov. S temi modeli smo prevzemali kupce običajnih kompaktnih avtov,« je povedal Matevž Rakar, direktor Nissana pri nas. Pri novem bo drugače, osredotočili se bodo na naravne tekmece, ker ne bodo pridobili tako ugodnih cen kot za starega qashqaia. Novinec - zbiranje naročil se začne 1. februarja, redni začetek prodaje steče 3. marca - bo namreč dražji, z dvokolesnim pogonom in najšibkejšim 1,2-litrskim bencinarjem bo s popustom za prve kupce v višini 1.900 evrov stal 17.990 evrov.
»Preostanek prodaje pri nas so pomenile dražje različice, z dizelskim motorjem, dvo- in štirikolesnim pogonom. Tekmeci teh modelov so bili naravni tekmeci - ford kuga, hyundai iX35, kia sportage ... Za nas bo pomembna cena dvokolesne dizelske različice s srednjo opremo - ta bi morala stati med 20 in 22 tisoč evri.« Osnovni bencinski hyundai iX35 v času promocije denimo stane 17.790 evrov oziroma 22.290 z dizelskim motorjem, paketom comfort in prednjim pogonom, s štirikolesnim in močnejšim dizlom pa 25.290 evrov. Kia sportage ima podobne cene, cenejša pa je dacia duster, ki pa sodi pol razreda nižje. Osnovni bencinar z najskromnejšo opremo stane 10.300 evrov, dizel s klimo 13.700, dizel s klimo in štirikolesnim pogonom pa najmanj 16.600 evrov.