Avto

Karavan za 11 tisočakov: skromen Romun ali Nemec iz druge roke?

Nova dacia logan MCV je varen, a skromen nakup. Če želite več, tvegate dodatne stroške.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

29.01.2014 22:30
Čas branja: 4 min

Potrebujete poceni avto z veliko prostora v kabini in prtljažniku? Pravi odgovor je karavan; za ta denar dobite novo, a zelo skromno dacio logan MCV ali pa imenitnega volkswagna passata ali golfa, opla astro, megana ali citroëna, a tudi s sto in več tisoč kilometri na grbi. Pa rabljeni imenitneži odtehtajo skrbi pred okvarami?

Pri Dacii ob vsakem novem modelu zelo jasno povedo, da ciljajo na kupce rabljenih avtov. Tako poceni je ta romunski Renault, da med novimi dejansko nima tekmecev. Ta hip to ni povsem res, saj chevroleti ob odhodu s trga razvajajo s podobno nizkimi cenami. Če ne upoštevamo trenutnih razprodaj chevroletov, pa drži - dacie so najcenejše v vseh razredih. Med karavani blesti logan MCV, ki v različici 1.2 base ponuja kar 573-litrski prtljažnik in prostorno kabino za 7.800 evrov. Za ta denar je avto zelo skromen z opremo in pogonom. Zato smo pod drobnogled vzeli različico 1.5 dci laureate in najboljšo opremo laureate, ki dejansko ponuja le tisto udobje, ki ga ponavadi dobimo pri osnovnih različicah drugih znamk - torej klimatsko napravo, elektriko za stekla, štiri zračne blazine, ABS in ESP. Takšen logan stane 11.500 evrov, kar je še vedno razumen denar za nov avto s sedemletnim jamstvom, ki zagotavlja, da vas okvare dolgo časa ne bodo udarile po žepu.

karavan11tisocprvapolovica-1391028182-jpg-o-600px.1391028247.jpg

karavan11tisocdrugapolovica-1391028380-jpg-o-600px.1391028409.jpg

Za 11 tisočakov danes dobite sodoben in dobro opremljen karavan, star manj kot tri leta. Če je dobro vzdrževan, je nakup razmeroma varen, sicer se boste ukvarjali z odpravo napak, ki jih potečena garancija ne krije.

Štiri kolesa in zelo dober dizel

V teoriji odličen paket je v praksi seveda nekoliko drugačen. Mere res držijo, v loganu se dobro sedi na prednjih sedežih in na zadnji klopi, a trije se bodo zadaj precej stiskali, prednja dva potnika pa bosta tarnala nad slabim oprijemom sedežev. Prtljažnik je grob, a resnično velik. Ob tem ga je mogoče še precej povečati s podiranjem zadnje klopi, na ravno dno pa ne računajte. Materiali v kabini in prtljažniku so seveda preprosti, pri dacii nikoli niso obljubljali kaj več. Izdelava je solidna, oprema je le najnujnejša. Slaba zvočna izolacija prepušča preveč hrupa s ceste in iz motornega dela, vzmetenje je premehko, lega v zavojih je sicer predvidljiva, a nos začne hitro bežati prek prednjih koles, volan je premalo posreden, varnost s štirimi zvezdicami precej skromna za nov model... Hvalimo pa motor - 1,5-litrski turbodizel, ki poganja tudi renaulte in mercedese. Ta je poleg prostora najboljši del avta, saj porabi manj kot pet litrov in se kljub skromnim 55 kilovatom živahno odziva na dodajanje plina, le precej hrupen je (posledica slabe izolacije).

Ko izbira srce, se logan sooči s passatom

In to je na kratko vse o loganu MCV, iskrenem in poceni avtomobilu, v katerega boste brez slabe vesti naložili tudi nekaj vreč cementa. Ni pa za mehke duše, vajene imenitnejših znamk, bolj zmogljivih motorjev in opreme ter lepše speljanih karoserijskih robov. Bi zadostil vašim potrebam po dostopnem in prostornem karavanu? Trdimo, da večinoma da, predvsem pa gre za nakup brez tveganja, za nov avto iz tovarne in pripadajočo garancijo. Ker pa avtomobile gledamo najprej z očmi, šele nato z denarnico, se takšen logan znajde v hudi konkurenci rabljenih karavanov. In priznati je treba, da je med tri leta starimi karavani na našem trgu izbira zelo pestra, za ceno nove dacie pa lahko izberete bolj zmogljiv in imeniten karavan, ki razvaja vse čute precej bolj uspešno kot preprosti logan MCV. Za okoli 11 tisoč evrov na našem trgu dobite tri leta starega volkswagna passata ali golfa z 1,6-litrskim ali celo dvolitrskim turbodizelskim motorjem. Za enako ceno dobite tudi renaulta megana grandtour 1.5 dci istega letnika in poslovnega citroëna C5 1.6 HDI ter opla astro 1.7 CDTI nove generacije.

Druga plat medalje avtov iz druge roke

Vsi po vrsti so bolj privlačni od logana, vsi prinašajo tudi tveganja okvar, že ugaslo tovarniško garancijo, dvom o številu prevoženih kilometrov, ki jih je mogoče preveriti le pri sledljivi servisni zgodovini, pa še ti podatki niso stoodstotni. Dodatna garancija, ki vam jo ponudi trgovec, pa ima precej manjša kritja kot tovarniška. Avtomobili so lahko brezhibni ali pa vas bodo pričakali z vrsto okvar, ki jih boste reševali s svojim denarjem. Da boste vseeno vedeli, v kaj se spuščate, smo tekmece logana MCV ovrednotili tudi na podlagi pogostih okvar; seznam pripravljajo kolegi na portalu Avtonasveti prek izsledkov mednarodnih raziskav o vzdržljivosti vozil, poročil serviserjev, avtohiš in prodajalcev rezervnih delov ter zapisov na spletnih forumih. Omenjamo le najpogostejše okvare, več na spletu ( [www.avtonasveti.com] ).

Kaj lahko gre pri golfu in passatu

Za volkswagna golfa in passata 1.6 TDI variant pravijo, da imata pogoste težave z DPF (filtri trdnih delcev), dvomasnimi vztrajniki in EGR-ventili, če so voženi na kratkih razdaljah. Pri omenjenih motorjih pogosto odpovedujejo injektorji. Pri modelih s samodejnim menjalnikom DSG glasnost delovanja menjalnika oznanja nujnost servisa in reprogramiranja elektronike. Ta se poigra tudi z napravami, radiem in kontrolnimi lučmi, pogosto odpove tudi električni ojačevalnik servovolana.

Pri C5 pogosto odpove turbopolnilnik

Pri citroënih C5 1.6 HDI pogosto odpove turbopolnilnik, težave se pojavijo že po 50 tisoč prevoženih kilometrih. Dizelski motorji z DPF izgubljajo moč zaradi regeneracije filtra, to je ponavadi posledica kratkih voženj, nad- in podtlačne cevi rade puščajo. Pri modelih iz prve serije (letniki 2008) se pojavljajo okvare na hidraktivnem vzmetenju, pri vseh C5 pa se hitro razrahljajo nosilci notranjih elementov.

Pri astrah se kvarijo injektorji

Kupci astre 1.7 CDTI letnika 2011 lahko pričakujete težave z injektorji, ko merilnik kilometrov preseže sto tisoč. Pogosta je še okvara glavnega cilindra sklopke, vsi avti imajo nekakovostne gumijaste cevi za hladilno tekočino, zamašeni EGR-ventili vodijo k odpovedi turbopolnilnika in DPF, hitro pa se vdajo še krhke prtljažne police in mehanizem brisalcev, vzvratna ogledala pa padajo iz okvirov.

Renaulta pa mašita filtre in ventile

Za renaulta laguno in megane z motorjem 1.5 dci je seznam pogostih napak najkrajši v peterici. Na njem so mašenje DPF in EGR-ventila ter težave z dvomasnimi vztrajniki, pri laguni 1.5 dci in 2.0 dci pa se hitro obrabljajo ležaji ročnega menjalnika, hitro zacvetijo tudi sedežne prevleke, v ksenonske žaromete pa vdira voda in prekinja svetlobni snop.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Dacia logan MCV: Za prve korake po brezpotju
Avto
AvtoMatej Kačič Dacia logan MCV: Za prve korake po brezpotju

Dacia logan MCV stepway je pravi družinski multipraktik, kjer bolj kot zapeljive obline štejejo prostornost, robustnost, varčen motor in privlačna cena.

FINANCE
Avto
Več sape za električni renault zoe in ''borovničeva'' barva
Avto
AvtoMiloš Milač Več sape za električni renault zoe in ''borovničeva'' barva

Nov motor z 80 kilovati je enako velik in težek kot šibkejši motor oznako R90. Zmogljivejši stroj omogoča dve sekundi hitrejše pospeševanje od 80 do 120 kilometrov na uro

FINANCE
Avto
Izjemen koncept in motorni prepih v Renaultu
Avto
AvtoMiloš Milač Izjemen koncept in motorni prepih v Renaultu

Francoski Renault je v Ženevi v ospredje postavil koncept EZ-GO, ki predstavlja nove ideje prihodnje mobilnosti. Novi so še trije motorji, električni v zoeju ter 1,3- in 1,8-litrski turbobencinar.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Športnost po žlički
Avto
AvtoMatej Kačič Športnost po žlički 1

Renault twingo GT je avtomobil za tiste, ki so v mestu radi opaženi, hkrati uživajo v bolj dinamični vožnji od enega do drugega semaforja, ali pa med ovinki radi ujezijo večje in močnejše od sebe.

FINANCE
Avto
Megane RS: moč, vodljivost, opaznost in najboljši kompromis doslej
Avto
AvtoMiloš Milač Megane RS: moč, vodljivost, opaznost in najboljši kompromis doslej 5

Renault megane RS je kot športni zastavonoša tega modela v tretji generaciji morda našel tisti pravi kompromis med športnostjo in vsakdanjo uporabnostjo. Na trg je zapeljal ta teden, s precej samozavestno ceno prek 29 tisočakov

FINANCE
Avto
Renault tretjič zapored z rekordno prodajo
Avto
AvtoUroš Božin Renault tretjič zapored z rekordno prodajo

Clio 4 je drugi najbolje prodajan avtomobil v Evropi, captur pa je na prvem mestu med kompaktnimi križanci. V segmentu srednje velikih enoprostorcev je prvi scenic.