Direktor Autocommerca Rasto Oderlap in direktor prodaje in poprodaje v podjetju Andrej Bergant sta na današnji tiskovni konferenci odganjala temne oblake, ki so se nad podjetjem zbrali zaradi težav lastnika - ACH. "Podjetje posluje dobro, lani smo prodajo povečali iz 102 na 106 milijona evrov, rasla je prodaja osebnih in tovornih vozil, hkrati pa smo še naprej krčili stroške in število zaposlenih," je pojasnil Oderlap in dodal, da o dogajanju sproti obveščajo tudi svojega ključnega dobavitelja - nemški Daimler, proizvajalca znamk Mercedes-benz in Smart.
Prekinitev pogodbe z Daimlerjem je mogoča, a malo verjetna
Daimler v primeru stečaja ACH lahko prekine pogodbo, se bo to zgodilo? "To je sicer mogoče, a Daimler doslej ni z nobeno potezo nakazal v tej smeri," pravi Oderlap. Govoric, da utegne distributerska pogodba z Daimlerjem v Sloveniji preiti v roke švicarske družbe Emil Frey, ta je lani prevzela distribucijo znamk Mercedes-benz in Smart na Hrvaškem in v Srbiji, pa ne komentira. Pravi le, da Daimler in Autocommerce veže prek 60 uspešnih let poslovanja.
Letos stabilni prihodki
Oderlap za letošnje leto napoveduje nadaljnjo rast števila prodanih vozil, predvsem osebnih mercedes-benzov, prihodke pa ocenjuje na sto milijonov evrov. Podjetje prihodke ustvarja s prodajo novih osebnih in tovornih vozil ter avtobusov, servis in prodajo nadomestnih delov ter prodajo rabljenih vozil, ki jo je Andrej Bergant organiziral na novo in ji namenil večjo pozornost.
Vse manjša odvisnost od Adrie Mobil
"Vpliv prodaje šasij Adrii Mobilu pa je razmeroma majhen, lani smo jih prodali 50, letos jih bomo še manj," pravi Oderlap. Drugače je v drugem podjetju v lasti ACH, Avto Triglavu, ki velik del prihodkov ustvari s prodajo fiatovih šasij Adrii Mobilu.
Krčenje bo prineslo pozitiven rezultat
Letos bo družba po Oderlapovih besedah poslovala z dobičkom, lansko je zaključila z izgubo. Kako visoko, sogovornik ne razkriva. Poudari le, da se je uspel otresti velikega dela bremen svojega lastnika ACH v obliki najemnin in drugih stroškov, zato podjetje sedaj diha precej lažje.
Autocommerce 30 odstotkov manjši kot pred krizo
Manjša so tudi bremena plač, v novo leto je Autocommerce vstopil z 268 zaposlenimi, januarja lani jih je imel 295, pred krizo prek 400.