Renault in F1 moštvo Red Bull Racing znata skupne uspehe na dirkališčih po svetu še kako proslaviti in tudi deliti z običajnimi smrtniki. Svoj tretji naslov konstruktorskega svetovnega prvaka v formuli 1 sta tako lani v zgolj 26. državah po svetu proslavila s ponudbo omejene serije športnega avtomobila megane RS Red Bull Racing RB8 (naša je imela številko 100), ki se tako na dirkališču kot tudi na cesti izkaže za pravo formulo, ki jo krasita odličen motor ter izredna lega. Formulo, ki ima pogon spredaj in s katero lahko podoživite vsaj ščepec Vettlovih občutkov v bolidu Red Bullove F1!
Ob tem ne čudi, da je takšna 430 centimetrov dolga temno modra puščica (crépuscule, barva Red Bull dirkalnikov) predmet poželenja adrenalinskih odvisnikov in vrhunskih športnikov. Z malo drugačno, a skoraj enako zmogljivo različico se lahko pohvali tudi slovenski smučarski skakalec Jurij Tepeš - več spodaj v okvirju.
Najhitrejši Renault megane za zdaj (Red Bull je namreč tudi v sezoni 2013 osvojil konstruktorski naslov in morda pride nova proslava) je nastal kot predelava klasične trivratne kombilimuzine, s katero se lahko brez sklepanja kakršnihkoli kompromisov poženete na dirkalno stezo, hkrati pa se tudi razmeroma udobno popeljete k tašči na nedeljsko kosilo, na kak izlet ali v opero. Čeprav na prvi pogled morda ne naredijo takšnega vtisa, se Recarovi školjkasti sedeži obnesejo tudi v vsakodnevni uporabi, ne preveč dirkaško trd pa ni niti volan. Tudi ko ga nastavite na najtrši "Race", drugi nastavitvi sta še "Normal" in "Sport".
Tehnični podatki
Moč motorja: 195 kW (265 KM) @ 5500 vrt/min
Pospešek (0-100 km/h): 6,0 s
Največja hitrost: 255 km/h
Poraba goriva (kombinirana): 8,2 l/100 km
Emisije CO2: 174 g/km
Največji navor: 360 Nm @ 3000-5000 vrt/min
Testna poraba: 15,6 l/100 km
Cena modela RS 2.0T 265: 29.070 evrov
Cena osnovnega modela RB8: 33.380 evrov
Cena testnega modela: 36.095 evrov
Če ste morebiti ob članku Najbolj strupeni Mini doslej zastrigli z ušesi ob podatku, da je na slovitem dirkališču Nürburgring pred dirkaškim sivo-rdečim živčnim buldogom tudi Renault megane RS, potem boste zdaj najbrž še bolj. Megane RS 265 trophy namreč drži rekordni čas med vozili s prednjim pogonom. Za 20,6 kilometra dolg krog je potreboval osem minut, sedem sekund in 97 stotink, kar je dobri dve sekundi bolje od štirikolesno gnane zverine Mercedes E63 AMG Performance package, ki na glavo postavlja celo zakone fizike, kot so ugotavljali kolegi na Siolu.
In tale naš RB8 je prav tako dodatno športno naravnan v primerjavi z običajnim RS in ima prav takšno izrazito čvrsto podvozje cup, mehansko zaporo diferenciala ter seveda zmogljive šestbatne zavorne čeljusti, ob katerih varnostni pas mimogrede pusti kakšno črto na prsih, klenega sopotnika pa sili na bruhanje. Športnost na zadku poleg zajetnega spojlerja poudarja zajetna izpušna cev v obliki narobe obrnjenega trapeza, ena redkih stvari, ki jo boste lahko za hip občudovali.
Redbull-Renaultova raketa se namreč izkaže tudi v delu, ko števec za hitrost narašča. Z mesta do 100 km/h potrebuje šest sekund, kar vam nazorno pokaže in zabeleži tudi druga generacija RS monitorja, elektronskega pripomočka za spremljanje telemetrijskih podatkov. To so tisti, v katere se pred, med in po dirki zakopljejo F1 inženirji in mehaniki ter skušajo naslednjič iz bolida stisniti še stotinko ali desetinko več hitrosti oziroma prihranka časa. V meganu se vam številni podatki, neposredno povezani s trenutnim obnašanjem vozila, izpisujejo ali grafično rišejo na zaslonu na vrhu armaturne plošče. Informacij tam je res cel kup, naj gre za običajno merjenje krogov do prikazovanja težnostnega pospeška, na koncu pa lahko veliko količino podatkov shranite na USB ter jih analizirate na računalniku.
Megane RS RB9 je med ovinki seveda popolnoma suveren, njegove zmogljivosti pa so tako izjemne, da bo v vašo vožnjo prej zmeraj posegla pamet, kot pa vas bo avto zaradi pretiravanja spravil v težave. Avto namreč asfalt tako grabi, kot da bi namesto gum tam imeli kakšno intergalaktično superlepilo, ob izstopu iz ovinka pa boste precej pristno podoživeli občutke iz kakšnega zmogljivega gokarta, track-daya ali pa superšportnika z dirkališča. K temu pripomore prednja prema z neodvisnim krmilnim kotom, o podkrmarjenju tako ni ne duha ne sluha. Ob vsem tem morda še najbolj navduši podatek, da gre »le« za Renault megana, ki zlahka v kozji rog spravi tudi veliko bolj brutalno konjenico ali eminentno ime. RB8 se lahko pohvali tudi s pristnim dirkaškim zvokom, po želji pa nežno prede kot najbolj umirjen maček pod soncem, takrat zagotovo ne boste zbudili sosedov, tudi policisti skriti za grmovjem vas bodo uzrli šele, ko boste že mimo.
Če se marsikateri avto lahko "pohvali" z zelo živčno nastavljenim pedalom za plin ali celo z nastavitvijo odzivnosti po želji, gre Megane RS RB8 vsekakor v tiste najboljše skrajnosti.
Odzivnost pedala za plin si namreč lahko doziramo v petih stopnjah, pri najmanj odzivni - Snow - boste v dežju ali snegu povsem varno in brez strahu pripeljali do doma. Pomaga tudi takrat, ko ste nekoliko utrujeni ali pa si v dobri družbi želite, da bi bil trenutek večen. Če boste na nastavitev nekoliko pozabili pa se vam lahko zgodi, da boste hoteli prehiteti "mečkača" pred seboj, a se vam bo zdelo, kot da ste "stopili v drek". Megane se takrat namreč obnaša kot nekdo, ki si vzame dovolj časa za premislek pred naslednjim dejanjem, potem pa to v slogu hitrega polža tudi stori.
Nastavitev pedala stopnjo višje - Progressive - stanje nekoliko izboljša, primerno je denimo za nakupovalna središča, območja umirjenega prometa ali prevoz staršev in sosedovih otrok. Pri srednji nastavitvi - Linear - se avto obnaša kot običajen megane RS, kar nekaj strupenega karakterja ob odločni nogi seveda kaže, vseeno pa vas bodo tekmeci v astri OPC, golfu GTI, sciroccu R, focusu RS ali miniju JCW morda gledali malo zviška. Seveda, ob že malo bolj pritisnjenem pedalu se bo izpod motornega pokrova še slišalo sikanje turbine, iz zadka pokanje, hitrostne omejitve pa boste dosegli za šalo. Pri okoli 6.500 vrtljajih vas bo prediren pisk spomnil, da prestavite višje.
Če ste po karakterju ali trenutnem razpoloženju bolj podobni hiperaktivnemu terierju, bo pomik nastavitve na Sport prav to vdahnil tudi meganu. Običajna vožnja se takrat že približa proti meji "nemogoče", kaj hitro pa se vam zazdi, da ves svet stoji. Po zemljevidu in navigaciji že iščete bolj osamljene cestne kotičke dežele, po možnosti nekje med hribi in gorami, po žilah pa se vam čudežno začne pretakati nekaj Loebovske krvi.
Na tej točki je dobro odnehati, če ljubite svoje vozniško dovoljenje. Nastavitev odzivnosti na Extreme namreč pomeni, da boste pedal za plin le ošvrknili s pogledom, pa vas bo v hrbet že močno butnilo, hitrost 50 km/h pa boste presegli po dobrih dveh sekundah. Običajna vožnja je zares nemogoča, saj lahko nehote preverjate vsebino prtljažnika vozila pred seboj. Če ste morebiti prvi pred semaforjem in vas na vaši desni ali levi s »toriranjem« premerja nadobudni dirkač, bo ta pri zeleni mislil, da so vas ugrabili vesoljci, saj bo tam videl zgolj dim iz para izpušnih cevi, megane RB9 pa bo postavljen na nos že čakal pred naslednjim semaforjem. Drži, malo pretiravamo, a vsaj približno tako je. Nastavitve Extreme boste seveda s pridom izkoriščali na pravem dirkališču, kamor se boste s takšnim meganom slej ko prej podali.
Jasno je, da tak strupeni megane ponuja veliko užitkov, ponavadi pa se vse ustavi pri ceni in porabi goriva. Slednja je zmogljivostim in užitkom slabih 1.400 kg težke rakete primerna, na testu je dosegla 15,6 litra, po nekaj tisoč prevoženih kilometrih pa bi se vam najbrž ustalila pri dobrih 11 litrih. Cena? Testni megane RS omejene serije RB8 je stal 36 tisočakov, s popusti pa bi zanj odšteli manj kot 30 tisočakov. Skorajda cel orkester za razumen denar.
Na dirkališče si gre občasno adrenalin varno po žilah pognati tudi skakalec Jurij Tepeš, ki si je lani za ugoden denar omislil leto dni starega Renault megana Trophy. "Najbolj mi je všeč to, da je avto povsem uporaben za vsakdanjo rabo. Če pa me zagrabi, da bi dirkal, grem na Grobnik in si dam duška. Tam sem bil lani štirikrat in avto se na dirkališču res odlično obnese. Prehiteti me ni mogel niti BMW M3, avto je odlično vodljiv, moj ima še nekoliko trše podvozje in boljše zavore ter v kombinaciji z odličnimi gumami je na dirkališču res presenetljivo dober," je svojo izbiro za Finance komentiral Tepeš. Zakaj je bil na Grobniku štirikrat? Pravi, da malo zaradi tega, ker ga je hitrost skozi ovinke tako zagrabila, malo pa zato, da dodobra preizkusi avtomobil preden mu poteče garancija. Za zdaj kaže odlično, saj se avto odlično obnese in z njim ni imel niti najmanjše okvare.