Avto

Oplova lepotica za vse letne čase

Motoristi ga še kako poznajo - tisti občutek svobode, ko je nad glavami le nebo in se človeku zdi, da bi lahko kar poletel v višave. Željo po svobodi v avtomboilih uspešno tešijo kabrioleti, v vseh letnih časih tudi Oplova cascada

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

29.01.2014 13:58
Čas branja: 6 min

IMG_7737

Motoristi zelo dobro poznajo pravi občutek svobode, ko je nad glavami le nebo in se človeku zdi, da bi lahko kar poletel v višave. Po tej plati je še tako zmogljiv, razkošen in prostoren avto zgolj kup pločevine okrog nas, vsaj delno mašilo pomenijo pomične in panoramske strehe. Pri prvih avtomobilih tega ni bilo, saj so bili povsem odprti, nato se je pojavila prednja šipa, pa zasilna streha, vrata in na koncu je bil človek zaščiten pred vsemi vremenskimi vplivi, a želja po svobodi je seveda ostala. Uspešno jo tešijo kabrioleti, tudi Opel cascada, ki se je izkazala kot kabriolet za vsak dan in vse letne čase.

cascada letni casi 600

Čeprav to niti slučajno ni isto, kakor znajo podučiti motoristi, kabrioleti nudijo precej prvinski občutek svobode. Ko pri sodobnih kar med vožnjo pritisneš na gumb in ko ti nekaj sekund pozneje veter zapiha okoli glave, nad njo pa ni ničesar več, te lahko preplavijo prav posebna čustva.

IMG_7618

Jasno, vsem prepih in piš vetra nista všeč, tudi sonce jim udarja v glavo, sogovornika ne slišijo, poleti jim je prevroče, jeseni in spomladi premraz, pozimi naj bi kabriji tako ali tako zgolj nemočno stali v garaži, saj da so slabo izolirani, za nameček se zvijajo kot jegulje ali pa so zaradi ojačitev pretežki. Oplovi cascadi, kabrioletu, ki ne želi biti astra cabrio, lahko od naštetega očitamo le eno: sonce nad njo zna močno pripekati, a tegobe reši preprosta kapa. Ostale minuse lahko prečrtamo, ob številnih plusih pa lahko mirno dodamo še: nesporna obračalka pogledov.

opel cascada

Z novo generacijo astre so se v Russelsheimu glede različice "zgoraj brez" odločili za spremembo, predstavili so cascado, ki s predhodnico astro twin top nima kaj dosti skupnega. Astri namreč niso le odrezali strehe, ji namestili pomično ter vgradili ojačitve, ampak so cascado zasnovali povsem na novo. Z njo se Opel vrača k nekdanji tradiciji prestižnih, nemnožičnih, štirisedežnih kabrioletov s platneno streho.

IMG_7424

IMG_8046

IMG_8049

V dobi, ko so najbolj razširjeni kupe-kabrioleti, so platnene in električno pomične strehe statusni simbol - cascada jo ima na voljo v treh barvah in po želji dodatno zvočno izolirano. Iz prakse lahko rečemo, da je doplačilo 300 evrov za trislojno streho vredno denarja. S prefinjeno opremo (notranjost je lahko po želji cela v usnju, luksuzno noto pri tem poudarijo še barva, oblike in šivi) ter kvalitetno izdelavo pa 4,7 metra dolga (od predhodne astre TT je daljša za 23 centimetrov), sodobna in atraktivna cascada nasplošno precej diši po prestižu, ob tem je vsestranska in uporabna v vseh vremenskih pogojih - tudi v dežju in pozimi. In pri tem sploh ni tako draga, saj za ceno Peugeota 308 CC, Renaulta CC, Volkswagnovega golfa ali eosa ponuja skorajda dolžino in izkušnjo kabrioletskih Audija A5 ali Mercedesa E.

IMG_7459

Opel cascada je trenutno eden najbolj dinamično in elegantno oblikovanih kabrioletov, kar so opazili tudi številni mimoidoči, nekateri pa so se tudi odkrito začudili, ko so videli, da gre za Opla. Čeprav so njene poteze deloma povzete od aster, je kot celota videti prestižnejša in skladna, naj ima streho odprto ali zaprto. Spredaj cascado krasijo všečni LED dnevni žarometi, ki jih je težko spregledati, njena napihnjena podoba pa spominja na strupeno astro OPC. Zadek je podoben prenovljeni insigniji, med lučmi je tako kromirana letvica, tudi tukaj so LED luči oblikovane kot bumerang.

Cascada 4

IMG_7265

Dolga vrata in stebrička vetrobranskega stekla (ta zaradi debeline v prid varnosti ob morebitnem prevračanju nekoliko omejujeta pogled naprej) s praktičnostjo olajšajo vstopanje in izstopanje, seveda pa so manj praktična na ozkih parkiriščih. Ob postavljeni strehi je preglednost nazaj slabša, saj je tam daleč stran ozko okno, a to je eden izmed kabrioletskih kompromisov. S strani bo morda komu zadek predolg in bi oblikovalci to lahko rešili še s kakšno dodatno linijo, vseeno pa je cascado užitek pogledati.

IMG_7396

Privlačnost se nadaljuje tudi, ko odprete vrata, sploh če ste si za 1.590 evrov omislili usnjeno oblazinjenje. Elegantno prešito da avtu luksuzen videz, na pogled in otip pa so prijetni tudi v usnje odeti armaturna plošča in obloge vrat. Merilniki so sicer podobni tistim v astri in insigniji, v avtu je bila navigacija (doplačilo 1.160 evrov) na sredinskem delu pa je cel kup gumbov, ki so sicer lahko dosegljivi, a potrebujejo privajanje. Oplovci so se vmes že zavedli težav takšnega nereda, v prenovljeni insigniji je tako več reda in manj gumbov. V cascadi so na voljo štirje prostorni in odlični sedeži, prednja se umakneta z dotikom gumba. Po tem, ko si s pomočjo elektrike nastavimo pravi položaj, je čas za vožnjo.

IMG_7259

IMG_7262

IMG_7248

S cascado se je pravi užitek popeljati, sploh če vreme omogoča vožnjo z odprto platneno streho. Slednjo je moč zgolj z držanjem gumba med sedežema s pomočjo elektrike odpreti v 17 sekundah in to kar med vožnjo pri hitrostih vse do 50 km/h. Tudi pri zapiranju sta postopek in čas enaka, tako ni bojazni, da bi vas nenadna ploha prisilila v iskanje primernega mesta za spravilo strehe, pričeske pa bi bile uničene. Brez ročnega dela sicer ne gre, to zahteva postavitev vetrne mreže (doplačilo 300 evrov), bodisi za hrbet voznika in sovoznika, bodisi manjše za glavo zadnjih potnikov. Na dveh zadnjih sedežih - več prostora onemogoča prostor za zlaganje mehanizma strehe - se sicer lahko dokaj normalno za tak avto peljeta dva odrasla potnika, prostora je dovolj.

IMG_7626

opel cascada top down

IMG_7713

Cascada je tako lahko tudi edini oziroma prvi avto hiši pri hiši, če vzamemo v zakup zaradi pomične strehe razumljivo nekoliko skromneje odmerjen prtljažnik. Ta vase ob zaprti strehi sicer spravi spodobnih 380 litrov, z odprto streho se prostor zmanjša na "kabrioletskih" 280 litrov. Zadnja sedeža lahko tudi podrete, takrat je skupaj prostora za 750 litrov. Inženirji so mislili tudi na tatove. Tako se ob odprti strehi zakleneta tudi zapaha zadnjih sedežev (100 evrov) in ni bojazni, da bi vam odtujili vašo prtljago medtem ko srkate kavo ob obali.

IMG_7533

Več kot dobro so svoje delo opravili tudi Oplovi aerodinamiki. Zaprta streha tesni brez pripomb, občasno je pri višjih hitrostih moč slišati žvižganje vetra okoli tesnil, vendar nič tečnega in ne moti vožnje. Z mrežo in dvignjenimi okni se s sopotnikom med potepanji povsem normalno slišite tudi na avtocesti, ob spuščenih oknih pa aerodinamika učinkovito poskrbi, da piš vetra ni moteč med križarjenji po regionalkah - avtocestam se boste takrat zaradi lastnih užitkov tako ali tako ognili kar sami.

IMG_7749

Pa ne zaradi motorja, v testni cascadi je bil takrat še povsem nov 1.6-litrski turbo bencinar SIDI s 125 kW (170 KM) in 280 Nm navora pri 1.650 vrtljajih. Tako brez upiranja vleče že iz nižjih vrtljajev, z najvišjim navorom razpolagamo do 3.200 vrtljajev, ob prožnosti pa se je motor izkazal tudi za precej uglajenega, kar takrat še ni bila odlika Opla. Motorja se tako skorajda ni slišalo, rad pa se je tudi zavrtel, najvišjo moč sicer doseže pri 6.000 vrtljajih v minuti, konjenica pa cascado požene vse do 222 kilometrov na uro. Z mesta do stotice pospeši v 9,1 sekunde, zaradi česar izpade iz kategorije "športnik". Čeprav je konjev na papirju veliko, se občasno borijo z maso vozila. Ta zaradi karoserijskih ojačitev v prid varnosti znaša 1.730 kilogramov, tudi sicer imajo Opli pri svojih modelih še kar težave s težo.

IMG_7553

Cascada tako kljub sodobnemu in zmogljivemu motorju ni dirkalnik, kar smo ugotavljali že na prvi vožnji po zaledju Monte Carla. A to niti ni prevelika zamera, saj vas vožnja z odprto streho kar sama po sebi sili v umirjeno in povsem drugačno uživaško vožnjo, kot pa je podiranje hitrostnih rekordov. Med našim druženjem tako nikoli nismo pogrešali več moči, negativna plat cascadine teže pa je njena poraba. V povprečju smo porabili 9,5 litra goriva, za manjšo porabo je tako primernejša izbira dizel - vendar se ti kabrioletom kar nekako ne podajo, kar smo denimo ugotavljali tudi med vožnjo z VW beetlom.

IMG_8087

Testna cascada je bila opremljena tudi z nastavljivim blaženjem CDC, ki je uspešno blažila sunke s cestišča ob nižjih, trših in privlačnih 19-palčnih platiščih (790 evrov). Ko voznik pritisne na tipko Tour se vzmetenje omehča in s tem poveča udobje tudi na slabših cestah. S pomočjo sistema se nastavlja tudi odzivnost stopalke za plin, trdota volana ter delovanje elektronskih varnostnih sistemov. Pritisk na tipko Sport tako nekoliko spremeni cascadin karakter, saj postane bolj odzivna, volan je trši, merilniki pa se obarvajo rdeče. Zamera za Opla značilnemu sistemu (in tudi napako) gre dejstvu, da si nikakor ne zapomni nastavitev in ob zagonu ponudi normalen način delovanja.

IMG_8058

Legi na cesti sicer nimamo kaj očitati, čeprav je cascada narejena na astrini platformi, je karoserija primerno čvrsta. Značilnih kabrioletskih tresljajev skorajda nismo občutili, cascada je precej mirna, a ne čudežna. Šele ob pretiravanju pride zaradi njene zgradbe do izraza manjša togost karoserije, vendar boste to občutili zares redko.

IMG_7854

Po svoje je deloval tudi sistem za nadzor mrtvega kota, saj je znal utripati ko ni bilo nikjer nikogar, ko pa se je predmet le pojavil tam, ga je ali pa ni zaznal. Sistem je del doplačilnega sistema Park & Go za 1.230 evrov in ga mirno lahko zaobidete.

Cascada se je v celoti izkazala za odličen kabriolet, tudi za osnovno ceno 23 tisoč evrov zmore ponuditi veliko pristnih užitkov in veselja vsak dan in v vseh letnih časih. Z obilico prostora znotraj, zelo všečno in opazno zunanjo podobo ter morda s kakšnim sladkorčkom s spiska dodatne opreme ima dovolj adutov, da za ugodno ceno postane vaš prvi kabriolet. Rokavice, šal in zdravstveno izkaznico lahko pustite doma, na kapo pa le ne pozabite - morda vas kar tako ponese na morje.

IMG_7578

Pri Oplu se s kabrioleti sicer ukvarjajo že zelo dolgo, praktično od začetka leta 1899, saj je bil njihov prvi model System Lutzman brez strehe. Bogata (in proizvodno butična) je bila skozi čas tudi njihova ponudba modelov zgoraj brez, od legendarnega kapitäna, samosvojega admirala in olympie do rekordov in commodorjev, ki so jih v modele "zgoraj brez" predelovale specializirane karoserijske delavnice. Cene so bile temu primerne, bolj množično pa je Opel v svet kabrioletov vstopil s kadetti in astrami.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

Preberite tudi:

27.03.2013
27.03.2013
17.08.2015
FINANCE
Bitenc ni več šef Geoplina. Kaj ima s tem Nada Drobne Popović?
Finance
politična preigravanja
Petra Sovdat Bitenc ni več šef Geoplina. Kaj ima s tem Nada Drobne Popović?

V Petrolu niso pojasnili, zakaj so iz prodajalca plina odslovili svojega nekdanjega člana uprave za finance.

FINANCE
TOP Gradbeništvo
Kakšno rast gradbenih aktivnosti napoveduje GZS za letos in prihodnje leto
TOP Gradbeništvo
Napovedi gradbenih aktivnosti
TOP GradbeništvoVasilij Krivec Kakšno rast gradbenih aktivnosti napoveduje GZS za letos in prihodnje leto

Po lanski veliki, 24-odstotni rasti gradbenih aktivnosti se bodo te v Sloveniji letos zelo upočasnile, v EU se bodo zmanjšale. Lani so bile investicije v zgradbe vredne 7,1, letos bodo 7,6, prihodnje leto pa 7,9 milijarde evrov.

FINANCE
Marčni podatek: Inflacija v Sloveniji se ne znižuje, nasprotno
Finance
inflacija
Albina Kenda Marčni podatek: Inflacija v Sloveniji se ne znižuje, nasprotno 3

Če gledamo nacionalno specifično košarico, se je inflacija v Sloveniji marca celo povišala - s februarskih 3,4 odstotka na marčnih 3,6 odstotka. Tudi če gledamo vseevropsko primerljivo košarico dobrin, slovenska inflacija ne popušča. Dodajamo hiter pogled na inflacijo v Italiji

FINANCE
Triglav: kaj je udarilo po njihovem dobičku v letih 2022 in 2023
Finance
ZAVAROVALNICA
Tanja Smrekar Triglav: kaj je udarilo po njihovem dobičku v letih 2022 in 2023 2

Iz letnega poročila: zakaj je predlanski rezultat po novem izguba namesto stomilijonski dobiček? Tudi zaradi davkov.

FINANCE
Kamniški podjetnik: Javni uslužbenci bi morali tekmovati v spodbujanju gospodarstva
Finance
KAMNIŠKI RAZVOJNI FORUM
Jana Petkovšek Štakul Kamniški podjetnik: Javni uslužbenci bi morali tekmovati v spodbujanju gospodarstva 1

Na Kamniškem razvojnem forumu bomo govorili o nujni podpori gospodarstvu ter iskanju razlikovalnih prednosti, ki jih ima kamniška občina veliko.