Oslabeli družinski proračuni so okrepili trg rabljenih avtov. To ni nenavadno, če ni za novega, mora zadoščati rabljen. Avto iz druge roke je tudi ceneje zavarovati in redno servisirati. Ko pride do okvare, pa stroška ni moč prevaliti na proizvajalca, kupec ga ponavadi nosi sam. Ponudba rabljenih avtov, ki ponujajo nekaj bolj tvegano, a v teoriji cenejšo alternativo novim je na našem trgu nekaj deset tisoč. Soliden majhen avto lahko kupec dobi že za tisoč evrov, za pet tisočakov je na voljo bogata izbira družinskih enoprostorcev, limuzin in kombilimuzin letnikov od 2005 do 2009.
Po treh letih je vreden že pol manj
Tri leta stari avtomobili dosegajo manj kot polovico cene novih, kar pomeni da forda focusa dobimo za sedem, poslovnega citroëna C5 pa že za deset tisoč evrov. To je zelo ugodno in precej ceneje od katerekoli nove ponudbe, obdarjene z bogatim popustom. Če so avtomobili redno servisirani, ni nobenega razloga, da ne bi vsaj še nekaj let dobro služili lastniku. Po besedah trgovcev z rabljenimi avtomobili so najbolj zaželeni avti stari do pet let in s ceno do osem tisoč evrov. Slovenski kupci imajo radi tudi dizelske motorje, pri opremi pa si želijo predvsem klimatsko napravo, električna stekla, ključavnico in nekaj varnosti, vsaj štiri zračne blazine, ABS in po možnosti še sistem za nadzor stabilnosti ESP.
Rabljen avto lahko poiščete pri slovenskih trgovcih, ali pa se ponj odpravite sami v tujino po opisanem postopku.
Starejši imajo tudi cenejše dele in zavarovanje
Na razmere se je odzval tudi trg, recimo serviserji za avtomobile zunaj garancijskih rokov ponujajo cenejše redne servise in rezervne dele, zavarovalnice ponujajo cenejša zavarovanja. AMZS je pripravil celo posebno ponudbo za avtomobile, starejše od štirih let. Ta obsega poceni osnovno kasko zavarovanje in možnost nekaterih dodatnih kritij po znižani ceni. Za avto cenovnega razreda in velikosti opla astre ali renaulta megana bo lastnik, star 43 let in s 50-odstotnim bonusom, za osnovni kasko plačal le 70 evrov. In zakaj vse te ugodnosti? Trg avtomobilov, starejših od treh let, je ta hip velik prek 900 tisoč vozil, novejših od treh let je le okoli 150 tisoč. Zaradi velikosti ponuja priložnosti, še zlasti ponudnikov dostopnejših storitev.
Prihranke lahko odpihnejo okvare...
Seveda pa rabljeni avtomobili prinašajo tudi pasti, in to številne. Večina jih po treh letih izgubi tovarniško garancijo. V tem času se pogosto izgublja tudi njihova servisna zgodovina, to še zlasti velja za avtomobile, pridobljene z drugih trgov EU. Njihovo stanje je večkrat neskladno z oglasi in pričakovanji kupcev, nerealno stanje na merilniku prevoženih kilometrov je realnost, priznavajo nekateri trgovci. Kupec pa v vsakem primeru z rabljenim avtomobilom tvega več kot z novim, seveda je nagrada za loterijo nižja cena.
... pred temi pa se zavarujete z dodatnim jamstvom
Pred nekaterimi nevšečnostmi, predvsem v obliki stroškov, se je mogoče zavarovati z dodatno garancijo. To ponujajo distributerji vozil v obliki jamstva, katerega cena je določena glede na njegovo trajanje in število prevoženih kilometrov. Pri prodajalcih rabljenih vozil pa je bolj pogosto jamstvo tujih ponudnikov, največji je italijanski Motive Service, katerega jamstva ponuja 150 slovenskih trgovcev z avtomobili. Tega ne morete skleniti neposredno pri podjetju, ampak pri prodajalcu, ki vam je prodal rabljen avto. Polletno oziroma letno jamstvo vam zaračuna za dodatnih 162 oziroma 240 evrov v paketu z osnovnimi kritji, obsega še popravilo in vleko vozila, ki jo izvaja AMZS. Rezervni deli so novi ali obnovljeni, jamstvo pa zajema tudi turbopolnilnike, kar je redko za tovrstna jamstva. Cene so odvisne predvsem od velikosti motorjev, sklenejo pa ga le za vozila, stara do 12 let in z do 200 tisoč prevoženih kilometrov, pojasnjujeta Martin Del Giusto in Bruno Kuzmin iz družbe Motive Service Slovenija.