Zvezdnik, ki se odlično znajde tudi na bojišču Zvezdnik, ki se odlično znajde tudi na bojišču Sedli smo za volan ikone, ki je sinonim za terenske zmogljivosti in prestiža, hkrati pa nima roka trajanja. Dame in gospodje, novi Mercedes-Benz razred G - tudi kot AMG!
Svetovalec razlaga, kako na avto plačati manj davka Svetovalec razlaga, kako na avto plačati manj davka Pogovor z Zdravkom Poljaševićem, predstavnikom nemške družbe BronzMobile.de GmbH in slovenskih Kreativnih najemov, ki so zaslužni za to, da številna luksuzna vozila slovenskih lastnikov vozijo pod nemško tablico SIG.
Kako do velikih davčnih prihrankov z registracijo avta v tujini in izjemni električni audi e-tron Kako do velikih davčnih prihrankov z registracijo avta v tujini in izjemni električni audi e-tron Razburljiv avtomobilski teden je prinesel avto presežkov – Audijev popolnoma električni SUV e-tron, ki smo ga v živo spoznali v San Franciscu. Poglobili smo se v že znano tematiko – registracijo luksuznih avtomobilov na Slovaškem in v Nemčiji, ki prinaša precejšnje davčne prihranke, in se pogovorili še z organizatorjem najema avtov v tujini – za Finance je spregovoril uradno in brez dlake na jeziku.
Bil je že čas, električni audi e-tron Nemčijo vrača na vrh avtoindustrije Bil je že čas, električni audi e-tron Nemčijo vrača na vrh avtoindustrije Prvi povsem električni audi e-tron obljublja velik napredek v razvoju, poleg zmogljivega motorja in baterije ponuja prestižno izkušnjo, kopico uporabnih rešitev in razumno ceno pod 80 tisoč evrov.
Stare vrednote novega volvovega karavana: varnost, udobje in prostornost Stare vrednote novega volvovega karavana: varnost, udobje in prostornost Tako opevana dinamika v razredu poslovnih karavanov je pri volvu V60 postavljena na stranski tir. Izpostavljene pa so vrednote, ki jih dejansko najbolj potrebujemo - varnost, udobje in prostornost

Formula 1 s prednjim pogonom

Čas branja: 6 min
28.01.2014  10:21
Zadnji Redbullov Renault megane RS z dvolitrskim turbomotorjem in 265 "konji" na prednjih kolesih, s podvozjem Cup, delno mehansko zaporo diferenciala in šestbatnimi zavornimi čeljustmi Brembo ti da zares krila

IMG-5608.1390849405.jpg

Renault in F1 moštvo Red Bull Racing znata skupne uspehe na dirkališčih po svetu še kako proslaviti in tudi deliti z običajnimi smrtniki. Svoj tretji naslov konstruktorskega svetovnega prvaka v formuli 1 sta tako lani v zgolj 26. državah po svetu proslavila s ponudbo omejene serije športnega avtomobila megane RS Red Bull Racing RB8 (naša je imela številko 100), ki se tako na dirkališču kot tudi na cesti izkaže za pravo formulo, ki jo krasita odličen motor ter izredna lega. Formulo, ki ima pogon spredaj in s katero lahko podoživite vsaj ščepec Vettlovih občutkov v bolidu Red Bullove F1!

IMG_5361.20140127131215.jpg.s.600px.jpg

Ob tem ne čudi, da je takšna 430 centimetrov dolga temno modra puščica (crépuscule, barva Red Bull dirkalnikov) predmet poželenja adrenalinskih odvisnikov in vrhunskih športnikov. Z malo drugačno, a skoraj enako zmogljivo različico se lahko pohvali tudi slovenski smučarski skakalec Jurij Tepeš - več spodaj v okvirju.

IMG_5523.20140127130617.jpg.s.600px.jpg

IMG_5561.20140127130927.jpg.s.600px.jpg

Najhitrejši Renault megane za zdaj (Red Bull je namreč tudi v sezoni 2013 osvojil konstruktorski naslov in morda pride nova proslava) je nastal kot predelava klasične trivratne kombilimuzine, s katero se lahko brez sklepanja kakršnihkoli kompromisov poženete na dirkalno stezo, hkrati pa se tudi razmeroma udobno popeljete k tašči na nedeljsko kosilo, na kak izlet ali v opero. Čeprav na prvi pogled morda ne naredijo takšnega vtisa, se Recarovi školjkasti sedeži obnesejo tudi v vsakodnevni uporabi, ne preveč dirkaško trd pa ni niti volan. Tudi ko ga nastavite na najtrši "Race", drugi nastavitvi sta še "Normal" in "Sport".

PB250024.20140127181415.jpg.o.600px.jpg

megane-rb8-4.1390847631.jpg

PB270144

megane-rb8.1390842649.jpg



Tehnični podatki



Moč motorja: 195 kW (265 KM) @ 5500 vrt/min



Pospešek (0-100 km/h): 6,0 s



Največja hitrost: 255 km/h



Poraba goriva (kombinirana): 8,2 l/100 km



Emisije CO2: 174 g/km



Največji navor: 360 Nm @ 3000-5000 vrt/min



Testna poraba: 15,6 l/100 km



Cena modela RS 2.0T 265: 29.070 evrov



Cena osnovnega modela RB8: 33.380 evrov



Cena testnega modela: 36.095 evrov

Če ste morebiti ob članku Najbolj strupeni Mini doslej zastrigli z ušesi ob podatku, da je na slovitem dirkališču Nürburgring pred dirkaškim sivo-rdečim živčnim buldogom tudi Renault megane RS, potem boste zdaj najbrž še bolj. Megane RS 265 trophy namreč drži rekordni čas med vozili s prednjim pogonom. Za 20,6 kilometra dolg krog je potreboval osem minut, sedem sekund in 97 stotink, kar je dobri dve sekundi bolje od štirikolesno gnane zverine Mercedes E63 AMG Performance package, ki na glavo postavlja celo zakone fizike, kot so ugotavljali kolegi na Siolu.

IMG_5633.20140127180026.jpg.c.600px.jpg

In tale naš RB8 je prav tako dodatno športno naravnan v primerjavi z običajnim RS in ima prav takšno izrazito čvrsto podvozje cup, mehansko zaporo diferenciala ter seveda zmogljive šestbatne zavorne čeljusti, ob katerih varnostni pas mimogrede pusti kakšno črto na prsih, klenega sopotnika pa sili na bruhanje. Športnost na zadku poleg zajetnega spojlerja poudarja zajetna izpušna cev v obliki narobe obrnjenega trapeza, ena redkih stvari, ki jo boste lahko za hip občudovali.

IMG_5407.20140127181952.jpg.s.600px.jpg

Redbull-Renaultova raketa se namreč izkaže tudi v delu, ko števec za hitrost narašča. Z mesta do 100 km/h potrebuje šest sekund, kar vam nazorno pokaže in zabeleži tudi druga generacija RS monitorja, elektronskega pripomočka za spremljanje telemetrijskih podatkov. To so tisti, v katere se pred, med in po dirki zakopljejo F1 inženirji in mehaniki ter skušajo naslednjič iz bolida stisniti še stotinko ali desetinko več hitrosti oziroma prihranka časa. V meganu se vam številni podatki, neposredno povezani s trenutnim obnašanjem vozila, izpisujejo ali grafično rišejo na zaslonu na vrhu armaturne plošče. Informacij tam je res cel kup, naj gre za običajno merjenje krogov do prikazovanja težnostnega pospeška, na koncu pa lahko veliko količino podatkov shranite na USB ter jih analizirate na računalniku.

megane-rb8-3.1390846942.jpg.s.600px.jpg

IMG-5688.1390849721.jpg

Megane RS RB9 je med ovinki seveda popolnoma suveren, njegove zmogljivosti pa so tako izjemne, da bo v vašo vožnjo prej zmeraj posegla pamet, kot pa vas bo avto zaradi pretiravanja spravil v težave. Avto namreč asfalt tako grabi, kot da bi namesto gum tam imeli kakšno intergalaktično superlepilo, ob izstopu iz ovinka pa boste precej pristno podoživeli občutke iz kakšnega zmogljivega gokarta, track-daya ali pa superšportnika z dirkališča. K temu pripomore prednja prema z neodvisnim krmilnim kotom, o podkrmarjenju tako ni ne duha ne sluha. Ob vsem tem morda še najbolj navduši podatek, da gre »le« za Renault megana, ki zlahka v kozji rog spravi tudi veliko bolj brutalno konjenico ali eminentno ime. RB8 se lahko pohvali tudi s pristnim dirkaškim zvokom, po želji pa nežno prede kot najbolj umirjen maček pod soncem, takrat zagotovo ne boste zbudili sosedov, tudi policisti skriti za grmovjem vas bodo uzrli šele, ko boste že mimo.

PB260050.1390846556.jpg.s.600px.jpg

Če se marsikateri avto lahko "pohvali" z zelo živčno nastavljenim pedalom za plin ali celo z nastavitvijo odzivnosti po želji, gre Megane RS RB8 vsekakor v tiste najboljše skrajnosti.

IMG_5395

Odzivnost pedala za plin si namreč lahko doziramo v petih stopnjah, pri najmanj odzivni - Snow - boste v dežju ali snegu povsem varno in brez strahu pripeljali do doma. Pomaga tudi takrat, ko ste nekoliko utrujeni ali pa si v dobri družbi želite, da bi bil trenutek večen. Če boste na nastavitev nekoliko pozabili pa se vam lahko zgodi, da boste hoteli prehiteti "mečkača" pred seboj, a se vam bo zdelo, kot da ste "stopili v drek". Megane se takrat namreč obnaša kot nekdo, ki si vzame dovolj časa za premislek pred naslednjim dejanjem, potem pa to v slogu hitrega polža tudi stori.

8-RB8.1390846409.jpg

Nastavitev pedala stopnjo višje - Progressive - stanje nekoliko izboljša, primerno je denimo za nakupovalna središča, območja umirjenega prometa ali prevoz staršev in sosedovih otrok. Pri srednji nastavitvi - Linear - se avto obnaša kot običajen megane RS, kar nekaj strupenega karakterja ob odločni nogi seveda kaže, vseeno pa vas bodo tekmeci v astri OPC, golfu GTI, sciroccu R, focusu RS ali miniju JCW morda gledali malo zviška. Seveda, ob že malo bolj pritisnjenem pedalu se bo izpod motornega pokrova še slišalo sikanje turbine, iz zadka pokanje, hitrostne omejitve pa boste dosegli za šalo. Pri okoli 6.500 vrtljajih vas bo prediren pisk spomnil, da prestavite višje.

IMG-55931.1390846082.jpg.s.600px.jpg

Če ste po karakterju ali trenutnem razpoloženju bolj podobni hiperaktivnemu terierju, bo pomik nastavitve na Sport prav to vdahnil tudi meganu. Običajna vožnja se takrat že približa proti meji "nemogoče", kaj hitro pa se vam zazdi, da ves svet stoji. Po zemljevidu in navigaciji že iščete bolj osamljene cestne kotičke dežele, po možnosti nekje med hribi in gorami, po žilah pa se vam čudežno začne pretakati nekaj Loebovske krvi.

IMG-5532.1390848882.jpg

megane-rb8-2.1390844054.jpg

IMG-5445.1390849568.jpg

Na tej točki je dobro odnehati, če ljubite svoje vozniško dovoljenje. Nastavitev odzivnosti na Extreme namreč pomeni, da boste pedal za plin le ošvrknili s pogledom, pa vas bo v hrbet že močno butnilo, hitrost 50 km/h pa boste presegli po dobrih dveh sekundah. Običajna vožnja je zares nemogoča, saj lahko nehote preverjate vsebino prtljažnika vozila pred seboj. Če ste morebiti prvi pred semaforjem in vas na vaši desni ali levi s »toriranjem« premerja nadobudni dirkač, bo ta pri zeleni mislil, da so vas ugrabili vesoljci, saj bo tam videl zgolj dim iz para izpušnih cevi, megane RB9 pa bo postavljen na nos že čakal pred naslednjim semaforjem. Drži, malo pretiravamo, a vsaj približno tako je. Nastavitve Extreme boste seveda s pridom izkoriščali na pravem dirkališču, kamor se boste s takšnim meganom slej ko prej podali.

IMG_5668.20140127180254.jpg.s.600px.jpg

Jasno je, da tak strupeni megane ponuja veliko užitkov, ponavadi pa se vse ustavi pri ceni in porabi goriva. Slednja je zmogljivostim in užitkom slabih 1.400 kg težke rakete primerna, na testu je dosegla 15,6 litra, po nekaj tisoč prevoženih kilometrih pa bi se vam najbrž ustalila pri dobrih 11 litrih. Cena? Testni megane RS omejene serije RB8 je stal 36 tisočakov, s popusti pa bi zanj odšteli manj kot 30 tisočakov. Skorajda cel orkester za razumen denar.

IMG-5483.1390853382.jpg

Slovenski orel Jurij Tepeš se s svojim meganom RS Trophy sprošča na dirkališču

Na dirkališče si gre občasno adrenalin varno po žilah pognati tudi skakalec Jurij Tepeš, ki si je lani za ugoden denar omislil leto dni starega Renault megana Trophy. "Najbolj mi je všeč to, da je avto povsem uporaben za vsakdanjo rabo. Če pa me zagrabi, da bi dirkal, grem na Grobnik in si dam duška. Tam sem bil lani štirikrat in avto se na dirkališču res odlično obnese. Prehiteti me ni mogel niti BMW M3, avto je odlično vodljiv, moj ima še nekoliko trše podvozje in boljše zavore ter v kombinaciji z odličnimi gumami je na dirkališču res presenetljivo dober," je svojo izbiro za Finance komentiral Tepeš. Zakaj je bil na Grobniku štirikrat? Pravi, da malo zaradi tega, ker ga je hitrost skozi ovinke tako zagrabila, malo pa zato, da dodobra preizkusi avtomobil preden mu poteče garancija. Za zdaj kaže odlično, saj se avto odlično obnese in z njim ni imel niti najmanjše okvare.

Preberite tudi:

24.04.2014

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Novosti
Novosti Zvezdnik, ki se odlično znajde tudi na bojišču 4

Sedli smo za volan ikone, ki je sinonim za terenske zmogljivosti in prestiža, hkrati pa nima roka trajanja. Dame in gospodje, novi...

AVTO
Nasveti
Nasveti Svetovalec razlaga, kako na avto plačati manj davka 9

Pogovor z Zdravkom Poljaševićem, predstavnikom nemške družbe BronzMobile.de GmbH in slovenskih Kreativnih najemov, ki so zaslužni za...

AVTO
Novice
Novice Kako do velikih davčnih prihrankov z registracijo avta v tujini in izjemni električni audi e-tron 2

Razburljiv avtomobilski teden je prinesel avto presežkov – Audijev popolnoma električni SUV e-tron, ki smo ga v živo spoznali v San...

AVTO
Novosti
Novosti Bil je že čas, električni audi e-tron Nemčijo vrača na vrh avtoindustrije 24

Prvi povsem električni audi e-tron obljublja velik napredek v razvoju, poleg zmogljivega motorja in baterije ponuja prestižno izkušnjo,...

AVTO
Novosti
Novosti Stare vrednote novega volvovega karavana: varnost, udobje in prostornost

Tako opevana dinamika v razredu poslovnih karavanov je pri volvu V60 postavljena na stranski tir. Izpostavljene pa so vrednote, ki jih...

AVTO
Nasveti
Nasveti Zakaj Slovenci svoja luksuzna vozila registrirajo na Slovaškem? 12

Z nakupom in registracijo močnejših vozil v drugih državah se nekateri ognejo davku na motorna vozila, najbolj iznajdljivi tudi DDV

AVTO
Novosti
Novosti Nastopač za mestni vrvež s francoskim naglasom 4

DS3 crossback na ceste prinaša francoski šik, visokotehnološke rešitve in ob konvencionalnih še električni pogon

AVTO
Novosti
Novosti Kupejevsko-karavanska kia, ki vabi z oblinami in prostornostjo 5

Nova kia proceed ob presenetljivih linijah navdušuje še s prostornostjo. Na voljo bo s štirimi motorji, trg pa bo napadla v začetku...

AVTO
Testi
Testi Vozniška poslastica za uspešne očete 6

Bmw 4 gran coupe umetelno združuje videz dvovratne različice z uporabnostjo štirivratne limuzine, oplemeniten z M športnim paketom,...

AVTO
Posel
Posel Kako se prvič v zgodovini povezujeta klasična energetika in transport 3

Kako se je Petrol spremenil iz naftne v energetsko družbo, zdaj pa odkriva nove možnosti povezovanja električne infrastrukture in prevoza

AVTO
Testi
Testi Največji volkswagen si je brez slabe vesti nadel premijsko obleko. In nosi jo dobro! 4

Touareg nove generacije noče biti več zgolj velik športni terenec (SUV), temveč k svojemu značaju dodaja tudi veliko tehnološke in...

AVTO
Novosti
Novosti Novo poglavje za najbolj priljubljen Mercedesov SUV 1

GLE bo v novi generaciji na voljo s sedmimi sedeži, paleto novih motorjev ter novimi varnostnimi sistemi

AVTO
Novosti
Novosti Novi berlingo je pripeljal (skoraj) staro ceno 4

Novi citroën berlingo se je uprl trendom in ohranil ključne prednosti – prostor, prilagodljivost in ugodno ceno. Ta je sicer malce...

AVTO
Novice
Novice Dostavni spački, acadiane in C15 skrbnih Slovencev, ki razorožijo tudi sodobne dostavnike 1

Znašli smo se v družbi lepo ohranjenih Citroënovih dostavnih klasikov in njihovih skrbnih lastnikov - vsi po vrsti so tlakovali pot...