Včasih smo jih preprosto označevali s Korejci. Morda je imelo to v začetku, pred 24 leti ko so prišli v Slovenijo, celo nekoliko negativen predznak. Kasneje so postali sinonim za kakovost in dobro vsebino za nizko ceno. Cenenost je ostala, kasneje se je popravila v preprostost.
Danes je Hyundai i10 evropski izdelek, razvit v Nemčiji in izdelan v Turčiji. To med drugim pomeni tudi, da ne sodi več na dno cenovne lestvice, a vrednost glede na ceno ni nič slabša, saj se je močno popravila kakovost, vsebina in materiali. Dobil je celo nekaj barvitosti s katero nas sicer razvajajo italijanske (Fiat) in nekatere nemške znamke (Volkswagen in Opel).
Kratki previsi prinašajo veliko prostora
Novi i10 sodi v tretjo generacijo tega korejsko/evropskega malčka, zadnji je bil predstavljen pred šestimi leti. Dolg je 3,66 metra, v medosju meri 2,38 metra in širok 1,5 metra. Mere sodijo v najnižji razred, odsekani karoserijski robovi in kratki previsi pa ga prostorsko uvrščajo med za pol razreda višje.
Preproste oblike, več svežine v kabini
V kabini je ostala le preprostost oblik in upravljanja s stikali, materiali pa so precej bolj imenitni na videz in dotik. Svežino prinaša še dvobarvna armaturna plošča. V novem i10 je več predalov, prestavna ročica je bolj priročna, pomaknjena je poldrugi centimeter naprej, sedeži imajo daljšo sedalno površino in so bolj čvrsti, prtljažnik pa je s 252 osnovnimi litri največji med malčki.
Tri ali štirivaljni bencinar
Motorni del ponudbe zaznamuje litrski trivaljnik s 48,5 kilovati oziroma 66 konjskimi močmi ter 1,25 litrski štirivaljnik s 64 kilovati (87 konjskimi močmi). Dizelskega stroja ni več v ponudbi. "Našim kupcem tudi ni bil zanimiv," pravijo pri Hyundaiju. Motorja imata porabo med 4,7 in 4,9 litri. Pri osnovnem doplačilo v višini 300 evrov prinaša še paket bluedrive, ki vključuje sistem start&stop in pnevmatike z manjšim kotalnim uporom - ta porabo zmanjša na 4,3 litre. Pri obeh motorjih pa jo konkretno (več kot za liter) dvigne štiristopenjski samodejni menjalnik.
Ni poceni, a je bogat
Cene za i10 so pregledne in enostavne. Osnovni model i10 1.0 life stane 8.990 evrov, popusta ni. Znesek ni majhen, a relativno avto ni drag. Za ta denar ponuja pet vrat (za te je pri večini tekmecih potrebno doplačati), šest zračnmih blazin, klimatsko napravo, ESP, ABS in še kaj. Dodatnih 450 evrov prinese močnejši 1,25 litrski stroj. Model z vrha cenika 1.0 ali 1,25 style za 11.290 oziroma 11.740 evrov pa ima tudi ogrevan volan in prednja sedeža, pomoč pri speljevanju v klanec, tempomat in podobno.