Avto

Revolucionar dobil duhovnega naslednika

Nissan je s qashqaijem pred sedmimi leti povzročil pravo revolucijo. Ustanovil je povsem nov razred mestnih terencev, z uspehom pa je prišla močna konkurenca. Zato je prišel čas za novega, ki je lepši, pametnejši in bolj učinkovit

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

24.01.2014 08:47
Čas branja: 5 min

Nissan je s križancem nenavadnega imena pred sedmimi začrtal uspešno pot, po kateri pa se je iz leta v leto popeljalo vse več konkurentov. Na oko manjši terenec qashqai je ponudil nekoliko višjo kabino, kar je olajšalo vstopanje in izboljšalo preglednost, hkrati je to v notranjosti prineslo več prostora in dobršno mero prilagodljivosti za raznorazne tipe kupcev. Za svojega so ga tako vzeli pari, družine z majhnimi in ne tako majhnimi otroci ter starejši ljudje, vožnja z mehkim terencem je bila namreč enaka vožnji običajnega osebnega avtomobila nižjega srednjega razreda. Bil je ravno prav velik za mestno džunglo, pustolovci pa so si ga lahko omislili tudi s štirikolesnim pogonom.

IMG_9928.20140124080534.jpg.s.600px.jpg

Prvi Nissan qashqai je tako pomenil revolucijo, skupaj so jih naredili kar dva milijona in skozi ves čas se je približno enako dobro prodajal. Za Britance, nastaja namreč med 6.500 delavci v Sunderlandu, pomeni velik uspeh. Pri nas jih je na ceste zapeljalo okoli štiri tisoč in je bil zadnja leta najbolje prodajani model v ponudbi. Druga generacija prinaša evolucijo, med razvojem so prisluhnili svojim kupcem ter dobrih stvari niso spreminjali. Preverjen in uspešen recept so nadgradili z veliko malimi izboljšavami in v boj za sedanje in nove kupce poslali novega qashqaija.

IMG_9860.20140124080339.jpg.s.600px.jpg

IMG_9852.20140124081015.jpg.s.600px.jpg

Ta je pripravljen na novi platformi zveze Renault-Nissan (CMF), v dolžino je zrasel za skoraj pet centimetrov (na 437,7 cm), v širino za dobra dva in pol (na 180,6 cm), centimeter in pol je izgubil v višino (meri 160,5 cm) - ob tem je shujšal za 40 kilogramov (na 1.318 do 1.419 kg). Večje mere niso kaj dosti vplivale na njegov videz, ostaja prepoznaven, kot je bil do zdaj ob tem pa je lepši in s poudarjenimi oblinami. Na prvi pogled deluje kot dražji avto, vonj po prestižu ponuja tudi v notranjosti. Izdelava je namreč na visoki ravni, uporabljeni materijali zelo kakovostni in prepričajo že ob prvem stiku. Ker se je ročna zavora umaknila v električni gumb, je med sedežema nastal razkošen prostor za drobnarije in sodobne tehnične spremljevalce vsakdanjega življenja. Tja ahko spravite kar celo vaše življenje, pravijo inženirji, ki so s tem poudarili pozornost za drobne detajle.

nissan_qashqai_premier_limted_edition_021.20140124081644.jpg.c.600px.jpg

IMG_0033.20140124082730.jpg.c.600px.jpg

Merilniki so sodobni in pregledni, voznik pa hitro osvoji tudi petpalčni barvni TFT zaslon med njimi - kljub do osmim menijem navkljub. Na njem imamo pod nadzorom razne avtomobilske funkcije, od raznoraznih pomočnikov, navigacije, potovalnega računalnika, tlaka v pnevmatikah, sistema za prepoznavanje znakov do elektronske podpore za uravnavanje pogona - slednje oponaša delno zaporo diferenciala, bolj učinkovito blaži tresljaje ali samodejno zavira s pomočjo motorja pri vožnji po klancu navzdol. Vse to naj bi olajšalo vožnjo in potovanje. V sredini armaturne plošče je za doplačilo na voljo tudi sedempalčni zaslon, ki je središče nadzornih funkcij v vozilu.

IMG_9895.20140124082517.jpg.c.600px.jpg

qq_interior_002.20140124081722.jpg.s.600px.jpg

Za dober centimeter daljša medosna razdalja (264,6 cm) je prinesla več prostora za potnike, tako za glave kot za noge, za 20 litrov na 430 litrov pa je zrasel sicer ne preveč razkošen prtljažnik. Ta ima seveda dvojno dno, pametne rešitve pa bodo denimo poskrbele za to, da kakšen kos ali polica ne bodo ostali pozabljeni na pikniku, pred trgovino ali kje drugje. Prilagodljivost prtljažnika bo tako prišla prav družinam kot tudi aktivnim ljudem, prevoz dodatne prtljage ali športnih rekvizitov pa olajšajo doplačilne strešne sani.

qq_interior_007.20140124082010.jpg.c.600px.jpg

qq_interior_008.20140124081841.jpg.c.600px.jpg

Drugo generacijo tega prvega mestnega terenca smo preizkušali na cestah v centru in okoli španskega Madrida. V prometno kaotični prestolnici je dober pregled nad dogajanjem okoli avta še kako pomemben, zelo prav pa pride raznorazna pomoč v obliki sodobne tehnologije. In te ima novi Nissan qashqai na pretek.

IMG_9886.20140124082301.jpg.s.600px.jpg

Tako je na voljo ob že omenjenem sistemu za prepoznavanje znakov še opozorilo na vozila v mrtvem kotu (deluje izvrstno), koristna naprava za preprečevanje čelnega trka ter prav tako koristno opozorilo na predmete pred avtom, preveč tečno opozorilo za nenamerno spremembo voznega pasu (zato smo jo podobno kot poleti pri modelu note kar ugasnili), inteligentna parkirna pomoč (komur niso dovolj številne kamere za nadzor okolice), samodejni vklop in izklop nezasenčenih luči in podpora voznikove pozornosti, ki te usmeri na počitek ob preveč "čudni" vožnji. Nov sistem Nissan Connect vključuje aplikacijo za pametne telefone, posebne aplikacije, zna komunicirati s spletom (pri nas še ne).

IMG_9936.20140124082402.jpg.c.600px.jpg

Nissanovci so nam v roke porinili tri različno obarvane qashqaije s tremi različnimi motorji - tem se bo poleti pridružil še 1,6-litrski turbobencinar in bo lahko gnal vsa štiri kolesa. Inženirji so se še prej pohvalili, da so močno povečali učinkovitost motorjev ter s tem zmanjšali škodljive izpuste. Če je prejšnji qashqai v zrak spustil med 119 in 187 gramov CO2 na kilometer, jih sedanji med 99 in 132. Izboljšani motorji so tudi varčnejši - povprečen voznik bi tako lahko pri gorivu v štirih letih prihranil tisoč evrov.

IMG_9916.20140124083524.jpg.s.600px.jpg

Prvi del poti smo opravili že znanim, a hkrati posodobljenim in s start/stop sistemom opremljenim 1.5 dCi motorjem z 81 kW (110 KM). Ta omogoča pospešek od 0 do 100 km/h v 11,9 sekunde ter doseže najvišjo hitrost 182 km/h. Motor se izkaže z dovolj navora (260 Nm pri 1.750-2.500 vrtljajih) in najnižjimi izpusti CO2 (99 g/km), v povprečju pa naj bi zgolj s prednjim pogonom porabil 3,8 litra. V praksi se temu nismo približali, povprečna poraba je znašala 6,3 litra, vendar smo tudi precej vozili po avtocesti in ga odločneje gnali po magistralki in klancih v bitki s časom.

IMG_9879.20140124083422.jpg.s.600px.jpg

Tudi 1.6 dCi motor ni novost, ponuja 96 kW (130 KM) ter 320 Nm navora pri 1.750 vrtljajih. Qashqai z njim in s pomočjo ročnega menjalnika stotico doseže v 9,9 sekunde, števec se ustavi pri 190 km/h, povprečna poraba pa naj bi znašala 4,4 litra na sto kilometrov. Ta motor je na voljo tudi s štirikolesnim pogonom in pa z novim brezstopenjskim menjalnikom Xtronic (ki pa lahko poganja le prednji kolesni par).

IMG_0020.20140124083034.jpg.s.600px.jpg

Novi menjalnik Xtronic, čeprav je neskončnostopenjski, ponuja več načinov spreminjanja prestavnih razmerij, za kar poskrbi računalniški program. Ta razmerja ves čas prilagaja razmeram v prometu ter najbolj optimalnemu območju vrtljajev, ob odločnejšem pritisku na pedal za plin pa prestavlja bolj športno, razmerja pa so nastavljena vnaprej. S tem elektronika simulira običajen avtomatski menjalnik, ob tem pa tudi odpade zvezni zvok motorja pri stalnem številu vrtljajev, kar zna parati živce.

IMG_9995.20140124083635.jpg.s.600px.jpg

V praksi se je menjalnik zelo dobro obnesel, ne dosega sicer Subarujevega lineartronica (a je svetlobna leta boljši od tistega v juku ali kakšni drugi znamki), vseeno pa ga je pred nakupom vredno vsaj poskusiti - sploh če precej časa preživite v mestni gneči, v prostem času pa ste radi na „off". Qashqai je s tem menjalnikom sicer nekoliko počasnejši (0-100 km/h - 11,1 sekunde, najvišja hitrost 183 km/h), izpusti namesto 115 g/km dosegajo 119 g/km, normna poraba pa znaša 4,6 litra. Na poti proti Madridu in v njem smo porabili 7,2 litra, vendar smo precej stali v gneči, podrobno preizkušanje delovanja menjalnika pa je tudi terjal svoj naftni davek.

IMG_0084.20140124083207.jpg.s.600px.jpg

Za konec smo se spoznali še z edino pravo novostjo pri motorjih. Atmosferskega 1,6-litrskega bencinarja, ki je imel pri nas v prodaji polovični delež, je zamenjal novi 1,2-litrski štirivaljnik s turbo polnilnikom. Ta zmore 85 kW (115 KM), največji navor 190 Nm doseže pri 2.000 vrtljajih, v povprečju naj bi porabil 5,6 litra na sto kilometrov. Do stotice "potegne" v malo manj kot enajstih sekundah, pospešuje pa vse do 185 km/h. Kolegi so ga rahlo pokritizirali, češ da ima občasno težave v klancih, kar je v naši deželi pomemben faktor. Sami smo ugotovili, da je za nezahtevne uporabnike - kakršni so bili večinoma kupci starega 1,6-litrskega motorja - sprejemljiv in bo zadostil njihovim potrebam. Prepričal nas je z dovolj navora v nižjih vrtljajih, pri vožnji v klanec pa je zahteval nekoliko več dela z menjalnikom. Res pa je, da bi lahko tudi bolj lenarili in se posledično med klančinami prebijali počasneje. Potovalni računalnik je ob vračilu po 120 kilometrih pokazal porabo 7,4 litra.

IMG_0037.20140124081303.jpg.s.600px.jpg

Qashqai z novim 1.2 DIG-T motorjem bo sicer najcenejši v ponudbi pri nas, v salone predvidoma pripelje marca. Cena še ni uradno znana, več bomo o tem pisali prihodnji teden v Financah.

foto: Matej Kačič

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

29.01.2014
26.02.2014
FINANCE
Manager
Kako so zminirali reševanje krize z embalažo in odpadki
Manager
Zakonodaja EU
ManagerGorazd Suhadolnik Kako so zminirali reševanje krize z embalažo in odpadki

Zaradi interesov industrije se je izjalovil poskus, da EU z novo uredbo ukroti nenasitno porabo plastične in papirnate embalaže.

FINANCE
Manager
Subvencije, povsod subvencije: kateri ima od njih več – Počivalšek ali Jenull?
Manager
FRANKLOSKOP
ManagerPeter Frankl Subvencije, povsod subvencije: kateri ima od njih več – Počivalšek ali Jenull?

Vsak demonstrant na električnem kolesu lahko demonstrativno prekolesari vsaj dvakrat več kot tisti na navadnem.

FINANCE
Topjob
Ali lahko s subvencijo za mlade uveljavljate tudi davčno olajšavo
Topjob
TopjobLana Dakić Ali lahko s subvencijo za mlade uveljavljate tudi davčno olajšavo

Zbrali smo nekaj odgovorov zavoda za zaposlovanje na vprašanja delodajalcev pri subvencioniranem zaposlovanju mladih: kdo je lahko mentor in kakšni so pogoji, kako je z višjo subvencijo v primeru dodatnega pokojninskega zavarovanja.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Manager
Se umetna inteligenca lahko naučiti spoštovati pravo?
Manager
Antara Haldar
ManagerAntara Haldar Se umetna inteligenca lahko naučiti spoštovati pravo?

Ujeti pravo ravnotežje med spodbujanjem inovacij in zmanjšanjem morebitnih velikanskih tveganj, povezanih z novo tehnologijo, ni lahko.

FINANCE
Manager
Faze razvoja zagonskega podjetja: ZAGON
Manager
Žan Menart
ManagerŽan Menart Faze razvoja zagonskega podjetja: ZAGON

Nekateri svojo rast financirajo iz tekočega poslovanja, kar pa v današnji ekonomiji in hitrosti razvoja novih rešitev pogosto pomeni počasno smrt.

FINANCE
Prevozi
Transport odpira vrata tudi slovenskim dobaviteljem sestavnih delov
Prevozi
PrevoziMiloš Milač Transport odpira vrata tudi slovenskim dobaviteljem sestavnih delov 1

Elektromobilnost je v tovornem prometu sicer precej bolj skromno razvita kot pri osebnih avtomobilih, a panoga je v vzponu, ta pa bo, kot kaže, bolj linearen kot na viharnem avtomobilskem trgu.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)